PDA

View Full Version : wat voor stijl?



cortjakje
30 juli 2004, 08:58
Hallo wat voor muziekstijl spelen jullie zoal?
Leggen jullie je alleen opeen bepaalde stijl toe?

IndiepoprockJesse
30 juli 2004, 10:10
beetje bluesen(niet live), rock & roll (wel live), hard rock, indierock, new wave, spacerock, psychedelic rock...

zoiets.. :razz:

Javaca
30 juli 2004, 10:19
Rock
Blues
Gospel

verder wat jazzy klooien.

BLOK182
30 juli 2004, 10:53
Blues, rock, the occasional funk, en wat lekkere metal op zijn tijd :)

jorrit
30 juli 2004, 12:07
metal / metalcore (mix van metal met hardcore)
k leg me er niet bijzonder op toe ofzo k schrijf ook wel rustige nummers maar tis voornamelijk gewoon vette metal wat uit mn vingers komt :-D

andy
30 juli 2004, 20:53
heavy fokking metal.

sickpunk
30 juli 2004, 21:10
punk..... en af en toe gewoon een nr wat leuk klinkt(dus van alles en nog wat op dat moment)

MazeMouse
30 juli 2004, 22:23
rock/punk/metal
Randje industrial
En soms een stukkie jazz/funk/blues.

Dashboard
30 juli 2004, 22:43
emo(-core)
punk
punkrock
rock

dat zal het zowat zijn :)

RRRobin
30 juli 2004, 23:27
hmm wel van alles wat eigenlijk,
wel veel metal, rock

Dr. Funkenstein
31 juli 2004, 11:18
Voornamelijk funk(-rock), en vanalles wat, t is maar net waar ik zin in heb... :-D :wink:

savecracker85
31 juli 2004, 11:54
funk/rock/blues
en heel af en toe een vleugje metal :razz:

Swan
31 juli 2004, 12:09
doooooooooooom (en wat death en trash enzo)

GuitarMaster
31 juli 2004, 14:15
blues, rock, swing, rockabilly

sandman4justice
31 juli 2004, 15:50
blues,rock,metal

AART
1 augustus 2004, 14:36
punk/hardcore

Neals
1 augustus 2004, 18:45
Punk, rock 'n roll, Classis rock, Metal (niet zoveel meer), Hardcore, Hardrock en soms wat bluessen

Live speel ik alleen punk

Fatal Fairytale
1 augustus 2004, 21:38
black/death metal, met af en toe wat blues of iets anders waar ik zin in heb, tis maar net hoe ik me voel, als ik in een ontzettend luie bui ben ga ik geen highspeed deathmetal spelen, dan hou ik het lekker bij blues...

guitardude
1 augustus 2004, 23:26
metal en funk/rock en beetje blues om te oefenen

Stratman70
2 augustus 2004, 00:19
- Skiffle (grapje, maar wil het nogsteeds wel leren.)
- Hardrock
- Blues
- Blues rock
- Grindcore Hiphop Country Ska Jazzmetal Ballads, maar daar ben ik pas sinds kort mee bezig. :roll:

thijsov
2 augustus 2004, 11:31
- rock
- jazz
- blues
- funk

Embryoyo
2 augustus 2004, 12:09
3 keer raden. :-D

RRRobin
2 augustus 2004, 13:04
3 keer raden. :-D

klassieke muziek? :???:







:lol:

Sir Peckerkäse
2 augustus 2004, 20:16
3 keer raden. :-D

very brutal cunt ripping grindcore with a touch of jostiband

Wicked Willy
3 augustus 2004, 00:25
Dancerock in ene band, folk/klezmer in andere band. En thuis....van blues en jazz tot metal.

Embryoyo
4 augustus 2004, 11:42
3 keer raden. :-D

very brutal cunt ripping grindcore with a touch of jostibandJuist! :-D

En Goregrind/death/grind!

strattie
5 augustus 2004, 14:55
funk/rock/blues

rambe029
9 augustus 2004, 23:42
rock , blues(Jimi style), heavy rock , nog heavere rock, en de heavyist rock.

rambe029
9 augustus 2004, 23:42
rock , blues(Jimi style), heavy rock , nog heavere rock, en de heavyist rock.

BramVersteeg
11 augustus 2004, 19:19
3 keer raden. :-D

very brutal cunt ripping grindcore with a touch of jostiband
:seriousf:

Zelf speel ik rock, hardrock, metal, spacerock(??), experimentele rock, enz.
Nieuwe dingen uitproberen dus.

Paultje-k
11 augustus 2004, 23:33
uuuhm... Badass pinchharmonic metalachtige herrie.... :-?

starscream
15 augustus 2004, 13:21
punk/rock enzow... :roll:

Richwoodje
16 augustus 2004, 22:27
Wat mijn leraar graag wilt :-D

en dan uit mezelf nog rock, blues, funk en soms pop (bijv. Hey Ya. makkelijk om te spelen, en leuk om indruk te maken bij pop-mensen)

Shaggy
19 augustus 2004, 20:23
alweer zo'n topic :???:

what the heck :razz:


Gitaar :

Funk, R&B, Soul, Reggae, Fusion, Blues, top 40, Dance, Ballads (in deze trend)


Bas :

Soca, Tjutney, Bubblin, Reggae, Zouk, Salsa, Merengue, Dancehall

Richwoodje
19 augustus 2004, 22:08
alweer zo'n topic :???:

what the heck :razz:


Gitaar :

Funk, R&B, Soul, Reggae, Fusion, Blues, top 40, Dance, Ballads (in deze trend)


Bas :

Soca, Tjutney, Bubblin, Reggae, Zouk, Salsa, Merengue, Dancehall

R&B in de zin van: Rythm & Blues (zoals het hoort)
of R&B in de zin van: bling bling-Ashanti/Mario Winans/Nelly/whatever-muziek?

Shaggy
20 augustus 2004, 09:59
aan je nick te zien kom je net om de hoek kijken .. muziek evolueert ook.. als je in mijn scene niet vernieuwend bezig bent dan prijs je jezelf uit de markt, savvy?

treblemaster
20 augustus 2004, 11:12
70's punk
old school hardcore
rock 'n roll
garage/punk rock
new wave
surf
af en toe wat ska
metal

LIve is (was) het een soort mix van de bovenste 5 :P

metallic
20 augustus 2004, 14:47
Metal...Hardrock...

fördärvad
4 september 2004, 22:24
Black metal voornamelijk, hoewel ik regelmatig uitwijk naar andere stijlen (diverse andere metal subgenres, rock/hardrock, folk .. en heel soms komen er blues-achtige dingen uit mijn vingers :) ..)

AcousticFreak
9 september 2004, 12:57
Ik heb sinds ik gitaarlessen volg een echte klassieke renaissance/barok hype!! :P

Set Wenker
14 september 2004, 13:59
Live: Rock and Roll!

Thuis: Rock and Roll, Punk, Metal, Funk, Country, Bluegrass, klassiek, blues, reggae bijna alles eigenlijk. Ik beheers het niet allemaal natuurlijk, maar ik vind alles leuk om te proberen.

mrg470
24 oktober 2004, 14:39
ehm....sinds ik op het conservatorium zit, ben ik wel genoodzaakt meer pop,funk en soul te spelen (popacademie), maar dat is wel erg lekker om te doen.
verder speel ik graag prog en sympho rock-metal, jazz, beetje fusion en poprock, en alles wat niet te benoemen is en toch mooi is.

....niek

ps componeren is weer een ander verhaal....

dejohan
27 oktober 2004, 17:05
Voornamelijke Alt Rock/Garage/Punk/Noise/Emocore

Maar ik ben ook goed in Funk, Reggea en Surf

Soulflyhigh
28 oktober 2004, 15:47
Metal (Death, Trash en soms wat power)
Shred (poging tot)
Klassiek (bach shit enzo)

Soul Grinder
28 oktober 2004, 18:40
Black/death metal
Blues
Rock
Beetje fusion

Thom TK
28 oktober 2004, 19:07
hardrock: 80 ies en modern
metal : progressive, symphonic, gothic.

Jax
28 oktober 2004, 20:27
Ik probeer een acceptabel geluid uit mijn gitaar te krijgen...

Nee serieus, ik leg mezelf nog niet echt toe tot een bepaalde stijl. Ik speel alle wel, wat mijn gitaarspel verbeterd.


aan je nick te zien kom je net om de hoek kijken .. muziek evolueert ook.. als je in mijn scene niet vernieuwend bezig bent dan prijs je jezelf uit de markt, savvy?


Ik ben door deze woorden erg benieuwd geraakt naar wat je hier precies mee bedoelt, en in welke scene van de muziek je dan zit. Ik hoor het graag van je.

Lutz
31 oktober 2004, 22:46
black, death & heavy metal

oja, en vooral: tering herrie :-D

Fuhgawz
31 oktober 2004, 23:23
Wij spelen een soort combinatie van Japanse Noise Punk en Duitse New Wave. 8-)

ozzy
1 november 2004, 10:15
Unplugged in de huiskamer :roll:

bloodboiler
3 november 2004, 15:40
Voornamenlijk brute doods metaal ala Cannibal Corpse, Suffocation Dying Fetus etc, daarnaast smerige sleazy en stinkende rock & roll

Kitaarhiero
20 november 2004, 13:56
Ik speel vooral:

- Rock 'n roll
- '60's muziek
- sommige classic rock (meestal eigen impro's)
- Punk Rock (ik ga niet alle substijlen opnoemen)
- Garage rock
- Metal
- Funk
- Soul
- Blues

stinkhippie
20 november 2004, 18:51
Ik speel vooral:

- Rock 'n roll
- '60's muziek
- sommige classic rock (meestal eigen impro's)
- Punk Rock (ik ga niet alle substijlen opnoemen)
- Garage rock
- Metal
- Funk
- Soul
- Blues

en allemaal even slecht.......... :-D

Kitaarhiero
21 november 2004, 14:08
Tja, een paar soundjes 3 jaar geleden en nooit meer vooruit gegaan natuurlijk hè, Stinkhippie?
sod off want je hebt me nog nooit echt gehoord.

headbang
21 november 2004, 15:32
hardcore, old school, new school,sXe,deathcore,beatdown,grindcore,metal

stinkhippie
22 november 2004, 15:44
Tja, een paar soundjes 3 jaar geleden en nooit meer vooruit gegaan natuurlijk hè, Stinkhippie?
sod off want je hebt me nog nooit echt gehoord.

je kunt je pretentieuze engelse termen maar thuis laten en gewoon verder gaan met navelstaren, fatsoenlijk leren spelen met je irri arty-farty houding zal toch nooit lukken.
welterusten, zielige cyberdater

stinkhippie
22 november 2004, 15:44
Tja, een paar soundjes 3 jaar geleden en nooit meer vooruit gegaan natuurlijk hè, Stinkhippie?
sod off want je hebt me nog nooit echt gehoord.

je kunt je pretentieuze engelse termen maar thuis laten en gewoon verder gaan met navelstaren, fatsoenlijk leren spelen met je irri arty-farty houding zal toch nooit lukken.
welterusten, zielige cyberdater

Blijepanda
22 november 2004, 16:03
dus...

Kitaarhiero
25 november 2004, 13:21
Tja, een paar soundjes 3 jaar geleden en nooit meer vooruit gegaan natuurlijk hè, Stinkhippie?
sod off want je hebt me nog nooit echt gehoord.

je kunt je pretentieuze engelse termen maar thuis laten en gewoon verder gaan met navelstaren, fatsoenlijk leren spelen met je irri arty-farty houding zal toch nooit lukken.
welterusten, zielige cyberdater

Ben je al zo long op het forum, en nóg weet je niet dat je niet meer dan een keer op "OK" moet drukken als je een bericht post :roll:

Och, wat is fatsoenlijk? 21 noten per seconde en perfecte sextolen op 200 bpm? rot toch op man. Ik ben zeer tevreden dat ik de meeste akkoorden ken en verstand heb van harmonieën en hoe je leuk kan arrangeren met 2 gitaren (just you wait). en meer dan de simpelste toonladders heb ik niet nodig. De Sena-guitar awards zijn toch een domme wedstrijd.

stinkhippie
26 november 2004, 10:53
Tja, een paar soundjes 3 jaar geleden en nooit meer vooruit gegaan natuurlijk hè, Stinkhippie?
sod off want je hebt me nog nooit echt gehoord.

je kunt je pretentieuze engelse termen maar thuis laten en gewoon verder gaan met navelstaren, fatsoenlijk leren spelen met je irri arty-farty houding zal toch nooit lukken.
welterusten, zielige cyberdater

Ben je al zo long op het forum, en nóg weet je niet dat je niet meer dan een keer op "OK" moet drukken als je een bericht post :roll:

Och, wat is fatsoenlijk? 21 noten per seconde en perfecte sextolen op 200 bpm? rot toch op man. Ik ben zeer tevreden dat ik de meeste akkoorden ken en verstand heb van harmonieën en hoe je leuk kan arrangeren met 2 gitaren (just you wait). en meer dan de simpelste toonladders heb ik niet nodig. De Sena-guitar awards zijn toch een domme wedstrijd.

en over het cyberdaten hou je wijselijk je mond
en was jij het zelf niet die ooit de senaguitarawards onder de aandacht bracht? Zeker te vaak je hoofd gestoten.
En als ik niet kon spelen zou ik me ook verbergen achter flauwe excuses (just you wait)<---wtf?

stinkhippie
26 november 2004, 10:53
Tja, een paar soundjes 3 jaar geleden en nooit meer vooruit gegaan natuurlijk hè, Stinkhippie?
sod off want je hebt me nog nooit echt gehoord.

je kunt je pretentieuze engelse termen maar thuis laten en gewoon verder gaan met navelstaren, fatsoenlijk leren spelen met je irri arty-farty houding zal toch nooit lukken.
welterusten, zielige cyberdater

Ben je al zo long op het forum, en nóg weet je niet dat je niet meer dan een keer op "OK" moet drukken als je een bericht post :roll:

Och, wat is fatsoenlijk? 21 noten per seconde en perfecte sextolen op 200 bpm? rot toch op man. Ik ben zeer tevreden dat ik de meeste akkoorden ken en verstand heb van harmonieën en hoe je leuk kan arrangeren met 2 gitaren (just you wait). en meer dan de simpelste toonladders heb ik niet nodig. De Sena-guitar awards zijn toch een domme wedstrijd.

en over het cyberdaten hou je wijselijk je mond
en was jij het zelf niet die ooit de senaguitarawards onder de aandacht bracht? Zeker te vaak je hoofd gestoten.
En als ik niet kon spelen zou ik me ook verbergen achter flauwe excuses (just you wait)<---wtf?

Kitaarhiero
26 november 2004, 14:29
Ow cyberdaten? tja... laten we het houden op je selectieve geheugen want met cyberdaten had mijn al lang verbroken relatie met een van de vrouwelijke forumleden niks van doen...

en wat de guitar awards betreft, er lopen hier zat gozers rond die van gitaarspelen een wedstrijdje willen maken, dus ik was zo aardig om ze te wijzen op een gelegenheid om dat te doen. en een pret dat ze hadden! :razz:
'k wist van tevoren al dat het zou gaan om sweep arpeggio's, sextolen, legato en alle andere formule1 shit waarin ik totaal niet geïnteresseerd ben.

Embryoyo
27 november 2004, 00:26
LOL

Azrael
27 november 2004, 20:50
en wat de guitar awards betreft, er lopen hier zat gozers rond die van gitaarspelen een wedstrijdje willen maken, dus ik was zo aardig om ze te wijzen op een gelegenheid om dat te doen. en een pret dat ze hadden! :razz:
'k wist van tevoren al dat het zou gaan om sweep arpeggio's, sextolen, legato en alle andere formule1 shit waarin ik totaal niet geïnteresseerd ben.

Oehoehoehoe! Count me in next year! :-D Ben d'r dol maar bak er nog belachelijk weinig van......ben nu nog een klote gitarist maar hoop dat er over een jaartje verandering in komt...

Embryoyo
27 november 2004, 21:57
Nu alles toch zo offtopic is...:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?search_author=gitaarprutser
:lol:

Ken jij deze persoon trouwens, Kitaarhiero? :-D

THW
27 november 2004, 22:16
Classic/glam/hard rock, (oude) metal en af en toe wat rythm and blues en blues

Azrael
28 november 2004, 04:09
Metal/Rock/Oude pop/ en Paul Gilbert en aanverwanten :-D

Op het moment bezig met het oefenen van technieken voor lead-guitar maar binnenkort ook wat theorie zodat ik eens wat jazz kan gaan proberen.

Kitaarhiero
28 november 2004, 13:30
Nu alles toch zo offtopic is...:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?search_author=gitaarprutser
:lol:

Ken jij deze persoon trouwens, Kitaarhiero? :-D

pfff... rare gek die niet tegen opbouwende kritiek kan... mijn techniek mag dan volgens sommigen ondermaats zijn, mijn kennis van muziek is vrij groot. Ik had kritiek gegeven op zijn bandje. ging hij me stalken en hier het forum verzieken. zielig persoontje. En ik was niet eens zo heel negatief geweest.

Embryoyo
29 november 2004, 15:26
Maar hoe wist ie dan dat jij op dit forum zit met de nickname "Kitaarhiero"?

stinkhippie
30 november 2004, 17:59
Ow cyberdaten? tja... laten we het houden op je selectieve geheugen want met cyberdaten had mijn al lang verbroken relatie met een van de vrouwelijke forumleden niks van doen...

en wat de guitar awards betreft, er lopen hier zat gozers rond die van gitaarspelen een wedstrijdje willen maken, dus ik was zo aardig om ze te wijzen op een gelegenheid om dat te doen. en een pret dat ze hadden! :razz:
'k wist van tevoren al dat het zou gaan om sweep arpeggio's, sextolen, legato en alle andere formule1 shit waarin ik totaal niet geïnteresseerd ben.

Ware het niet dat je haar gestrikt hebt via msn....
en jij melde zelf dat je misschien ook mee zou doen aan de guitarawards.
verstrik je zelf niet in allerlei leugens en vage excuses
en zolang je je vingers niet tussen de snaren krijgt komt het wel goed he

stinkhippie
30 november 2004, 18:00
Ow cyberdaten? tja... laten we het houden op je selectieve geheugen want met cyberdaten had mijn al lang verbroken relatie met een van de vrouwelijke forumleden niks van doen...

en wat de guitar awards betreft, er lopen hier zat gozers rond die van gitaarspelen een wedstrijdje willen maken, dus ik was zo aardig om ze te wijzen op een gelegenheid om dat te doen. en een pret dat ze hadden! :razz:
'k wist van tevoren al dat het zou gaan om sweep arpeggio's, sextolen, legato en alle andere formule1 shit waarin ik totaal niet geïnteresseerd ben.

Ware het niet dat je haar gestrikt hebt via msn....
en jij melde zelf dat je misschien ook mee zou doen aan de guitarawards.
verstrik je zelf niet in allerlei leugens en vage excuses

Embryoyo
1 december 2004, 13:13
Maar wat voor stijlen speel jij eigenlijk allemaal, Stinkhippie?

stinkhippie
1 december 2004, 15:01
ik zelf speel het liefste blues, maar meestal speel ik dingen die me gevraagd worden te spelen door verschillende bandjes.
Ik heb het zelf nu te druk met me studie om full time in een band te zitten dus speel ik af en toe met verschillende bandjes en doe ik aan jamsessies.

Ik heb ook nog een combootje met een stel vrienden waar we allerlei jazzstandards mee spelen, maar dat is mee hobby enzo, ik ben niet zo erg bedreven in de jazz en ben meer van de blues.

stinkhippie
1 december 2004, 15:06
Nu alles toch zo offtopic is...:
http://www.gitaarnet.nl/forum/search.php?search_author=gitaarprutser
:lol:

Ken jij deze persoon trouwens, Kitaarhiero? :-D

pfff... rare gek die niet tegen opbouwende kritiek kan... mijn techniek mag dan volgens sommigen ondermaats zijn, mijn kennis van muziek is vrij groot. Ik had kritiek gegeven op zijn bandje. ging hij me stalken en hier het forum verzieken. zielig persoontje. En ik was niet eens zo heel negatief geweest.

wat een bescheidenheid

Kris Haex
2 juni 2005, 21:05
Heavy-speed-metal/Hard-rock.

Ad.
28 juli 2005, 23:33
Hey,

Ik heb hier wat eigen werk staan:

http://www.radioindy.com/jamroom/bands/1054/music.php

Hi-bitrate streamt het best wat kwaliteit betreft.
Ik ben benieuwd wat je er van vindt.

Behalve dat soort dingen, Top 100, funk, jazz, en snotgladde rock. Van Toto of zo.

Met een vriendelijke groet, Ad. (Project Alpha )

Philippe
21 augustus 2005, 20:49
Heavy Metal (vb slayer)
Thrash Metal (vb metallica)
Progressive rock (vb dream theater)

fullorder
22 augustus 2005, 10:43
Ik heb geen idee in welk genre mijn muziek valt....

popmuziek? ;)

LyCanthrope
28 oktober 2005, 09:18
Ska/Punk

Ska = prachtig.

MetalPunk
6 januari 2006, 18:11
yyeaaahhhh!! metal voor het leven :razz:
noem maar op, death, doom, heavy, speed, black, alles wat er te bedenken valt binnen het genre woeha :zz:

Herman
16 januari 2006, 18:06
Punkrock metname
Ook wel Rock
Af en toe wat metal, vooral niet teveel...
en voor de rest af en toe van alles wat...

TMKXL
16 januari 2006, 18:18
Prog rock/metal, fusion, blues, funk, jazz (nog aan het leren).

Reel Big Fish
16 januari 2006, 22:18
:rockon: Met mijn band speel ik hardrock/metal. Zelf (in de slaapkamer) speel ik van alles,.. ska, blues, metal, rock maar de ska heeft toch echt mijn hart

Fuhgawz
16 januari 2006, 23:25
Stonerrock/spacerock/D00M

Neals
7 februari 2006, 22:45
Update:

Ik ben nu met een 2tal punkbandjes bezig... Maar punt is dat ik steeds meer het idee heb dat ik mijn creativiteit er niet echt lekker in kwijt kan. Andere gitaristen last van een soort gelijk probleem.

Cris
8 februari 2006, 00:52
Meeste soorten metal.

Keith Scott
9 februari 2006, 21:23
Voornamelijk Rock! :)

Aron Maiden
17 maart 2006, 11:12
Rock n Roll, blues(rock), Zulke shit,
we/ik word geinspireert door:

Lou Reed, David bowie,

cerpintaxt
6 april 2006, 17:53
stoner :soul: en als ik me verveel een beetje metal :rockon:

robert-gitarist
6 april 2006, 21:24
Meeste soorten metal.

Hier ook en veder speel ik Rock,punkrock,ska etc.