PDA

View Full Version : Vox wah vragen.



shredneck
28 juli 2004, 21:32
Ik heb reeds een Vox V847 wah aangeschaft, ben er erg blij mee, klank bevalt me erg goed en voor die enkele wah momenten vond ik de prijs precies goed. Nu zijn mijn vragen:

Iemand enig idee hoe ik het ding aan mijn DC-Brick(voeding) maak? Er zit geen adapteringang op. Als iemand eenidee heeft of wellicht een site weet waar ik een of ander aansluitschema kan vinden zodat ik er zelf een entree op kan bakken, dan hoor ik dat graag, thanks.

Ook wilde ik weten of er mensen zijn met een "true bypass" mod op hun Vox. Is er een aanzienlijk verschil in sound(als ie dus niet staat te wahen?)...?

Thanx for your time!

schizo910
28 juli 2004, 21:37
Ik heb er een ingang voor de voeding op laten maken maar die werkte na een tijdje om de een of andere vage reden niet meer. Nu heb ik op de batterij clip zo'n aansluiting gezet die je kunt aansluiten op een adapter en onder het pedaal door eruit laten komen. Nu werlkt ie weer als een tiet...

http://img68.exs.cx/img68/4695/aansluiting.jpg

shredneck
28 juli 2004, 22:32
Hoi, bedankt voor je reactie, toffe site heb je trouwens!

Ik wilde je vragen waar je zo'n batterijclip haalt, want die wil ik dan ook gaan kopen.

schizo910
28 juli 2004, 23:31
Hoi, bedankt voor je reactie, toffe site heb je trouwens!

Ik wilde je vragen waar je zo'n batterijclip haalt, want die wil ik dan ook gaan kopen.

Thanx!

Bij mij zat zo'n clip bij mijn pedalboard, maar je kunt ze gewoon in een electro zaak kopen. En anders vragen of iemand die handig is met een soldeerbout je kan helpen...

shredneck
29 juli 2004, 07:22
Dank je voor je reactie.

Ik ga maar eens zoeken dan!

InternEd
29 juli 2004, 14:55
Ik heb reeds een Vox V847 wah aangeschaft, ben er erg blij mee, klank bevalt me erg goed en voor die enkele wah momenten vond ik de prijs precies goed. Nu zijn mijn vragen:

Ook wilde ik weten of er mensen zijn met een "true bypass" mod op hun Vox. Is er een aanzienlijk verschil in sound(als ie dus niet staat te wahen?)...?

[mosterd na de maaltijd mode]
Had je dan niet beter kunnen kiezen voor de V848? Die heeft een adapteringang en true-bypass. Wellicht kun je nog ruilen of verkopen/kopen?
[/mosterd na de maaltijd mode]

Groeten, Ed.
(die erg blij is met z'n V848)

shredneck
29 juli 2004, 18:31
Dat is waar, had ik moeten doen, maar ik wist niet eens van het bestaan van de 848.

Antal
29 juli 2004, 21:12
Ik zou hem zeker true bypass (laten) maken. Voor een wah is dat echt een verbetering!

shredneck
29 juli 2004, 22:01
Yeehaw! ik heb zelf een snoertje gemaakt met een batterijclip en een adapterentree....en het werkt. :P


True bypass wil ik ook, eerst ff zo'n switch kopen. Schema heb ik al (fulltone) .

Harry
5 augustus 2004, 15:58
Ik heb reeds een Vox V847 wah aangeschaft, ben er erg blij mee, klank bevalt me erg goed en voor die enkele wah momenten vond ik de prijs precies goed. Nu zijn mijn vragen:

Ook wilde ik weten of er mensen zijn met een "true bypass" mod op hun Vox. Is er een aanzienlijk verschil in sound(als ie dus niet staat te wahen?)...?

[mosterd na de maaltijd mode]
Had je dan niet beter kunnen kiezen voor de V848? Die heeft een adapteringang en true-bypass. Wellicht kun je nog ruilen of verkopen/kopen?
[/mosterd na de maaltijd mode]

Groeten, Ed.
(die erg blij is met z'n V848)

ik wil ook zo'n 848, maar bij navraag blijkt dat er geen adapteraansluiting op zit. Zou dat een oud model kunnen zijn?

InternEd
5 augustus 2004, 16:34
ik wil ook zo'n 848, maar bij navraag blijkt dat er geen adapteraansluiting op zit. Zou dat een oud model kunnen zijn?
Zou kunnen, het is de Clyde McCoy Wah. Staat ook op de site van Vox met adapter-aansluiting. Ik heb 'm bij MP in .de besteld. In 2 dagen binnen...

Ik kijk net op de site van Vox, daar staat dit: "Plus, it has some new enhancements like an AC adapter jack and a newly designed, custom taper potentiometer."

Dus ik denk idd dat diegene waar jij 't over hebt een oud(er) model is.

Groeten, Ed.

Harry
5 augustus 2004, 16:36
dan zou ik alsnog de truuk met het batterijclipje kunnen uithalen. Kan 'm voor niet al te veel geld 2e hands kopen namelijk.
Bedankt voor je snelle reaktie!

shredneck
5 augustus 2004, 19:38
kopen, die mccoy is ruig!

Harry
6 augustus 2004, 07:44
helaas, de verkoper vergiste zich, het was gewoon een 847. Geen buitenkansje dus.....

shredneck
6 augustus 2004, 17:08
Dat ligt aan de prijs, de 847 is ook erg goed hoor. ...iets anders gevoiced, maar absoluut erg lekkeRRRRRR!


Wat koste die wah?

100 euro gaat ie tweedehands ongeveer voor.

Harry
6 augustus 2004, 19:58
hij vroeg er 90 voor... dus zou een goede deal geweest zijn. Maar nu kijk ik rustig verder, af en toe wat uitproberen. Ook geen straf.