PDA

View Full Version : ESP LTD EX400



3nrico
28 juli 2004, 16:35
Heej,

Ik heb langzaam mijn oog op een LTD EX400BD gitaar laten vallen en ik vond 'm er wel koeltjes uitzien!
Heeft iemand ervaring met deze gitaar wat sound betreft?
Is het aan te raden om te kopen of het het een bagger gitaar?

Fatal Fairytale
28 juli 2004, 16:47
ik heb er geen ervaring mee, maar de specs zien er veelbelovend uit, denk dat als de feel je bevalt je er geen echte miskoop aan kan doen

3nrico
28 juli 2004, 16:50
Plus er zit een EMG 81 setje in 8-)

jorrit
29 juli 2004, 12:33
en dat maakt volgens jou de gitaar beter?

3nrico
29 juli 2004, 13:41
Het geluid wel

AART
29 juli 2004, 16:18
de pickups zijn goed, dat betekend nog niet dat de gitaar goed is :-?

pol
29 juli 2004, 17:36
die ltd gitaren zijn best wel goed van kwaliteit, ik heb zelf een mhb-400 (baritone) en deze is heel goed afgewerkt, goeie hals, prima fretwerk en hardware.
zeer geschikt voor metal, voor andere genre's al wat minder door die emg's.

3nrico
29 juli 2004, 17:42
de pickups zijn goed, dat betekend nog niet dat de gitaar goed is :-?

Da's waar maar ik zei ook alleen dat het geluid dan goed was ;)
Maaru volgens mij is het meeste spul van LTD toch wel ok?

Soulflyhigh
29 juli 2004, 17:58
Ik vind persoonlijk dat de kwaliteit van de (high-end) Ltd's erg goed is. Ik heb zelf een MH 307 7 snaar en ik vind hem geweldig. Ik denk dat het met de kwaliteit van de EX zeker wel goed zit. De specs zijn ook erg goed en die EMG's ja daar moet je van houden. De een vind het geweldig en de andere vind het kut. Je kan er ook nog altijd andere pickups inzetten maar ik denk dat je er gewoon voor moet gaan. Het enige wat ik van de EX's heb gehoord is dat ze wat neck heavy zijn maar dat zou met een goede strap wel te verhelpen zijn. De met die traanplaat er op vind ik trouwens wat minder dan die plain zwarte. 8-)

3nrico
29 juli 2004, 20:50
Ja zat zelf ook nog te kijken welke ik wil die met die traanplaat of toch die zonder.
Vind die met toch wel wat hebben maar hoef nou niet perse op James Hetfield te lijken ;)

EmgMaster
30 juli 2004, 00:25
die nieuwe 400 series van ltd. zijn best goed dacht ik

vin het ook wel een cool ding

Bobbel
30 juli 2004, 00:47
Ik vind ESP geen goede kwaliteit/prijs verhouding hebben... ik vind ze wat te duur voor wat je ervoor krijgt...

Josdevos
30 juli 2004, 01:14
Kerel, stop whining, voor €680 heb je een LTD met echte EMG's of Duncans en goede tuners. (400 series) Deze gitaren zijn echt 100% waar voor z'n geld. LTD is net wel goeie prijs/kwaliteitverhouding, itt tot andere merken. Ze zijn koreaans ja, maar erg goed afgewerkt. ESP is niet goedkoop, maar de kwaliteit van hun fabrieksgitaren overtreft die van andere merken.

:evil:

3nrico
30 juli 2004, 08:43
Kerel, stop whining, voor €680 heb je een LTD met echte EMG's of Duncans en goede tuners. (400 series) Deze gitaren zijn echt 100% waar voor z'n geld. LTD is net wel goeie prijs/kwaliteitverhouding, itt tot andere merken. Ze zijn koreaans ja, maar erg goed afgewerkt. ESP is niet goedkoop, maar de kwaliteit van hun fabrieksgitaren overtreft die van andere merken.

:evil:

Dat wou ik ff horen tank yo :wink:

Soulflyhigh
30 juli 2004, 13:17
Ik vind ESP geen goede kwaliteit/prijs verhouding hebben... ik vind ze wat te duur voor wat je ervoor krijgt...
:o ja in NL ja