PDA

View Full Version : boss voetschakelaar voor me-50



longview
28 juli 2004, 16:17
in de handleiding van de me-50 staat dat je door middel van een speciale kabel (de PCS-31) en twee footswitches (FS-5U) de tone-modify en compressor aan en uit kan zetten, en met de voet tussen banken kan switchen.
nu leek het mij dat dit ook best makkelijk zelf te maken is. het kabeltje waar het over gaat is volgens mij gewoon een stereo-jack naar 2 x mono-jack en de pedaaltjes lijken mij gewoon 2 puls-schakelaars.
klopt dit?
het zal namelijk aardig wat geld besparen door het zelf te maken.

Dirk_Hendrik
28 juli 2004, 16:31
Waarschijnlijk wel. De patch up down op m'n SE 50 werkte in elk geval wel zo. Probeer het vlug uit met alléén een stereo jack zonder behuizing. Door de tip en ring contacten met de sleeve te laten sluiten moet het te checken zijn.

longview
28 juli 2004, 16:36
ik heb t zojuist even geprobeerd, en het werkt!
dom dat ik er zelf niet aan gedacht had :lol:
bedankt!

dat wordt nu footswitches kopen en knutselen

mikee
30 juli 2004, 13:05
Daar zat ik ook al aan te denken. Om het zelf te maken :-D . Bij mij Marshall versterken zit ook een dubbel pedaal met mono naar stereo en 2 schakelaars. ( ik swtich toch niet van kanalen en reverb staat \altijd aan)
alleen staat er bij die fsu- pedaal van boss een polariteit schakelaar bij, of zal dit een beetje flauwekul zijn om ons te laten aanschaffen ? Kan natuurlijk een diode overheen zitten ? alleen snap ik dan niet dat die omgeswitch kan worden ? :???: