PDA

View Full Version : Marshall JCM 900



moretel
30 juli 2004, 11:03
In mijn zoektocht naar eenh nieuwe vesterker, ben ik naast nieuwe modellen ook tweedehands aan het zoeken en kwam een Marshall JCM top tegen voor 500,-
Is dat een goede prijs ?

pikasso
30 juli 2004, 11:06
Voor een 900 vind ik het te duur.
Voor een 800 is het een goede prijs

Vind ikd an he, en ik heb er geen verstand van :lol:

Phyrexian
30 juli 2004, 11:20
Goeie prijs, soms zijn ze ietsje goedkoper te krijgen, maar 500 euro is goed voor ééntje in goeie staat.

BLOK182
30 juli 2004, 11:21
Rond de 500 in goede staat is netjes idd, maar om het nou metéén tot koopje van het jaar te bombarderen, neuh, dat ook weer niet, gewoon goeie prijs.

andy
30 juli 2004, 12:23
Volgens mij kan het wel goedkoper. Maar de vraag is wil je wel een JCM 900. Welke is het trouwens??

moretel
30 juli 2004, 13:02
Ben wat aan het orienteren en kwam deze tegen, speel nu op een valvestate, vnl. rock / blues , Hendrix, Jimmy Page etc. dus deze leek me wel iets om op mijn lijstje te zetten.

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=27489

pikasso
30 juli 2004, 16:05
Zeker voor dat genre zou ik geen JCM 900 willen.
Minder Gain is dan toereikend

BLOK182
30 juli 2004, 20:06
Misschien is een DSL wat voor je moretel, schijnt aardig te klinken en is ook vrij betaalbaar, en je ziet ze vaker tweedehands.

andy
30 juli 2004, 20:43
Zeker voor dat genre zou ik geen JCM 900 willen.
Minder Gain is dan toereikend

Ik ben het zowaar met je eens. :razz:
Maar de JCM 900 staat sowieso niet bekend als de beste serie Marshalls.
Alleen de SL-X (?) heeft een beetje goede naam.

Baco
30 juli 2004, 21:35
Zeker voor dat genre zou ik geen JCM 900 willen.
Minder Gain is dan toereikend

Ik ben het zowaar met je eens. :razz:
Maar de JCM 900 staat sowieso niet bekend als de beste serie Marshalls.
Alleen de SL-X (?) heeft een beetje goede naam.

Yep, met nog een extra pre-amp buisje er in. Heb zelf ook nog een JCM 900 combo gehad, maar was er toch niet zo gek van, vooral de distortion vond ik wat magertjes :-(

Thijssie
30 juli 2004, 21:44
In mijn zoektocht naar eenh nieuwe vesterker, ben ik naast nieuwe modellen ook tweedehands aan het zoeken en kwam een Marshall JCM top tegen voor 500,-
Is dat een goede prijs ?


Welk type is het? Een 100 of een 50 watter? Een dual reverb of een sl-x?

andy
30 juli 2004, 22:17
Dual Reverb 50 watt. In een van Moretels posts staat een link.

moretel
31 juli 2004, 13:38
Bedankt voor jullie reacties,
maak ik in iedere geval geen impuls aankoop,
Ik ga eerst maar eens wat info vergaren over de beste Marshall voor mijn muziek, en daarna alle andere merken.

Is de DSL ook een buizenbak ?

BLOK182
31 juli 2004, 15:04
Yepz.

RRRobin
31 juli 2004, 16:20
Misschien is een DSL wat voor je moretel, schijnt aardig te klinken en is ook vrij betaalbaar, en je ziet ze vaker tweedehands.

dat valt nog vies tegen hoe vaak ze tweedehands voorbijkome :O
kan ook aan my ligge natuurlijk ;)

PacoCasanovas
6 september 2004, 12:10
Maar de JCM 900 staat sowieso niet bekend als de beste serie Marshalls.

i agree....cause its not a full-real tube preamp! :-D

Marshall change that with the SL-X Serie!

:wink:

Speeddemon
6 september 2004, 12:55
JCM900 staat bij mij i.i.g. bekend als zo'n beetje de SLECHTSTE serie Marshalls! (behalve de SL-X)

Wormaap
6 september 2004, 13:03
Ik heb een band opgenomen waarvan een gitarist op 'n JCM900 speelde... Wat'n vieze krasbak, bleh :-?

AART
6 september 2004, 14:38
de jcm 900 dual reverb is very very very kutage
de SL-X daarintegen is een prachtding vind ik, heb em zelf ook en klinkt heel anders dan de dual reverb, meer richting 800 dan richting dual reverb...

Droffie
17 september 2004, 11:14
Ik heb de JCM900 2100 mastervolume gehad. Praktisch alle klassieke Marshallsounds kon ik er uit krijgen. Dus gelul over de slechste Marshalls ooit. Ik ook over een JCM600 gespeeld maar die vond ik meer in aanmerking komen voor die titel.
Erg belangrijk zijn de buizen. In de winkel klonk die kut maar toch had ik 'm gekocht omdat de fokking originele fabrieksbuizen van 10 jaar er nog in zaten!!! Heb 'm laten retuben met JJ/tesla's en raggen maar.

Toch zou ik een DSL overwegen in jou situatie. Meer veelzijdig en betere klassieke Marshall geluiden uit te krijgen. JCM900 moet op oorbloedende volumes als je ze goed wilt laten klinken.

succes
D.

AART
17 september 2004, 15:19
Ik heb de JCM900 2100 mastervolume gehad. Praktisch alle klassieke Marshallsounds kon ik er uit krijgen. Dus gelul over de slechste Marshalls ooit. Ik ook over een JCM600 gespeeld maar die vond ik meer in aanmerking komen voor die titel.
Erg belangrijk zijn de buizen. In de winkel klonk die kut maar toch had ik 'm gekocht omdat de fokking originele fabrieksbuizen van 10 jaar er nog in zaten!!! Heb 'm laten retuben met JJ/tesla's en raggen maar.

Toch zou ik een DSL overwegen in jou situatie. Meer veelzijdig en betere klassieke Marshall geluiden uit te krijgen. JCM900 moet op oorbloedende volumes als je ze goed wilt laten klinken.

succes
D.

2100 is de SL-X, de rest kraakt de dual reverb af(is idd veel minder dan de SL-X maar altijd beter dan mg en valvestates)

kheb nu een 2100 en die gaat nog lang niet weg(misschien wel nooit:))

vulvasonic
19 september 2004, 02:50
Ik heb de 50 watter dual reverb en die kan wel degelijk supergoed klinken. Het enige, maar tevens GROTE probleem is, dat ie bijna altijd klote klinkt en dat je iedere keer opnieuw moet ZOEKEN naar dat ENE magistrale geluid (wat er weldegelijk in zit). Veel heeft te maken met de hoeveelheid punch en oomph dat ie krijgt op dat ene standje. Maar dat ene standje veranderd per locatie (elke kroeg of zaal of weetikwatvoorgelegenheid). Komt er nog bij dat je dat mooie geluid alleen krijgt als die RETEHARD gezet kan worden.

Kortom, een versterker met gebruiksaanwijzing, een frustrerend ding, een irritante kutversterker, dat ondanks alles zooooooo mooi KAN klinken.


o ja, het is trouwens een WERELD van verschil of je die versterker aansluit op de daarbij behorende 4x12 met 75 watters, of wanneer je 'm aansluit op een 4x12 kast met 25 watters. Dat laatste maakt het geluid sowieso 20 maal zo goed (aan daar ben ik minstens 15 jaar te laat achter gekomen :oops: )

NeeraDJ
19 september 2004, 10:05
De SL-X is een geweldig ding, de JCM900 DR kan ook wel aardig klinken maar dan zou je de buizen moeten vervangen en veel moeten rommelen met de settings. Dat ding kan trouwens ook aardig fuzzy worden.

Het probleem met de SL-X is dat er erg goedkope onderdelen in zitten die met verkeerde omgang snel kapot zouden kunnen gaan. Hier een quote van een amp-modder van Speakersurgeon:


The SLX is not a chassis that is easy to work with. Plus which, the entire 900 series line uses the "smaller" tranny's which were rather disappointing at best. I would highly avoid these, if possible

AART
19 september 2004, 11:49
met de verkeerde omgang, maar ik ga toch niet met mijn ding gooien :???: