PDA

View Full Version : Vele vragen ^_^"...



The_RockeR13
29 juli 2004, 22:46
hi,

ik ben van plan een buizenversterker te gaan kopen, maar eerst zou ik dan wat dingen over buizen moeten weten... dus vraag ik natuurlijk jullie weer om hulp 8-)

1- welke soorten buizen zijn er en wat zijn hun sounds?
2- wat is een pre-amp?
3- wat zijn voor en eind buizen?
4- wat is een eind/voor versterker?
5- wat bedoelen jullie met "deze versterker heeft ballen"?
6- hoe duur is een buis? (voor als ik hem moet vervangen)
7- wat is een output? input? en wat bedoelen jullie met veel/weinig "output/input"?
8- welke buizen kun je combineren en welke buizen kunnen door welke andere vervangen worden?
9- wat is ohm?????

zo te zien ben ik echt een supergrotenietnormaleNOOB op dit gebied..
aangezien ik nu nog 13 ben en geen natuurkunde lessen nog heb vraag ik het dus aan jullie...

maarja ik kan natuurlijk ook vragen om sites waar (alle) antwoorden staan maar het is natuurlijk ook goed als jullie het willen beantwoorden, whaha 8-)

Wormaap
29 juli 2004, 23:11
hi,

ik ben van plan een buizenversterker te gaan kopen, maar eerst zou ik dan wat dingen over buizen moeten weten... dus vraag ik natuurlijk jullie weer om hulp 8-)

1- welke soorten buizen zijn er en wat zijn hun sounds?
Weet ik niet :P
2- wat is een pre-amp?
Preamp versterkt het signaal van je gitaar naar line-niveau (wat uit'n cd speler komt bv.)
3- wat zijn voor en eind buizen?
voorbuizen zitten in je pream/voorversterker, eindbuizen in je eindtrap/eindversterker
4- wat is een eind/voor versterker?
voorversterker = preamp eindversterker = eindtrap = het gene dat je signaal van line-niveau tot hoorbaar niveau versterkt
5- wat bedoelen jullie met "deze versterker heeft ballen"?
Dat'ie op'n bepaalde manier klinkt, bruut gemeen eng, met ballen
6- hoe duur is een buis? (voor als ik hem moet vervangen)
Voorbuizen tegen de 20 euro per paar, eindbuizen meestal vanaf zo'n 25 euro per stuk, maar je kan't zo duur maken als je wil
7- wat is een output? input? en wat bedoelen jullie met veel/weinig "output/input"?
Output is wat er uit'n gitaar/pedaal/versterker/whatever komt, input is wat er in gaat. Veel output is een hoog uitgaand signaalniveau, veel input is een hoog inkomend signaalniveau
8- welke buizen kun je combineren en welke buizen kunnen door welke andere vervangen worden?
Moet ik je verschuldigd blijven
9- wat is ohm?????
De eenheid voor weerstand, of impendantie

zo te zien ben ik echt een supergrotenietnormaleNOOB op dit gebied..
aangezien ik nu nog 13 ben en geen natuurkunde lessen nog heb vraag ik het dus aan jullie...

maarja ik kan natuurlijk ook vragen om sites waar (alle) antwoorden staan maar het is natuurlijk ook goed als jullie het willen beantwoorden, whaha 8-)

Nocki
29 juli 2004, 23:34
1- welke soorten buizen zijn er en wat zijn hun sounds?
PVC - vrij plastic achtig
koper - vrij koper achtig
alluminium - vrij alluminium achtig
6l6 - vrij glazig en fender achtig
TL buizen - klinken rot over elke versterker
el35 klinken brits warm en korrleig
riool buizen - klinken erg smerig
el84 buizen - klinken warm en smooth
2- wat is een pre-amp?
een voorversterker
een amplifier in aanbouw
3- wat zijn voor en eind buizen?
voor buizen liggen in de voortuin
voor buizen vormen je signaal (12ax7, 12at7, 12au7 er zijn er veel meer)
eind buizen zijn riolerings buizen waar jouw eindproduct terecht komt
eind buizen versterken je geluid (el48, 6l6, el34 er zijn er veel meer))
4- wat is een eind/voor versterker?
een voorversterker gebruik je voor je gaat werken
een voorversterker vormt je geluid.
een eindversterker gebruik je als je thuis komt van je werk
een eindversterker versterkt je geluid en zend het naar een speaker
5- wat bedoelen jullie met "deze versterker heeft ballen"?
dan kan die lekker ghard en op zacht volume klinkt tie ook goed.
en hangen kleine testikel zakjes met testikels aan.
het is een golfamp
de potmeters zijn voorzien van kleine oranje voetballetjes...
6- hoe duur is een buis? (voor als ik hem moet vervangen)
vanaf 10 euro voor een 12a?7 voorbuis tot 80 euro voor een goede eindbuis en zelfs meer
PVC 2 euro per 3 meter
koper 12,90 per 3 meter
7- wat is een output? input? en wat bedoelen jullie met
veel/weinig "output/input"?
out put is wat je computer naar voren brengt na een berekening of vraag
out put is als je naar het toilet gaat en je de eindbuizen gaat gebruiken.
out put is als je naar bed gaat en je doet het licht out
out put is de oude spelling voor een put die gedempt is om het kalf er uit te halen
out put is het geluids niveau van je amp
out put is het aansluit gedeelte waaruit het geluid van je amp komt voor naar de eindtrp of speakers
in put is wat je intyped in je pc.
in put is als je erg verdrietig bent
in put het gaatje waar het stekkertje van je gitaar ingaat.
in put is het signaal wat je amp in gaat
8- welke buizen kun je combineren en welke buizen kunnen door welke
andere vervangen worden?
buizen moet je vervangen voor de gene die je ervoor ook had. niet gaan wissleen tenzij anders aangegeven. (let op geen geintje!!!)
voor buizen kan je wel wisselen. 12ax7, 12ax7, 12au7 kan je verwisselen.
9- wat is ohm?????
dat is de broer van je moeder.
dat is de broer van je vader.
dat is een mantra
dat is het geluid wat je produceert als je het niet wist maar nu opeens wel.
dat is engels voor weerstand.
je poweramp gaat met signaal naar buiten (naar de speaker)en heeft zeg maar tegendruk nodig. net als bij een uitlaat van je brommertje.
de hoeveelheid wordt uitgedrukt in ohmage, ohm

NOcki

schizo910
30 juli 2004, 00:00
:seriousf:

Negative K3 fan
30 juli 2004, 00:20
5- wat bedoelen jullie met "deze versterker heeft ballen"?
Dan wordt er meestal bedoeld dat hij zo bruut is dat je je ballen voelt resoneren, meestal gaat het met ballen over een jcm800 (marshall)

6- hoe duur is een buis? (voor als ik hem moet vervangen)
Voorbuisjes vanaaf 6 euro per stuk tot superduur per stuk, eindbuizen vanaf ongeveer 50 euro per paar tot superduur per stuk

8- welke buizen kun je combineren en welke buizen kunnen door welke andere vervangen worden?
Combineren is niet echt relevant, en vervangen ook niet zo heel erg, maar je kunt een heleboel vervangen alleen bij de eindbuizen zijn er soms wat aanpassingen nodig in het circuit

9- wat is ohm?????

Bij electriciteit heb je vermogen (watt), spanning (volt), sterkte (ampere) en weerstand (in geval van speakers impedantie > ohm).

electriciteit is gewoon een ladingsverschil tussen atomen in elektronen, als atomen met verschillende ladingen met elkaar in contact komen willen ze de lading balanceren. Het ladingverschil, oftewel spanning, wordt dus uitgedrukt in volt, dat is het verschil van elektronen aan beide kanten, het verschil, dus geen absoluut punt. Je kunt dus als verschil -1000 en -999 hebben of 0 en 1, de spanning is hetzelfde. De sterkte is hoeveel elektronen er kunnen worden overgedragen, dus de snelheid waarmee het verschil kan worden gebalanceerd. Die snelheid hangt af van de weerstand, dit is dus een weerstand die de elektronen zeg maar hindert en waardoor er niet onbeperkt kan worden geouwehoerd (sterkte = spanning * weerstand). Vermogen is gewoon ampere keer volt.

Als je dus zonder een weerstand (of een hele lage) een plus en min van een versterker (of een stopcontact) met elkaar verbindt dan krijg je kortsluiting, dan loopt er stroom door een te lage weerstand en dat uit zich in warmte ontwikkeling en in een versterker in allerlei andere niet wenselijke toestanden.

voor zover een paar maanden natuurkunde (die je nog moet krijgen) in 1 post :).

Bins
30 juli 2004, 00:42
5- wat bedoelen jullie met "deze versterker heeft ballen"?


Dat kan je niet echt uitleggen, moet je "voelen".. maar goed:
Stel, een mini en een '69 mustang staan naast elkaar bij het stoplicht. De min doet "vroem vroem" en de mustang doet VROEMM VROEMMMM. De mustang heeft dus "meer ballen" dan de mini. 8-)

IndiepoprockJesse
30 juli 2004, 02:01
:soul:

hadv
30 juli 2004, 02:02
jezus, wat zijn we weer een stelletje lollige ransbakken

stelt iemand van 13 een paar vragen (die duidelijk maken dattie de klok heeft horen luiden, maar ff geen klepel kan vinden) gaan we um lekker zitten afzeiken

hoeveel wisten jullie op die leeftijd stelletje lullo's :evil: :evil: :evil:

beste rocker13... je vragen zijn erg basaal, ga eens met iemand praten ipv je vraag aan dit stel lam***len te stellen. je moet nog heel wat kennis vergaren, en dat krijg je hier dus niet, althans, ik denk niet dat je nu veel wijzer bent

probeer onderscheid te maken tussen kennis-vragen (wat is een pre-amp) en onderbuik-vragen (wat betekent deze versterker heeft ballen). de eerste soort kan een serieus persoon beantwoorden, de tweede is puur een kwestie van smaak (en dat missen sommigen hier volledig :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: )

Harry
30 juli 2004, 08:21
belangrijker is nog dat je veel luistert naar de verschillende soorten versterkers. Maak je voorlopig niet druk over het vervangen van buizen, want die gaan lang genoeg mee. En aanpasen is ook niet nodig, het geluid dat jij wilt is gewoon in de winkel te koop.

Bins
30 juli 2004, 09:39
jezus, wat zijn we weer een stelletje lollige ransbakken

stelt iemand van 13 een paar vragen (die duidelijk maken dattie de klok heeft horen luiden, maar ff geen klepel kan vinden) gaan we um lekker zitten afzeiken

hoeveel wisten jullie op die leeftijd stelletje lullo's :evil: :evil: :evil:

beste rocker13... je vragen zijn erg basaal, ga eens met iemand praten ipv je vraag aan dit stel lam***len te stellen. je moet nog heel wat kennis vergaren, en dat krijg je hier dus niet, althans, ik denk niet dat je nu veel wijzer bent

probeer onderscheid te maken tussen kennis-vragen (wat is een pre-amp) en onderbuik-vragen (wat betekent deze versterker heeft ballen). de eerste soort kan een serieus persoon beantwoorden, de tweede is puur een kwestie van smaak (en dat missen sommigen hier volledig :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: )

Pff, verkeerde been uit bed gestapt?
Als je goed kijkt staan er een hoop bruikbare antwoorden tussen de "lollige ransbakkigheid" (ransbak?? :???: ). Moet alles dan superserieus?

Phyrexian
30 juli 2004, 09:59
Ik vind Nocki's post ook wel superfunny... give the guy a break, life's already too serious...

The_RockeR13
30 juli 2004, 10:29
Negative K3 fan heb je ook een bepaalde hoeveelheid ohm nodig voor een bepaalde hoeveelheid watt?

BLOK182
30 juli 2004, 10:49
Beetje de bekendste eindtrapbuizen met typerende ampmerken zijn EL34 (Marshall), 6L6 (Fender, Mesaboogie), EL84 (Vox). Dit zijn ff simplgezegd de bekendste, je hebt een hoop variaties maar even om het voor jou niet te moeilijk te maken. Zoals al eerder gezegd, je pre-amp/voorversterker vormt het signaal, daar draai je de treble, bas, mid, gain bla bla erin, en je eindtrap (poweramp) zorgt dat het harder wordt en de rest van de band mee kan genieten :) In 19" rackapparatuur kan je pre- en poweramp los kopen en combineren, bijvoorbeeld een Marshall pre-amp op een Mesa poweramp bla bla. Sommige merken amps hebben een biasswitch oid, die kunnen verschillende types eindbuizen aan, sommige mesa's hebben een 6L6-EL34 switch, en bijvoorbeeld Diezel, tja, daar kan je vanalles ingooien mits je het goed afsteld :wink: Output is idd het vermogen dat een amp levert, reken op grofweg 50 watt met 2 eindbuizen en 100 watt met 4 eindbuizen. Dit geld dus voor de meest gangbare type amps, je hebt altijd uitzonderingen. 50 watt buizen is in principe meer dan genoeg om in normale bandsituatie te spelen, 100 watt is dus geen barre noodzaak. Scheelt je dus ook in het onderhoud :wink:
Ohm(age) is idd weerstand, dit gebruik je op de manier hoe je je speakers aansluit op je versterker.

The_RockeR13
30 juli 2004, 10:59
Aan jou heb ik wat BLOK182 8-)

harrie-beton
30 juli 2004, 11:17
toen ik 13 was had ik geen geld voor een buizenversterker.

ja mag nog niet eens werken op 13.

Negative K3 fan
30 juli 2004, 11:22
Negative K3 fan heb je ook een bepaalde hoeveelheid ohm nodig voor een bepaalde hoeveelheid watt?

nee, vermogen wordt puur bepaalt door spanning en sterkte.

achterop mijn 5150 staat dat hij 60 watt levert met een spanning van 22 volt. Een simpel rekensommetje geeft dat hij dan 2,73 ampere afgeeft.

maar dit heeft vrij weinig te maken met versterkers.

MightyMike
30 juli 2004, 11:27
Ik zou me in de eerste plaats niet al te veel zorgen maken over het type lampen en zo...

Het belangrijkste is : je wil een versterker kopen. Daarbij spelen twee andere factoren, die uiteindelijk een grotere invloed gaan hebben op het resultaat dan EL34 vs 6L6, namelijk het genre dat je wil spelen en je budget.

The_RockeR13
30 juli 2004, 13:58
toen ik 13 was had ik geen geld voor een buizenversterker.

ja mag nog niet eens werken op 13.

klusjes (bij de buren) doen wel 8-)

BLOK182
30 juli 2004, 14:09
We kunnen je natuurlijk wel beter helpen als je idd alvast wat muziekstijlen / sounds opgeeft die je graag wil spelen, en evt een budget...

waix
30 juli 2004, 14:46
5- wat bedoelen jullie met "deze versterker heeft ballen"?


Dat kan je niet echt uitleggen, moet je "voelen".. maar goed:
Stel, een mini en een '69 mustang staan naast elkaar bij het stoplicht. De min doet "vroem vroem" en de mustang doet VROEMM VROEMMMM. De mustang heeft dus "meer ballen" dan de mini. 8-)


neemt natuurlijk niet weg dat de mini veel cooler is :cool:

The_RockeR13
30 juli 2004, 14:59
We kunnen je natuurlijk wel beter helpen als je idd alvast wat muziekstijlen / sounds opgeeft die je graag wil spelen, en evt een budget...

ik vind de sound van metallica, jimi hendrix (blues), gary moore, steve vai, dire straits, eddie van halen wel mooi.

Ik weet nog niet goed welke sound ik zou willen, ik heb namelijk bijna nog nooit een andere "echte" versterker gehoord dan mijn behringer ultraroc gx110... ik ga in deze vakantie naar feedback om veel verschillende merken te testen, dan kan ik kijken in welk merk ik geïnteresseerd ben. Ik ben van plan een 2e hands buizentop te komen met daaronder een behringer ULTRASTACK BG412S of een 50/100watt buizencombo. Mijn budget is rond de 1000 euro maar ik ben nu nog aan het sparen 8-)

hmm, zie nu dat die engl thunder/screamer head niet echt duur is, is dat wat?

The_RockeR13
30 juli 2004, 22:17
weer een vraagje:

wat ik eigenlijk ook niet niet snap is dit:

stel je head is 50 watt, en je cab 400 watt, is het dan bij elkaar 450 watt??
en waarom heeft een head watt, daar komt het geluid toch niet uit maar uit de cab toch? :???:

Wormaap
30 juli 2004, 22:20
weer een vraagje:

wat ik eigenlijk ook niet niet snap is dit:

stel je head is 50 watt, en je cab 400 watt, is het dan bij elkaar 450 watt??
en waarom heeft een head watt, daar komt het geluid toch niet uit maar uit de cab toch? :???:

Dit heb je duidelijk niet goed begrepen :P
'N speaker heeft geen vermogen, alleen'n maximale belastbaarheid. Het vermogen komt van de amp.
Als je amp 50 Watt in'n 400 Watt cab duwt, heb je 'maar' 50 Watt aan sound.
Dit is eigenlijk nog VEEL minder door het lage rendement van speakers, maar dat doet er even niet toe.
Als je cab 25 Watt 'is' (kan hebben dus) en je duwt er 50 Watt in, dan ontploft'ie :P
Het enige vermogen dat voor de hoeveelheid geluid boeit is dus dat van de versterker, zolang je cab dat vermogen kan hebben.
Het vermogen van de amp in combinatie met het rendement van de speaker geeft je totaalvolume.

andy
30 juli 2004, 22:21
Nee. Dat moet je los van elkaar zien.
De head stuurt 50 watt aan vermogen uit.
Het cabinet kan 400 watt aan vermogen ontvangen.

Het is dus altijd belangrijk dat je speakerkast meer vermogen heeft dan je versterkertop. 100 watt top met een 120 watt box bijvoorbeeld.

Edit: Wormaap was me dus al voor.

Nocki
30 juli 2004, 22:22
hee.

je amp levert een bepaald vermogen. je speakers moeten daar tegen bestand zijn. als je amp 50 watt levert dan moeten je speaker dat aankunnen. je speakers (400watt) kunnen 400 watt aan. maaar uiteindelijk komt er maar 50 watt uit. je hebt gewoon iets wat goed pas. als je amp 100 watt uit zou sturen en je cab zou maar 50 watt zijn zou je problemen kunnen krijgen. je telt niet op maar het gaat erom of het allemaal past.


mijn eerste post stond wel degelijk waarheid in. ik heb niks gelogen en de juiste antwoorden stonden er wel degelikj in.

NOcki

The_RockeR13
30 juli 2004, 22:27
thnx allemaal!

als je een top van 50 watt in een cab van 400 watt doet, word er dan door elke speaker 12enhalf watt gebruikt van de 100 watt?

Diedo
30 juli 2004, 22:29
misschien is het ook erg handig om het aspect "handelbaar" in ogenschouw te nemen...
als je alleen op je slaapkamer speelt vind ik het heel erg overdreven om een top en een kast te nemen. als je nou vaak een optreden hebt is dat wat anders, maar je zei dat je 13 was... niet om flauw te doen, maar ik zeg het maar...
een halfstack zal je in je kamer niet snel boven standje 2 gooien denk ik.
het is wel erg stoer; dat moet ik je zonder meer nageven.

uiteindelijk is het jouw geld en ook jou keuze; maar denk goed na over wat je wilt en wat nodig is...

succes!

Wormaap
30 juli 2004, 22:30
thnx allemaal!

als je een top van 50 watt in een cab van 400 watt doet, word er dan door elke speaker 12enhalf watt gebruikt van de 100 watt?
Zeer goed :P

Speeddemon
30 juli 2004, 22:33
Al vind ik t hele "als je een 100Watt head aansluit op een 50W cab, ontploft ie" ook zwaar overtrokken.
Het verschil tussen 100W en 50W is 3dB SPL. Als je een 100W versterker op 8 zet ipv 10, heb je dat verschil al. En wie zet er hier z'n buizenbak regelmatig op 10?
De enige reden waarom mensen stacks vaak harder vinden gaan dan combo's (en aan t wattage ligt t nie eens altijd, want bijv. een Fender Twin Reverb is 135W!) is de koppeling die optreedt bij meer speakers in 1 behuizing. Het rendement wordt vergroot.

maar qua sounds, poeh hee. Dat is nog al een verschil; Metallica, Hendrix, Dire Straits en Gary Moore.

Speeddemon
30 juli 2004, 22:35
Trouwens, zowel Randall als Ibanez hebben allebei 2 hele goedkope stacks. Geen buizen, maar wel een setje dat minder kost dan 1 Mesa Boogie cab.

The_RockeR13
30 juli 2004, 22:39
Al vind ik t hele "als je een 100Watt head aansluit op een 50W cab, ontploft ie" ook zwaar overtrokken.
Het verschil tussen 100W en 50W is 3dB SPL. Als je een 100W versterker op 8 zet ipv 10, heb je dat verschil al. En wie zet er hier z'n buizenbak regelmatig op 10?
De enige reden waarom mensen stacks vaak harder vinden gaan dan combo's (en aan t wattage ligt t nie eens altijd, want bijv. een Fender Twin Reverb is 135W!) is de koppeling die optreedt bij meer speakers in 1 behuizing. Het rendement wordt vergroot.

maar qua sounds, poeh hee. Dat is nog al een verschil; Metallica, Hendrix, Dire Straits en Gary Moore.

Jah, met line6 kan je heel veel verschillende muziek stijlen spelen, maar heb spider II en flextone III (heel ff) getest en het geluid viel me echt zwaar tegen!!! daarom ga ik maar eens naar de buizenversterkers kijken en kijken wat ik zelf mooi vind8-)

AART
30 juli 2004, 22:40
ik heb een keer over een ibanez top gespeeld en ik vond het niet echt geweldig, randall levert betere transistorbakken vind ik.
de cabs heb ik geen ervaring mee.

The_RockeR13
30 juli 2004, 23:10
ik vind die sound van bosch echt bruut, op welke amp speelt hij?

andy
30 juli 2004, 23:15
ik vind die sound van bosch echt bruut, op welke amp speelt hij?

Vergeet 1 ding niet. Het is vooral de gitarist die de sound bepaald. Superapparatuur betekent nog niet dat je meteen een super gitarist bent of gelijk dezelfde sound hebt als je voorbeeld. :wink:

Wormaap
30 juli 2004, 23:55
ik vind die sound van bosch echt bruut, op welke amp speelt hij?

Vergeet 1 ding niet. Het is vooral de gitarist die de sound bepaald. Superapparatuur betekent nog niet dat je meteen een super gitarist bent of gelijk dezelfde sound hebt als je voorbeeld. :wink:
Juist, sound zit voor'n zeer groot deel in de vingertjes. Ik durf te wedden dat Satriani op een Squier ook nog een fantastische sound kan krijgen...

Negative K3 fan
31 juli 2004, 06:54
ik vind die sound van bosch echt bruut, op welke amp speelt hij?

hij speelt met een rocktron transistor pre-amp die direct op zn computer is aangesloten, op zn oudere nummers met een 5150+mic.

PeeVee
31 juli 2004, 20:12
dat is engels voor weerstand.

Oh? En wat is resistance of impedance dan?

PeeVee
31 juli 2004, 20:15
Negative K3 fan heb je ook een bepaalde hoeveelheid ohm nodig voor een bepaalde hoeveelheid watt?

WAT?! :???:

Moet je ook nog Farads en Henris hebben en wat voor Faradage en Henriage is dan aan te bevelen voor de juiste tegendruk?

Kan je het Voltage gewoon delen door het Amperage voor het Ohmage te bereiken of met je de Spanning delen door de Stro(h)m?!

:-D

Sorry... erg melig...

PeeVee
31 juli 2004, 20:22
ik vind de sound van metallica, jimi hendrix (blues), gary moore, steve vai, dire straits, eddie van halen wel mooi.

Een (serieus) welgemeende tip... Koop een Digitech RP50 bij www.feedback.nl voor €99 (o.i.d.) en ga daar eerst eens mee spelen. Is echt leuk apparaatje voor thuis, ik zou bijna zeggen er is geen apparaatje met een betere prijs/kwaliteit verhouding te vinden in Nederland of het moet wel ons tostie-apparaat zijn van de C1000 voor €9,99 (die is ook lekker warm en vet maar da's toch anders).

Serieus... Je noemt me daar in één zin even wat dingen op die zo uiteen lopen. Als je denkt dat "buizenversterker" de oplossing is dan vrees ik dat het nog wel eens tegen zou kunnen vallen. Beter eerst met zo'n apparaatje gaan spelen (echt leuk!) en wat meer kijken wat je wilt / wat je zoekt, dan pas gaan voor "the real deal". Als je zo'n RP50 aansluit op een beetje fatsoenlijk amp die neutraal / clean geluid kan weergeven dan heb jij als best een goeie sound. Heeeeeeeeeeeeeeeeel wat beter dan wat ik had toen ik 13 was: cassette deck op standje "opnemen" en dan veeeeeeeeel te hard zetten en dat aansluiten op ouwe (toegegeven>> BUIZEN)radio van pa en ma. Talking about FUZZZZZ ;-)

GuitarMaster
31 juli 2004, 20:51
Als je de flextone niet goed vond klinken zullen buizenamps je ook wel tegenvallen. Veel versterkers die de flextone simuleert zijn dusdanig goed gesimuleerd dat je ze nauwelijks van de versterker die het moet voorstellen kunt onderscheiden.

Ik zou zowieso nog een tijdje wachten voordat ik 1000 euro zou uitgeven, ik denk dat als je nu een buizentop+cabinet zou kopen je er later grote spijt van zou krijgen. Ik zou eerst een wat kleinere versterker kopen, of zoals peevee zegt een RP50 ofzo. Daar kun je een tijdje mee vooruit, totdat je echt weet wat je wilt.

BLOK182
31 juli 2004, 20:53
Of evt een nieuwe Flextone III ofzo, dan kijk je na een jaartje welke ampmodels je gebruikt, ga je je dan nog eens orienteren. Speel je trouwens in een bandje? Want buizenamps zijn een ramp voor thuis :-D

The_RockeR13
31 juli 2004, 21:54
Of evt een nieuwe Flextone III ofzo, dan kijk je na een jaartje welke ampmodels je gebruikt, ga je je dan nog eens orienteren. Speel je trouwens in een bandje? Want buizenamps zijn een ramp voor thuis :-D

Ik speel regelmatig met een paar vrienden samen op een hele grote zolder, maar het is nog niet echt een band... we zijn gewoon een beetje aan t klooien :razz: Meschien is het wel handig zoon modeling amp.. heb de spider II getest, maar ik mis "de sound"... het klonk allemaal echt vreselijk, clean was echt schel, ik vind mij behringer clean zelfs beter klinken, kan je na gaan :) En volgens mij gebruik je de helft van al die effecten toch niet, maar waar je wel voor betaalt. Ik heb nog een hele goedkope 2ehandse line ax2 incl floorboard gezien voor 500 euro. Het is de voorganger van de vetta en volgens mij is de advies prijs 1500 euro of meer! Als ik een line6/modelingamp zou nemen dan zou ik die natuurlijk nemen! Ik weet niet hoe hard buizen gaan maar mij behringer 30 watt zet ik niet hoger (met distortion en al helemaal open) dan 2... En dan het sjouwen met een stack en op me kleine kamer, meschien is het indd toch niet handig om NU al een stack te nemen en moet ik eerst een opstap nemen. wat zal handiger zijn een modeling amp of een buizencombo?

GuitarMaster
31 juli 2004, 23:31
Ik zou als ik jou was gewoon een modelingamp kopen, dan kun je een beetje met verschillende geluiden/settings kloten, en erachter komen wat je ideale geluid is, dan kun je later altijd nog een buizenamp kopen. Als je die behringer al niet voorbij volume 2 zet zal een buizenversterker zeker te hard gaan.

Squier4ever
1 augustus 2004, 18:11
Wel waar
toen ik 13 was ben ik legaal in een kas gaan werken, dus dat is bullshit.
En trouwens we zijn nu wel ff 50 jaar later :P

The_RockeR13
5 augustus 2004, 19:38
Heb nu met een vriend van me (die spider 1 had gehad) weer de spider 2 getest. Met andere instellingen had ik een heel andere kijk op de versterker. Kreeg nu een heerlijke jimi hendrix sound met een hele volle bas, en een beetje reverb. En natuurlijk dat metal, en insane kanaal, klonk echt vet.. lijkt heel erg op de sound van metallica. DE clean kreeg ik nu ook veel vooler en warmer. Ik denk dat ik de spider 2 ga nemen, ik vind hem echt vet klinken 8-) en hij gaat super hard (getest :razz: ) dus goed voor in een band. En voor het geld is het natuurlijk helemaal een top versterker,,,
kan iemand nog een andere versterker voor me aanraden? Zou ik die spider nemen?

JvD.
6 augustus 2004, 16:04
kep um, en speel veel creeping death achtige nummers en als ik het goed begrijp heeft je guitar buddy ook een spider, denk dat dat wel een mooie combo is ook omdat balans tussen die amps dan easy is kwa, volume en tone..

Sentenced
13 augustus 2004, 15:49
(Ohm) dat is engels voor weerstand?...........

Beetjuh laat maar vraag me af waar die gozer op school gezeten heeft :-D

Laten we het erop houden dat het een naam is van een meneer die allemaal regeltjus heeft ondekt in de "natuurkunde"....waaronder "elektrische weerstand"......De eenheid die ze gebruiken voor die weesrtand noemen ze "Ohm"

zo :-D

Sentenced
13 augustus 2004, 15:51
Weerstand :-D :-D :-D

anders gaat ie vragen waar ik op school zat :razz:

hadv
13 augustus 2004, 22:17
maar wat is de stand van het weer :???: :???: :???: