PDA

View Full Version : nieuwe amp voor mij :)



pol
30 juli 2004, 12:24
morgen kan ik eindelijk mijn steavens poundcake 100 gaan halen, na ongeveer een klein jaar wachten :)

en dit rechtstreeks van bij de maker, bernd stephan. Dus als er nog aanpassingen nodig zijn qua geluid kan ik die ook nog laten doen daar.

en zo ziet hij eruit

http://www.steavens.com/products/pc100mk2.gif

www.steavens.com

BLOK182
30 juli 2004, 12:27
Ziet er apart uit, maar verder zegt het me weinig...wat is het voor amp? Wat voor soort geluid? Duur?

pol
30 juli 2004, 12:33
kanaal 1 is een hele mooie , sprankelende clean, kanaal 2 (crunch) ala jcm800, maar meer defenitie, en dan nog het meat kanaal, ideaal voor zware ritme's, ook heel gedetailleerd , je hoort nog elke snaar doorkomen als je akkoorden speelt.
verder is die amp nog heel strak en zuiver, en met heel veel punch.
en dan is er nog een lead kanaal dat nog iets vetter klinkt met wat meer compressie.
ideale amp voor hardrock en metal, maar je kan em ook naar jou smaak laten afstellen.
en de prijs valt ook nog goed mee, 2000 euro

BLOK182
30 juli 2004, 12:41
Ah zozo, kortom, high-end stuff dus! Gefeliciteerd ermee, kan je misschien wat soundclips opnemen ofzo? Ben wel benieuwd:-)

Alain
30 juli 2004, 13:39
Ik heb onlangs mijn G-force getest op een poundcake, met een Bogner 2x12. Enne ik was onder de indruk!

Het was wel een ouder modelletje dan dat fotootje

Maar goeie koop!

Thom TK
30 juli 2004, 18:36
kanaal 1 is een hele mooie , sprankelende clean, kanaal 2 (crunch) ala jcm800, maar meer defenitie, en dan nog het meat kanaal, ideaal voor zware ritme's, ook heel gedetailleerd , je hoort nog elke snaar doorkomen als je akkoorden speelt.
verder is die amp nog heel strak en zuiver, en met heel veel punch.
en dan is er nog een lead kanaal dat nog iets vetter klinkt met wat meer compressie.
ideale amp voor hardrock en metal, maar je kan em ook naar jou smaak laten afstellen.
en de prijs valt ook nog goed mee, 2000 euro

Vind je 2000 euro meevallen, ja??
Je hebt toch veel goedkopere goede heads? (of zie ik weer iets verkeerd?)

BLOK182
30 juli 2004, 20:03
Ja natuurlijk heb je goedkopere, maar ook nog veel duurdere heads. Ik denk dat het voor een dergelijke top idd een nette prijs is.

pol
31 juli 2004, 09:35
het is high end stuff idd.
Niet zo bekend omdat er niet zoveel van gemaakt worden. Het is maar een 1mans bedrijfje van iemand die dit na zijn uren doet. Vroeger is die begonnen met ombouwen van marshalls tot vette scheurbakken, waarvan ik er ook 1 heb die ik binnenkort waarschijnlijk ga wegdoen.
Vandaar ook dat ik zo lang heb moeten wachten.

tuurlijk vind je goedkopere amps, maar toch geen enkele die zo goed klinken :)

soundclips kan ik niet opnemen hier, maar als je echt nieuwsgierig bent moet je komen kijken naar een optreden van mijn band (www.viggen.tk)
of er bij mij thuis op komen spelen.


ik vond em alleszins het beste klinken van alle amps die ik tot nu toe geprobeerd heb. Niet dat dit er zoveel zijn ( brunetti, diezel, peavey, mesa, engl )

FaceCrawl
31 juli 2004, 11:05
Check http://www.prejudice.be.
Is een Belgische band en één van de gitaristen speelt ook op een Poundcake.