PDA

View Full Version : reizen met gitaar?



bobo
28 juli 2004, 18:50
hey iedereen
ik vertrek vrijdag voor twee weken naar italië en ben van plan men oude klassieke gitaar mee te nemen, maar hoe doe ik dit het beste?
ivm temperatuur, snaren en dergelijk ...
of is dit echt dodelijk voor een gitaar?
ik hoop op snelle reacties!
alvast bedankt

bert k
28 juli 2004, 19:26
Niet in de zon leggen, niet op de hoedenplank achterlaten, niet in zee laten vallen :) Als je een beetje fatsoenlijke hoes of koffer hebt, dan lukt het wel. Probeer als je gaat vliegen de gitaar als handbagage mee te nemen, anders kan hij geplet worden in het bagageruim.

Dugie
28 juli 2004, 20:50
Als je bij het inchecken hem meegeeft als fragille gaat het ook ( wel met flightcase uiteraard)

Anders als handbagage en proberen de achterste rij van een compartiment, dan kan hij achter je stoel.

Greets

Lion
29 juli 2004, 09:32
Ik ken een professional die altijd juist zonder kist vliegt, (in zijn geval electrische) dure gitaar in een gigbag, waardoor hij meenemen in de cabine altijd weet af te dwingen...

wanna1
1 augustus 2004, 12:42
Ik heb een keer een Quatro gitaar gekocht in venezuela.
Dat is een viersnarig flamenco gitaartje.
die mocht niet mee als handbagage dus met uiterste zorg in de vakantietas gepropt.

Maar op schiphol was ie wel zo plat als een duppie.

En nu moet ik alweer huilen :cry:

Monty
3 augustus 2004, 15:25
Ik ben een keer naar Amerika geweest met 2 vrienden. We hadden 2 acoustische gitaren bij ons (in gig bags). De gitaren mochten we gewoon mee nemen het vliegtuig in, we hadden 'm dus altijd bij ons. In 't vliegtuig hadden de stewards een aparte ruimte waar we de gitaren mochten zetten. Ik zou vragen of je dat ook mag, kweet niet in hoeverre ze hun regels hebben aan gescherpt na 9/11.

En ja, als je met de auto gaat hoop ik dat je wel iets van airco hebt. Tegen hoge temperaturen is een klassieke gitaar niet echt bestand. Ben bang dat dan alles krom gaat trekken.

fenderfreak
13 augustus 2004, 15:14
Heb drie weken lang in Turkije gespeeld, mocht gitaar niet mee als handbagage. Gelukkig niet beschadigd geraakt (alleen Fishman zat beetje los). Op terugweg wel mee als handbagage. Dus: koop stevige koffer voor geval dat!

Richwoodje
16 augustus 2004, 22:30
ik weet wel dat ik een gast heb zien flippen omdat er (blijkbaar) iets was gebeurd met zijn (blijkbaar) vrij dure gitaar :razz:
ik zeg niets meer :D