PDA

View Full Version : Turbo dist. niet echt turbo



grandpuba
6 mei 2002, 16:45
Hello dudes en dudettes!!

Ik vroeg mij af of iemand met de Boss turbo dist. speelt??
Ik speel er nu al heel wat jaartjes over, maar tijdens een vergelijking met andere pedaaltjes kwam ik er achter dat dit ding zo Blikkerig als de neete klinkt!

Somebody, anybody!
Deel jullie kennis met mij
Tips natuurlijk op zijn plaats!!:)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: grandpuba op 2002-05-06 16:46 ]</font>

Sandman
7 mei 2002, 10:21
Blikkerig? Nou nee, dat vind ik niet. Althans, hangt denk ik af van je set-up. Een vriend van me heeft een Line6 Spider en vind zijn dist. niet echt. En met de DS-2 ervoor over clean kwam er echt een heel lekker distorted geluid uit.

Ik gebruik em nu zelf haast niet (mede omdat ik em uitgeleend heb :wink: ), maar ik heb er wel plezier vn gehad.

B108
23 februari 2003, 18:34
Ik gebruik de turbo-stand bijna nooit en ik vind hem zo wel goed klinken. Vooral voor Nirvana... Klinkt zalig op een Peavy en voor solo's met de Marschall Supervibe. Het is kwestie van de preciese settings te gebruiken.

Dirk_Hendrik
23 februari 2003, 18:35
Sorry, ik deel je mening niet. Ik vind het een heerlijk pedaaltje eigenlijk.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 19:18
ligt ook aan je versterker hoor. Op bijvoorbeeld een H&amp;K MetroVerb klinkt het zwaar klote

Negative K3 fan
23 februari 2003, 19:30
ik vind de ds-2 vergeleken met andere distortion pedalen en goedee buizen distortion zwaar kut... maarja, als je een squier strat pack gewend bent zal hij vast wel goed zijn.

B108
23 februari 2003, 21:08
Ja hoor, Cobain zal deze pedaal waarschijnlijk gebruikt hebben omdat hij zo slecht klonk. Nee: de DS-1 en de DS-2 klinken goed, heel goed. Als deze pedaal kut klinkt ligt het echt aan de versterker.

Ic3gl0vE
23 februari 2003, 21:11
Op 2003-02-23 21:08, schreef B108:
Ja hoor, Cobain zal deze pedaal waarschijnlijk gebruikt hebben omdat hij zo slecht klonk.


hier ga ik niet over in discussie met jou maar luister voor de grap eens naar een live album van nirvana en kom tot de conclusie dat het geluid kut is

Negative K3 fan
23 februari 2003, 21:23
ze klinken gewoon kut en schel en weetikveelwat.

Negative K3 fan
23 februari 2003, 21:24
Op 2003-02-23 21:08, schreef B108:
Ja hoor, Cobain zal deze pedaal waarschijnlijk gebruikt hebben omdat hij zo slecht klonk.

hij gebruikte die pedalen omdat ze zo goedkoop waren, dat is punk en hij trapte er 1 per week kapot.

lupoloco
23 februari 2003, 22:04
een echte kluns dus :smile:

green_day
23 februari 2003, 22:14
Op 2003-02-23 19:30, schreef Negative K3 fan:
ik vind de ds-2 vergeleken met andere distortion pedalen en goedee buizen distortion zwaar kut... maarja, als je een squier strat pack gewend bent zal hij vast wel goed zijn.

mijnheer speelt zelf ook op een squier.. een hele lelijke nog wel.. niet zeiken dus

nou ja ik vind het een best goed pedaaltje (heb hem zelf ook) het hangt ook idd van de settings en je amp af hoor..

Negative K3 fan
23 februari 2003, 22:16
Op 2003-02-23 22:14, schreef green_day:


Op 2003-02-23 19:30, schreef Negative K3 fan:
ik vind de ds-2 vergeleken met andere distortion pedalen en goedee buizen distortion zwaar kut... maarja, als je een squier strat pack gewend bent zal hij vast wel goed zijn.

mijnheer speelt zelf ook op een squier.. een hele lelijke nog wel.. niet zeiken dus

>ik speel niet op een squier, ik heb er wel een maar die heb ik al bijna een maand niet meer aangeraakt dus eerst weten waar je over praat en dan pas praten stomme jood.

(heb hem zelf ook)

iedereen is altijd positiver over spul dat ze zelf hebben, als je hem over 5 jaar hebt verkocht of licht te verstoffen in een schuur omdat je een buizenbak hebt dan lag je om die post.

Mitch
23 februari 2003, 23:07
Volledig met de laatste post van NegK3 eens. Het is maar net met welk geluid je het vergelijkt. Toen ik amper drie akkoorden kon spelen was ik erg onder de indruk van de distortion van Boss maar nu gruwel ik er van.

Wel leuk dat er de laatste tijd een hoop oude threads gerecycled worden. Dankzij de zoekfunctie waarschijnlijk ?

B108
24 februari 2003, 20:06
Dat iedereen altijd positief is over eigen materiaal is helemaal niet waar. Ik heb bv een Ibanez Powerlead en die klinkt vrij klote op mijn versterker.

Maar de DS-2 is gewoon goed voor mij.
Misschien voor een ander niet, maar voor mij wel.

Dude
25 februari 2003, 20:32
Op 2003-02-23 22:16, schreef Negative K3 fan:
[quote]
Op 2003-02-23 22:14, schreef green_day:
[quote]
Op 2003-02-23 19:30, schreef Negative K3 fan:
dus eerst weten waar je over praat en dan pas praten stomme jood.

(heb hem zelf ook)


tjongejonge wat een da ve rend niveau weer zeg, geen woorden voor....

Negative K3 fan
26 februari 2003, 01:15
Op 2003-02-25 20:32, schreef iamyou:


Op 2003-02-23 22:16, schreef Negative K3 fan:
[quote]
Op 2003-02-23 22:14, schreef green_day:
[quote]
Op 2003-02-23 19:30, schreef Negative K3 fan:
dus eerst weten waar je over praat en dan pas praten stomme jood.

(heb hem zelf ook)


tjongejonge wat een da ve rend niveau weer zeg, geen woorden voor....


ik was al aan het wachten op zon opmerking, helaas in het verkeerde topic.

@lex
4 maart 2003, 20:10
mja.. ik had hem aangesloten op een jmc 800.. en toen klonk ie goed.. dus ik wil er ook 1 hebben :razz:
Alleen weet ik niet of die ook goed klinkt op mijn H&amp;K Tour Reverb... pff

FunkyR
8 maart 2003, 10:12
Ik gebruik al jaren mijn ds-2 maar dan alleen om mijn solo's te boosten over het distortion kanaal van mijn jcm 2550. Ik vind het een geweldig pedaal.

"hij gebruikte die pedalen omdat ze zo goedkoop waren, dat is punk en hij trapte er 1 per week kapot."

Jij hebt zeker geen boss pedaaltjes....dan zou je weten dat die dingen niet kapot te krijgen zijn.

Negative K3 fan
8 maart 2003, 12:31
ik heb wel boss pedaaltjes gehad/bespeeld, ze zijn heel erg stevig gebouwd, ik geloof echter wel dat kurt er een paar kapot heeft getrapt, maar niet zo veel want die dingen zijn idd heel stevig gebouwd.

Yek
8 maart 2003, 23:38
De DS-1 wordt ook nog steeds verkocht. Joe Satriani en Steve Vai gebruiken deze allebei. Steve Vai om z'n sologeluid wat aan te dikken, Satriani als belangrijkste bron voor z'n overstuurde geluid. Hij kan gebruikt worden als solo-boost als je de drive en tone flink omlaag draait.

Er zijn een aantal mod's (uit te besteden of zelf doen) voor de DS-1 in omloop. Zoek maar eens met Google. Ik denk dat er wel een stuk of 7 mogelijkheden zijn. Over het algemeen wordt daardoor de toon minder schril en de gain verhoogd,

De DS-2 Turbo vind ik in de normale stand stukken minder dan de DS-1. Maar de Turbo stand is wel aardig. Op zich lijkt ie onbruikbaar (een soort statische wah toon), maar voor live gebruik snijdt ie behoorlijk door de mix. Op zich valt Cobain's sound niet af te meten aan de DS-1 of 2, je moet immers ook de door hem gebruikte pre- en power amps daarbij in aanmerking nemen.

Heb je al een mooi (high) gain kanaal op je amp en wil je alleen een wat vettere toon met sustain voor solo'sen pinch harmonics, dan kan ik van harte de Boss SD-1 (dus niet DS) aanbevelen. Dat werkt fantastisch. Da's overigens ook de methode van Zakk Wylde.

Negative K3 fan
8 maart 2003, 23:46
satch en vai hebben allebei hun DS-1s gemod, dus eigelijk telt dat niet.

Yek
9 maart 2003, 10:33
Nou, Vai's modded pedal is ook als zodanig te koop ...
Van Satriani heb ik tot dusver nergens gelezen dat ie een modded exemplaar gebruikt.

Yek
9 maart 2003, 14:51
http://www.robertkeeley.com/audio6l6/dstech.html

Braindead
10 maart 2003, 21:23
Damn waarom heb ik vroeger nou niet gewoon een technische opleiding gedaan, :smile:

Lijkt me toch wel fijn als je zelf allerlei spul kunt modden.

Nielsje
10 maart 2003, 21:32
nou, ik heb vandaag zelf zo'n turbo bespeeld, maar ik vind het hetzelfde als een turbo op een lada, sorry, maar ik vind het niet mooi. Er naast stond een marshall bluesbreaker 2 en deze vond ik gewoon stukken beter, oke, ook ander geluid, maar gewoon veel dynamischer, die turbo klinkt gewoon vlak, je kan um net zo goed naast je plasma scherm hangen, net zo vlak echt waar...

Ic3gl0vE
26 maart 2003, 13:49
ik heb nu ook een DS2... eventjes geleend van de persoon die mijn GT3 nu heeft. De distortion uit mijn versterker is toch wat subtieler moet ik zeggen, maar als ik punk zou spelen zou ik dit pedaal wel willen hebben.

Maar toch gebruik ik liever de Gt3 :smile: