PDA

View Full Version : Nieuwe Humbucker! Custom made door S.K. Guitar Specialties



PeArLjAm
29 juli 2004, 16:55
Zo, nou hoorde ik een tijd geleden over een klein bedrijfje dat custom made pickups maakt (handgewonden en naar jou wens) voor een schappelijke prijs. Was ik wel geinteresseerd in. Ik speel op een fender (us) strat en ik vond dat het tijd was voor wat meer power in de brug. Ok de een zal het niet mooi vinden dat ik een humbucker bij mijn brug zet, maar dat zal mij verder een zorg wezen :razz: De brugsingle coil klinkt heel iel en daarom was ik op zoek naar wat anders.

Ik een beetje mailen met die gast van SK guitar specialties.. en kom tot de conclusie dat ik het beste een PAF humbucker kon laten maken, met Alnico2 magneet. Deze is wat warmer dan een alnico5, en dat is zeker in een strat wel handig (alder body maple nek in dit geval.) Hij vroeg wat voor apparatuur ik gebruik (marshall) en wat voor soort toon ik zocht. Ik vond de overdrive van de oude van Halen platen te gek, en dat was volgens meneer de pickup winder wwel mogelijk (zie bovenstaande specs) Volgens hem kon ik het beste een PAF specs humbucker bestellen met alnico 2 magneet, 8,8 K output. Dus ik die humbucker besteld en ben geduldig gaan wachten.

Kreeg hem al een tijdje geleden maar had geen tijd om dat ding in mijn strat te zetten. Nu dus eindelijk gedaan. Marshall lekker hard, red snappert ervoor en gaan met die banaan. Wat een geluid, scheurt lekker maar niet te overdreven, daar hou ik ook helemaal niet van. Klinkt erg open, en veel warmer en gebalanceerder dan het element wat voorheen bij de brug hing. De bas is niet echt strak met een beetje overdrive, maar dat hoeft ook niet van mij. Kan me voorstellen dat als je wat hardere muziek speelt je een strakkere bas natuurlijk prefereert. Nou ik ben helemaal tevreden . Hogere noten klinken mooi warm, maar toch ook wel agressief nog (komt door de strat).

Conclusie: supergoed element. Je kan hem helemaal naar je wens laten maken, dus als je nieuwe elementen zoekt zou je het zeker kunnen overwegen om contact op te nemen met SK guitar works. Website:
http://mywebpages.comcast.net/skgs/sk/pickups.htm

Het mooie van alles is nog dat hij maar 90 euro kostte inclusief verzenden!!

dmv10000
29 juli 2004, 22:56
Mooi dat hij er dan eindelijk in zit. Ik ben benieuwd hoe het klinkt, ik kom wel een keertje luisteren 8-)

LordSpeedyShit
30 juli 2004, 16:20
Gaaf man, zo'n custom pickup. Sound samples plz :D:D

Mitch
30 juli 2004, 18:05
Da's een zeer welkom alternatief, want SD bijvoorbeeld rijst in Europa de pan uit met zijn prijzen. Cool.