PDA

View Full Version : Turbo dist. niet echt turbo



grandpuba
6 mei 2002, 16:45
Hello dudes en dudettes!!

Ik vroeg mij af of iemand met de Boss turbo dist. speelt??
Ik speel er nu al heel wat jaartjes over, maar tijdens een vergelijking met andere pedaaltjes kwam ik er achter dat dit ding zo Blikkerig als de neete klinkt!

Somebody, anybody!
Deel jullie kennis met mij
Tips natuurlijk op zijn plaats!!:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: grandpuba op 2002-05-06 16:46 ]</font>

Sandman
7 mei 2002, 10:21
Blikkerig? Nou nee, dat vind ik niet. Althans, hangt denk ik af van je set-up. Een vriend van me heeft een Line6 Spider en vind zijn dist. niet echt. En met de DS-2 ervoor over clean kwam er echt een heel lekker distorted geluid uit.

Ik gebruik em nu zelf haast niet (mede omdat ik em uitgeleend heb :wink: ), maar ik heb er wel plezier vn gehad.

B108
23 februari 2003, 18:34
Ik gebruik de turbo-stand bijna nooit en ik vind hem zo wel goed klinken. Vooral voor Nirvana... Klinkt zalig op een Peavy en voor solo's met de Marschall Supervibe. Het is kwestie van de preciese settings te gebruiken.

Dirk_Hendrik
23 februari 2003, 18:35
Sorry, ik deel je mening niet. Ik vind het een heerlijk pedaaltje eigenlijk.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 19:18
ligt ook aan je versterker hoor. Op bijvoorbeeld een H&amp;K MetroVerb klinkt het zwaar klote

Negative K3 fan
23 februari 2003, 19:30
ik vind de ds-2 vergeleken met andere distortion pedalen en goedee buizen distortion zwaar kut... maarja, als je een squier strat pack gewend bent zal hij vast wel goed zijn.

B108
23 februari 2003, 21:08
Ja hoor, Cobain zal deze pedaal waarschijnlijk gebruikt hebben omdat hij zo slecht klonk. Nee: de DS-1 en de DS-2 klinken goed, heel goed. Als deze pedaal kut klinkt ligt het echt aan de versterker.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 21:11
Op 2003-02-23 21:08, schreef B108:
Ja hoor, Cobain zal deze pedaal waarschijnlijk gebruikt hebben omdat hij zo slecht klonk.