PDA

View Full Version : cover red hot chili peppers' zephyr song



nirvana
28 juli 2004, 21:48
onder het motto doe eens iets nuttigs 's avonds heb ik dus een covertje gemaakt. Ik speel de gitaar (fender telecaster rechstreeks in de geluidskaart) en de zang, de achtergrond track heb ik gevonden op internet. Gooi maar wat commentaar over me heen. :wink:

http://onlinerock.com/musicians/kumn/zephyrsong.mp3

AART
28 juli 2004, 22:37
drums klinken ruk(backing dus), gitaar een beetje luid, en de zang is wel redelijk, ik kan het iig zeker niet beter.

Brutus-Lp
29 juli 2004, 07:49
je speelt het goed in met je gitaar, beetje te hard zeg maar.
je mist een paar tussen stukjes, en er zit geen solo in.
opzich heel jammer want het is super simpel.
maar probeer alstjeblieft anders te zingen.

Stratman70
29 juli 2004, 09:47
Ik vind 'm wel cool dude! Je stem vind ik wel erg geschikt voor dit nummer / deze muziek. Ik vind je gitaargeluid eigenlijk best goed, voor de manier waarop het is opgenomen. Ik heb nooit geweten dat rechtstreeks in de geluidskaart zo'n resultaat opleverde... weer iets geleerd. Maar qua reverb enzo, doet het me wat luxe-badkamer-achtig aan.

Maar tof gedaan!

nirvana
29 juli 2004, 10:57
@AART: backing klinkt niet zo realistisch, das waar. Maar als je daar niet echt op gaat letten vind ik hem best meevallen. De geluidsweergave klopt toch voor een deel.

@brutus: indeed spijtig van die solo maar ik was het wel ff beu na 2 uur opnemen bij tropische temperaturen. Stem vond ik zelf ook niet zo mooi, maar in de eerste strofe vond ik het wel meevallen. Chorus was ook meer naar het einde toe opgenomen :). Maar de man zelf doet het zelf ook nooit perfect op optredens.

@stratman: leuk dat je het tof vindt. Wat de geluidskaart betreft, dat is de M Audio Omnistudio 66 van men broer. Die heeft een preamp instrumenten ingang. Je kan er in combinatie met wat effecten mooie resultaten mee bekomen, dit wat je nu hoort is nog niks met wat men broer er mee kan uithalen. Het is echt goed spul...

slayurrr
29 juli 2004, 12:53
Ik vind je stem wel bij dit nummer passen opzich, maar in mijn oren klinkt de zang wat teveel in de achtergrond, dat zal wel komen omdat de gitaar wat te luid staat, wat hierboven al gezegd is.
Voor de rest helemaal niet slecht dude, gitaarspel klinkt ook gewoon goed etc.

Ik vind 't iig wel leuk gedaan!

Luc-O
29 juli 2004, 21:53
Idd, leuk gedaan, heb verder eigenlijk niet veel toe voegen aan mijn voorgangers :)

Hempo
29 juli 2004, 22:00
Hey yoo,
Wel geinig. door de redelijk complete backingtrakc klinkt het al wel aardig. Gitaar klinkt wel goed inderdaad via direct .
Zang lijkt ook wel aardig op het orgineel, maar ik vind de reverb vreselijk. Misschien kun je daar iets aan doen o.i.d. ?

Maar verder klinkt leuk. :)