PDA

View Full Version : Caparison gitaren



Randolph
29 juli 2004, 02:04
Weet er ook maar iemand hier hoe ik in godsnaam aan een
Caparison Dellinger gitaar kan komen???

deze worden onder andere gebruikt door bands als
Killswitch Engage, Arch Enemy en Soilwork.
de vettere metalbands dus

dit is de site: http://www.kyowashokai.co.jp/caparison.html

maar ik kan maar niet in contact komen met de fabrikant
en hier in Nederland is volgens mij geen enkele dealer te vinden.
ik hoop er na de zomervakantie een aan te kunnen schaffen, maar
dan moet ik natuurlijk wel zorgen dat ik de gitaar hier kan krijgen !

ik hoop dat iemand mij kan helpen !

groetuh !

Randolph
29 juli 2004, 02:11
en ja sorry ik had de zoekfunctie nog niet geprobeerd,

maar weet iemand meer ???

Kasper
29 juli 2004, 03:16
zoekfunctie!
.. ah oei :-D

Mja zoals je misschien al uit een andere post hebt afgeleid:

Ze zijn niet verkrijgbaar in Europa in ieder geval, ...
Dus ik vermoed niet dat je er makkelijk aan zult raken.

Wanneer ik de yen-prijzen op de website omreken komen de prijzen op een €1200 (voor een Horus) en €1800 (voor de Angelus).
Ik weet niet hoeveel het kost (en zelfs of het mogelijk is) om vanuit japan te versturen :-D
(die Angelus HGS vind ik er anders ook wel stoer uitzien)

btw, leuk om te horen dat er nog Killswitch Engage fans bestaan 8-)

Maiden Michiel
29 juli 2004, 09:35
Evergrey gebruikt ze ook en ik heb op hun forum al eens gezien dat een gitarist van hun een fan hielp om aan zo'n axe te komen.

VaderSlayer
30 juli 2004, 00:02
Ze zijn wel wat duur he, ik denk dat je voor die prijs veel betere gitaren kunt krijgen :oops: tenmiste als je naar de specs kijkt, ze kunnenbest ongelovelijk goed zijn. Kijk anders eens naar ESP's dat zijn ook echt metalgitaren of Jacksons :)

al staan er best gitaren bij met mooie specs!

Anders Destium
30 juli 2004, 00:24
Caparisons zijn echt coole en goede gitaren (er spelen veel gitaristen op die ik kan waarderen, behalve de gitarist van Evergrey ook die bijv van Arch Enemy en The Haunted). Het probleem is dat je ze moet importeren, als je dat uit Japan kunt doen zul je waarschijnlijk voor niet al te veel geld een geweldige gitaar kunnen krijgen. Moet je natuurlijk wel Japans kunnen :-? :wink:

Randolph
30 juli 2004, 00:27
die van Evergrey heb ik gemaild, maar nog niets terug...

die van Arch Enemy heb ik gemaild...maar nog niets terug...

misschien moet ik The Haunted en Killswitch maar es proberen ?

anyway...ik MOET dat ding gewoon hebben :-D

maar het komt wel goed...er moet toch een manier zijn om zo'n stuk hout het land in te krijgen :wink:

als het me lukt, post ik het wel wel hier ofzo, aaight ? groetuh !!!

Anders Destium
30 juli 2004, 00:44
misschien kun je bijvoorbeeld Ishibashi mailen, die hebben een engelstalige site min of meer:

http://www.ishibashi-music.com/

Wie weet zijn ze aardig genoeg om je door te verwijzen naar een andere Japanse winkel die ze voert als ze ze zelf niet hebben :)

Alleen bedenk wel dat hij misschien niet precies speelt en klinkt zoals je zou willen!

Randolph
30 juli 2004, 01:19
verdomd handig !

bedankt !!! misschien kunnen zij me verder helpen ! 8-)

Randolph
30 juli 2004, 01:22
Alleen bedenk wel dat hij misschien niet precies speelt en klinkt zoals je zou willen!


dat maakt mij niet uit. ik kan overal op spelen, behalve een originele strat. maar ik heb zelf een ibanez rg2077xl dus extra grote en lange hals. dat speelt als een tiet...
ik denk dat ik de hals van een caparison dellinger kan vergelijken met een jackson soloist hals of een esp hals...
en de sound...wil eigenlijk meteen brugelement vervangen met een seymour duncan, maar eerst maar eens kijken wat de orignele kunnen hebben....

Anders Destium
30 juli 2004, 10:56
Ik ben zelf ook iemand die een gitaar blind zou kopen hoor, maar het zou zonde zijn om een boel tijd en moeite te steken in een gitaar die het niet helemaal is bij nader inzien :)

bobby
30 juli 2004, 14:51
Ik heb er zelf ook een tijdje over nagedacht om een dellinger te kopen, en dat ga ik nog steeds doen.. alleen vond ik de specs voor de prijs niet helemaal kloppen, dus moet dat ding hopelijk heel goed spelen, maar ja, ga daar maar eens achterkomen..

helleke
30 juli 2004, 15:03
Op Harmony Central zijn reviews te vinden van deze gitaren dus het zou moeten lukken om er wat te importeren lijkt me...

nla0079
31 juli 2004, 12:50
Randolph,

je kan hen best een mailtje (of beter nog, een fax) sturen - ze zullen hun uiterste best doen om je te helpen. Verzendkosten vallen trouwens heel erg mee - die gasten ginds versturen alles met EMS (ipv UPS of die andere dozengooiers).

Via Ishibashi kan je ze ook krijgen (zijn officiële dealer) - mailtje sturen naar web-shop@ishibashi.co.jp ("International Question" als onderwerp) en een zekere Koichi antwoordt binnen de twee dagen met alles wat je moet doen / weten.

Persoonlijk zou ik zelf naar ginds vliegen :razz: - heel veel muziekwinkels, enorme keuze, perfcete service waar ze hier in Europa nog een puntje aan kunnen zuigen... en je komt nog eens ergens, hé :wink:. PM me anders even, ik kan je waarschijnlijk wel helpen.

Anders Destium
31 juli 2004, 18:10
jij zit in de vliegtickets? :D

nla0079
31 juli 2004, 18:30
jij zit in de vliegtickets? :D
Héhé... if only ! Nee, maar ik kom er wel eens. Been there, done that, weet je wel :wink:
http://www.hanaji.net/Miyajima.jpg

Randolph
1 augustus 2004, 18:25
nla0079, ik heb een mailtje gestuurd naar ishibashi en nog geen twee dagen later had ik al antwoord.
ik moest alleen nog ff aangeven welk model ik wilde hebben en in welke kleur enzo en dan zou men een totaalprijs kunnen geven.
ik heb meteen gevraagd of ze me ook kunnen uitrekenen wat dat gaat kosten met die koeriersdienst van hun, maar dat gaat wel lukken allemaal.
ik heb ook gevraagd hoe lang zoiets duurt om over te laten komen. volgens de website binnen twee weken, maar ik heb zelf op mijn ibanez rg2077XL 3 maanden moeten wachten....het wachten zeker waard, maar het zal mij benieuwen !

komt wel goed dus !

nla0079
1 augustus 2004, 18:45
Ik wist wel dat 't goed ging komen. Hou ons op de hoogte, enne.... fotootjes, hé :wink: !

Anders Destium
1 augustus 2004, 19:20
Mooi dat hun service zo goed is, ik heb een paar keer op het punt gestaan om een Ibanez j-custom via Ishibashi te bestellen maar er kwam steeds iets tussen :) Als ik nogeens een Ibanez koop haal ik hem hoogstwaarschijnlijk bij Ishibashi vandaan, ik heb nog nooit gehoord van mensen die er negatieve ervaringen mee hebben gehad!

Randolph
2 augustus 2004, 15:11
zo zo toch maar ff een update want ik kreeg weer mail.

lees hierow:

Thank you for your reply. This is Noriko from Ishibashi.
The Caparison Dellinger in Twilight blue is available at the time.
Here is my offer on the guitar this time.

Caparison
Dellinger in Twilight blue---148,000 yen
Shipping fee---16,000 yen(insurance fee included)
--------------------------------------
The total---164,000 yen

Any tax is not required in Japan, however, you will have to pay import duty in
your country.
We do not know how much you should pay for this item.
If you need information about the import duty, please ask the customs at your
end.

We accept payment by a credit card ( VISA, Master and AMEX ) and by bank wire.
Bank wire fee 3,000 Yen will be required in addition if you choose bank wire
payment.
When your order is firm, we will give you detailed information about payment.

If you have any questions, please let me know.
Thank you very much.


HOPPA ! en inclusief transport nog goedkoper uit dan de prijs die op de site voor de gitaar alleen stond ! das nog es handelen :razz:
ik zou niet weten wat er nog aan importkosten bijkomt bij de douane, maar dat maakt niet uit ! anyway: volgende maand ga ik um bestellen !

groetuh !

Anders Destium
2 augustus 2004, 15:57
Vette kleur ook :lol:

Even rekenen:

167000 yen: E1252,50

+22% tax = E1528 :lol:

Vette shit 8-)

bobby
2 augustus 2004, 23:12
Sodeju! de dellinger is echt de mooiste caparison gitaar ooit, als ie dan ook nog lekker speelt, dan wil ik hem ook wel importeren als ik het geld ervoor heb.. Randolph, ik hou je eraan dat je ons een update geeft zodra je hem uitvoerig hebt getest.. ;)

Baco
10 oktober 2004, 18:39
zo zo toch maar ff een update want ik kreeg weer mail.

lees hierow:

Thank you for your reply. This is Noriko from Ishibashi.
The Caparison Dellinger in Twilight blue is available at the time.
Here is my offer on the guitar this time.

Caparison
Dellinger in Twilight blue---148,000 yen
Shipping fee---16,000 yen(insurance fee included)
--------------------------------------
The total---164,000 yen

Any tax is not required in Japan, however, you will have to pay import duty in
your country.
We do not know how much you should pay for this item.
If you need information about the import duty, please ask the customs at your
end.

We accept payment by a credit card ( VISA, Master and AMEX ) and by bank wire.
Bank wire fee 3,000 Yen will be required in addition if you choose bank wire
payment.
When your order is firm, we will give you detailed information about payment.

If you have any questions, please let me know.
Thank you very much.


HOPPA ! en inclusief transport nog goedkoper uit dan de prijs die op de site voor de gitaar alleen stond ! das nog es handelen :razz:
ik zou niet weten wat er nog aan importkosten bijkomt bij de douane, maar dat maakt niet uit ! anyway: volgende maand ga ik um bestellen !

groetuh !

Out of curiousity, heb je hem al?

Ben nl erg benieuwd :wink: