PDA

View Full Version : Nieuwe Line 6 effectjes



Alain
30 juli 2004, 10:15
Line 6 zou later dit jaar ook effectpedalen gaan produceren :

Line 6 Echo Park
Line 6 Ubermetal - line 6 insane models
Line 6 Crunchtone - Vox/Marshall sound
Line 6 Constrictor -compressor
Line 6 Tap Tremelo
Line 6 Space Chorus

De echo, trem en Chorus zouden een tapfunctie hebben

harrie-beton
30 juli 2004, 10:25
tja

dit is niet vernieuwend toch?

De pod series en vetta's series hebben deze effecten groep mét tap functie.

Baco
30 juli 2004, 10:34
tja

dit is niet vernieuwend toch?

De pod series en vetta's series hebben deze effecten groep mét tap functie.

Inderdaad, maar niet iedereen heeft die massa's mogelijkheden nodig die een Pod bied, laat staan een Vetta. Kan wel interessant zijn, volgens mij...

BLOK182
30 juli 2004, 10:52
Kan idd leuk zijn, vooral zoiets als een echo park, maar ik vind zo'n metalen boutiquedoosje dat van ver komt toch leuker :)

Swan
30 juli 2004, 11:41
ubermetal.....hahahaha

Diedo
30 juli 2004, 12:41
ubermetal.....hahahaha
:-? :???:

Stitch
30 juli 2004, 13:55
dat insane model zuigt bigtime

Mitch
30 juli 2004, 18:09
Echo met tap kan interessant zijn. Hun DL4 vind ik ook niet verkeerd klinken maar te groot voor mij in ieder geval.

marc_o
4 augustus 2004, 11:56
Kan idd leuk zijn, vooral zoiets als een echo park, maar ik vind zo'n metalen boutiquedoosje dat van ver komt toch leuker :)
Geen idee waar line6 wordt gemaakt, maar het zal ook best ver zijn. :o

Wel benieuwd naar de echo, of delay, wat er dan ook voor naam aan wordt gegeven.

BLOK182
4 augustus 2004, 12:33
Van ver bedoel ik eerder de winkel, met dat Line6 spul wordt je echt in ELKE toko doodgegooid.

jaywalker
4 augustus 2004, 15:16
Kan idd leuk zijn, vooral zoiets als een echo park, maar ik vind zo'n metalen boutiquedoosje dat van ver komt toch leuker :)
Geen idee waar line6 wordt gemaakt, maar het zal ook best ver zijn. :o

Wel benieuwd naar de echo, of delay, wat er dan ook voor naam aan wordt gegeven.

Mijn dl-4 komt uit de U S of A

vettavillenl
18 september 2004, 18:32
en de eerste goede photo's

zijn beschikbaar

click
http://www.vettaville.net/Tonecore%20pedal%20pics/index.htm

stay tuned for more

Speeddemon
18 september 2004, 19:22
Damn, die Echopark lijkt me zeker interessant!
Ik gebruik nu hoofdzakelijk een Korg 301dl vanwege de unieke ducking feature. Maar hij heeft soms kuren en is niet zo degelijk als een Boss pedaal ofzo. Als die Line6 pedalen een beetje stevig zijn, en niet te asociaal duur bij introductie (zoals Pods WEL waren)....

Ik hou 'm in de gaten.

Fuhgawz
19 september 2004, 02:05
Op de plaatjes zien ze er een beetje 'gimmick-y' uit, als je begrijpt wat ik bedoel. Ook ogen ze net alsof ze van plastic zijn. Dat zegt uiteraard niks over de geluidskwaliteit, maar toch...

cosmos
19 september 2004, 11:08
Dat plastic-ky idee had ik ook al ja... Plus dat het volgens mij écht een onhandige maat is! (in mijn pedalboard past het zeker niet in ieder geval!)

schizo910
19 september 2004, 13:19
Het zegt niets over de kwaliteit natuurlijk, maar wat zijn die dingen LELIJK!!!

vettavillenl
22 september 2004, 18:36
inmiddels nog meer...

click
http://www.vettaville.net/Tonecore%20pedal%20pics/index.htm

jorrit
22 september 2004, 19:39
dit is niet vernieuwend toch?


uhm zei iemand dat dit vernieuwend zou zijn dan?

Speeddemon
22 september 2004, 20:26
er staan er een paar in 't nieuwe feedback blaadje;

Echo Park 139 euro (20 euro goedkoper dan Boss DD-6!!!)
Uber Metal 99 euro (even duur als Boss Metalzone)
Space Chorus 109 euro (10 duurder dan Boss CE-5)

en de floor Podxt, voor 499.

phx
22 september 2004, 20:29
kben razend benieuwd hoe die chorus klinkt. Kheb al diverse chorussen gehoord, maar of de chorus klinkt goed en de vibrato slecht of andersom. Ik gebruik nu de small clone van ehx, maar de vibrato laat te wensen over (dan hoort het net alsof je dronken bent :-? :-? :-( )


PHX

vettavillenl
25 september 2004, 10:35
Inmiddels demo videos and mp3's hier

http://www.line6.com/tonecore//

m^rton
30 september 2004, 14:51
Damn, die Echopark lijkt me zeker interessant!
Ik gebruik nu hoofdzakelijk een Korg 301dl vanwege de unieke ducking feature. Maar hij heeft soms kuren en is niet zo degelijk als een Boss pedaal ofzo. Als die Line6 pedalen een beetje stevig zijn, en niet te asociaal duur bij introductie (zoals Pods WEL waren)....

Ik hou 'm in de gaten.

In de folder van EMI (eindhoven) stonden ze nu vanaf 99,-. Crunchtone en Uber Metal waren 99 en Echo Park was het duurst voor 144,-
Nu ik toch bezig ben:
Crunchtone 99,-
Echo Park 144,-
Tap Tremolo 111,-
Constrictor 109,-
Uber Metal 99,-
Space Chorus 111,-

Op zich vallen de prijzen dus nog wel mee voor zo'n nieuw pedaal, ik heb ze alleen nog niet gehoord.

Dweezman
30 september 2004, 15:11
hey. Tof ding die echopark. Ik zat die demo te bekijken, maar hoe sluiten ze die bakjes aan? Bij bv. Swell Sky, zie ik meerdere kabels in dezelfde bakjes. Huh?

(kan ie ook oscilleren?)

ijff
30 september 2004, 17:00
Net bij de muziekzaak geweest. Ze verwachten ze eind volgende week binnen te hebben...

onze_jef
23 juni 2006, 12:47
heeft er iemand zo'n tremolo- en/of delaypedaaltje, en zo ja ben je er tevreden mee?

'k heb al opgevangen dat ze aardig kunnen brommen en dat die tap-functie ook niet je dat is.

ponq
23 juni 2006, 13:27
Atm toevallig 2 EP's in bezit. Prima delay voor het geld en het gebrom is weg als je mn n aparte voeding geeft (dus geen daisy-chain). Tap temp is prima, ff wennen in t begin, maar zeker geen onmogelijkheid.

jonesd
23 juni 2006, 13:33
heb ook totaal geen last van gebrom (wel met voeding van line 6 zelf)

tap functie werkt zeer makkelijk. is ook te bedienen als pedaal uit staat. kan ik in begin van nummer tappen en dan op zetten wanneer nodig.

:)

robert-gitarist
23 juni 2006, 13:57
Zo dan anders schop je ff een topic van 2 jaar oud weer na boven toe :o

Ik heb ook geen last gehad van brom op de Line6 uber metal(inmiddels al weer verkocht trouwens).Ik had hem wel gevoed trouwens met een DC-Chain maar echt never nooit last gehad van een brom..(DC-Chain zat aan een Ibanez 9V. adaptor)

onze_jef
23 juni 2006, 14:36
Zo dan anders schop je ff een topic van 2 jaar oud weer na boven toe :o

'k kon ook een nieuwe topic beginnen natuurlijk, maar leve de zoekfunctie :)

edit: men quote was wat mislukt

robert-gitarist
23 juni 2006, 14:37
Je bent tenminste niet een nieuwkomer die meteen een nieuw topic opend haha das in elk geval erg goed..maar inderdaad goed dat je de zoekfunctie gebruikt hebt..en ach wat maakt het ook uit of het een topic is van 2 jaar oud..We gaan gewoon veder ermee :rockon:

onze_jef
23 juni 2006, 14:58
That's the spirit! :hippie:



bedankt voor de respons tot hiertoe. 'k zal ze maar gewoon es gaan testen.

Reaper1977
27 juni 2006, 23:28
Heb net een paar dagen de Uber-metal in huis en ik kan er niets anders over zeggen dat het een heerlijk pedaaltje is.

Zeker met de ingebouwde noise-gate is het naar mijn mening zeker geen slechte keus.