PDA

View Full Version : Mijn Oasis covers



NoelGallagher
6 mei 2002, 17:33
http://www.ukscreen.com/band/DutchOasis

Kwaliteit is soms bagger, komt omdat ik een oud klote microfoontje heb waarmee ik opneem. Ook kan ik geen hoge tonen pakken met m'n stem, zeg toch ff wat je er van vind !

aadtos
6 mei 2002, 17:43
ik heb wonderwall geluisterd ,, ja, gitaarwerk is goed... maar toch een paar op en aanmerkingen,, tenminste dat is wat je denk ik wilt...

dit nummer kun je beter 2 stemmig doen of 3 stemmig zelfs dus het is denk ik wel handig als je zingende drummer en een zingende bassist erbij hebt voor die stukjes zoals

maybe... maybe (background)

en eeeh het geluid lijkt alsof het in de douche is opgenomen ofzo want het echo't verschrikkelijk bij mij dan althans....

en soms kan de intonatie van de stem wel beter... ook vind ik dat je op het eind wat inzakt...

NoelGallagher
6 mei 2002, 17:52
Ik ben ook een prutzanger, zeker op wonderwall. Maargoed als Oasis freak moet je dan nummer wel spelen he. En inderdaad veel echo, ik had net zo'n nieuw programmatje gedownload, cool edit, en heb daar mee zitten kloten. Vond het wel grappig klinken. Bedankt vor je commentaar, trouwens, luister slide away eens, daarop zig ik wel redelijk vind ik zelf, althans, gepassioneerd.

Liam Gallagher
6 mei 2002, 18:15
Sounds coolish, vooral Hung In A Bad Place :smile:!

Ik heb je toegevoegd en ik ben ook I Will Believe op het TMP forum!

Atown Pacifist
6 mei 2002, 18:29
Ik heb een paar nummers beluisterd en ik vind het wel aardig klinken.
Ik denk dat het in een iets betere mix misschien beter tot zijn recht komt

Ik ben eigenlijk benieuwd wat voor microfoon je gebruikt.

NoelGallagher
6 mei 2002, 23:02
Ik gebruik een vaag oud microfoontje, lijkt twee van die oortjes van een walkman, alleen nu een oortje op het eind en 20 cm eerder op het snoertje zit een klein microfoontje. Tis een prut ding. En mixen kan ik niet, hoe doe ik zoiets ? Ik neem alles live op en wou dsat ik kon mixen, dan kon ook alle solos en riff toevoegen.

Kitaarhiero
8 mei 2002, 13:16
hey man, cool. (ik luister nu dus hung in a bad place) jammer van die echo...
je klinkt niet echt als een gallagher, maar je zingt best goed!

NoelGallagher
8 mei 2002, 13:25
Die echo gebruik ik sinds ik cool edit gedownload heb, vond ik zo cool klinken. Ik ben echter wel wat te enthousiast geweest bij sommige nummers...:smile:

Kitaarhiero
8 mei 2002, 14:47
Is het niet mogelijk om met Cool edit meerdere sporen op te nemen?

jaccoos
8 mei 2002, 17:37
ben ik de enige die die site niet kan ontvangen?

L4A
8 mei 2002, 17:51
Uhm, nee, ik krijg ook te zien dat die band niet bij hun in de directory staat.
Noel effe uploaden svp! (kunnen wij ons professionele gehoor er ook even op loslaten :smile: )

NoelGallagher
8 mei 2002, 20:52
Ze hebben me er godverdomme afgegooid, omdat ik de terms had geviolated ofzo. Kloothommels. De hele site is dus weg, heb nu alles alleen op de harde schijf staan.

Kitaarhiero
8 mei 2002, 21:56
ja Doh! ik heb die site ook bekeken, want het leek me wel interessant, staat bij de terms dat je geen materiaal van iemand anders mag plaatsen als het auteursrechtelijk beschermd is en je geen officiele toestemming hebt (vrij logisch)!
wel jammer.

jaccoos
9 mei 2002, 00:07
plaats het ff op geocities ofzo.

NoelGallagher
13 mei 2002, 12:27
Hoe doe ik zoiets ? Bij ukscreen was het een eitje, ik ben verder niet technisch met computers. Wie helpt me ? Mail me ff op Laudrupfan@yahoo.com

NoelGallagher
14 mei 2002, 13:49
Inmiddels heb ik een nieuwe site gevonden waar ik spul up kan loaden, hier twee covers van het nieuwe (nog onuitgebrachte) oasis album:

Born on a different cloud:
http://guitarlibrary.com/index.php?page=mp3_view&mp3_id=82 (gitaar klinkt kut)

Hindu Times:
http://guitarlibrary.com/index.php?page=mp3_view&mp3_id=83