PDA

View Full Version : Amp Duel : Randall RG75 Vs. Peavey Bandit



Snake-Eye
29 juli 2004, 18:24
Hello,

Ik ben op zoek naar een nieuwe amp.
Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een Randall RG75 en een Peavey Bandit 112. Welke is de beste/ kennen jullie nog een betere?

Requirements:

300-400€
1x12" speaker
zeer goede distortion
minimum +/- 75W
goede blues-clean

PS: Ik speel vooral metal en een beetje blues, mijn gitaar is een Ibanez GRX-170

Groeten, Snake

AART
29 juli 2004, 19:57
peavey 112 is echt een prima versterkertje voor het geld, randall vind ik wel ok, maar peavey is beter, maar kijk met dat budget van jou ook eens naar een tweedehands buizencombo(marshall jcm 900/800) veel beter en het houd zijn waarde.

Speeddemon
29 juli 2004, 20:46
Heb ze allebei getest (en de Bandit 112 (2e serie) 5 jaar gehad.

De Peavey is iets veelzijdiger en degelijker, maar het clean van de Randall heeft iets meer 'smoel'. Al is t niet zo puur clean te krijgen als dat van de Peavey.

En de galm uit de Bandit is waanzinnig! Ik kon er een heel overtuigende Dick Dale-surf sound uit toveren.

Bij Dijkmans Muziek in Breda hebben ze als t goed is mijn vorige Bandit nog staan, met een nieuwe Celestion speaker erin, voor 299€.

Ronald
30 juli 2004, 14:09
nou ik heb zelf de bandit 112 , maar ik denk dat je de randall toch zeker moet uitproberen. de bandit heeft sowieso een vrij lelijke clean als je het mij vraagt. en als je metal speelt vind ik dat de bandit meer een rockversterker is dan een metalversterker, maar das gewoon puur mijn mening , voor het zelfde geld vind jij da ding juist een geweldig geluid hebben.

ik zou zeggen dat je die randall zeker moet uitproberen. maar de peavey bandit is ook een zeer degelijke versterker die veel verkocht word en das niet voor niks zo.

Speeddemon
30 juli 2004, 15:06
Ronald, welke serie Bandit heb je?
Die laatste (met het rechte logo, dus niet dat puntige) heeft idd een minder clean.

Maar t clean wordt sowieso verbeterd door er een andere speaker in te zetten.
Ik had die Sheffield een keertje opgeblazen, dus moest er wel een nieuwe in.

Ronald
30 juli 2004, 15:12
tja ik weet nie hoeveel series er zijn geweest. maar in de oefenruimtes bij de lokale muziekinstantie hier hebben ze in ieder geval een oudere versie dan dan die ik heb. en ik vind dat die van mij kwa distortion beter klinkt maar de clean vind ik bij allebei niet zo geweldig

ik weet nie precies hoe het ouwe logo eruit ziet zo uit het hoofd, maar ik vind het logo nie erg puntig in ieder geval op de mijne