PDA

View Full Version : 2 kanaals JCM 800 vet bagger.



sr.face
28 juli 2004, 14:45
Dit is natuurlijk dubbelpost, maar ik wil mijn afschuw toch even kwijt.

Ik heb 2 jcm 800s. 1 x 2203 en 1x 4010. Dit zijn beide éenkanaalsversies.
Aangezien deze weinig gain hebben wou ik er, na verkoop van de 2203 misschien nog een 2 kanaals bij hebben. Deze hebben meer gain, door de diodes die er in zitten.

Nu heeft een kennis van me zo'n 4210 gekocht. Dus ik er heen, uitproberen of zoiets ook wat voor mij is. WAT EEN BAGGERDING. Echt, ik heb m meerdere malen gevraagd of dat ding niet kapot was!
Dit mag zichzelf geen JCM 800 noemen. Ik heb gewoon zelden zo´n kloteding gehoord. Het lijkt net of je met modder tegen de versterker aan het gooien bent. Ik zou m niet willlen hebben al koste het ding 50 euri. Sow dat moest ik ff kwijt.

sr.face
28 juli 2004, 15:44
Ik zie ook net dat ik m in het verkeerde categorie heb gezet. Moest dus moderne versterkers zijn. :-?

Mr.Jay
28 juli 2004, 18:42
Dit is natuurlijk dubbelpost, maar ik wil mijn afschuw toch even kwijt.

Ik heb 2 jcm 800s. 1 x 2203 en 1x 4010. Dit zijn beide éenkanaalsversies.
Aangezien deze weinig gain hebben wou ik er, na verkoop van de 2203 misschien nog een 2 kanaals bij hebben. Deze hebben meer gain, door de diodes die er in zitten.

Nu heeft een kennis van me zo'n 4210 gekocht. Dus ik er heen, uitproberen of zoiets ook wat voor mij is. WAT EEN BAGGERDING. Echt, ik heb m meerdere malen gevraagd of dat ding niet kapot was!
Dit mag zichzelf geen JCM 800 noemen. Ik heb gewoon zelden zo´n kloteding gehoord. Het lijkt net of je met modder tegen de versterker aan het gooien bent. Ik zou m niet willlen hebben al koste het ding 50 euri. Sow dat moest ik ff kwijt.

Heb er 7 jaar op gespeeld in de 80's. ( sorry vintagevrienden )
Was er altijd dik tevreden over > échter > wél op een 4x12 G12H30 kast, NOOIT over zijn eigen 1 x12"zielige speaker > op een goeie kast ken je die amp gewoon terug.
En toegegeven , meest op het cleane knl., maar volgas dan wel, dan benader je meer de ouwere Marshall-sound.

JaY

the sure thing
28 juli 2004, 20:45
Tsja, de mijne is daarom even bij Peter van Weelden wezen logeren... Ik heb nu de best klinkende Marshall van mijn leven in huis...

sr.face
28 juli 2004, 20:47
vertel..........

Al
28 juli 2004, 21:23
Heb er 7 jaar op gespeeld in de 80's. ( sorry vintagevrienden ) Was er altijd dik tevreden over > échter > wél op een 4x12 G12H30 kast, NOOIT over zijn eigen 1 x12"zielige speaker > op een goeie kast ken je die amp gewoon terug.
En toegegeven , meest op het cleane knl., maar volgas dan wel, dan benader je meer de ouwere Marshall-sound. JaY

Zelfde ervaring --> het cleane kanaal gebruiken. Evt. met goed pedaal. Met 4x12 ben je er zeker.

Al

Al
28 juli 2004, 21:25
Tsja, de mijne is daarom even bij Peter van Weelden wezen logeren... Ik heb nu de best klinkende Marshall van mijn leven in huis...

Welk type is het en wat is ermee gedaan?

Al

PluueeR
30 juli 2004, 13:32
Ik heb een 2205, een splitchannel top. Die klinkt super. Normal channel gebruik ik het meest. Lekkere britse sound als ie net over z'n nek gaat. Boost channel gebruik ik puur voor als ik net dat beetje meer drive nodig heb.

Ik speelde vroeger weleens op een splitchannel combo. De slecht klinkende JCM 800 die ik ooit heb gehoord. Maar dat zal die combo wel geweest zijn en niet JCM 800 combo's in het algemene.

Ben nog op zoek naar een pedaal die het Normal channel geluid van me JCM 800 benaderd voor op me Fender combo.

Mr.Jay
30 juli 2004, 17:33
Ik heb een 2205, een splitchannel top. Die klinkt super. Normal channel gebruik ik het meest. Lekkere britse sound als ie net over z'n nek gaat. Boost channel gebruik ik puur voor als ik net dat beetje meer drive nodig heb.

Ik speelde vroeger weleens op een splitchannel combo. De slecht klinkende JCM 800 die ik ooit heb gehoord. Maar dat zal die combo wel geweest zijn en niet JCM 800 combo's in het algemene.


Zie je > de 2205 is gewoon de 4210, zelfde amp maar dan als HEAD.
Hand die 4210 maar es aan een 4*12 !

JaY

Guinness
30 juli 2004, 21:40
Ik heb een 2210 en een 2205 gehad en het cleane kanaal is inderdaad het beste wat dat ding te bieden heeft. Niet de preamp open en volume regelen met je master maat net andersom. Master vol open en volume regen met de preamp. Toch een van de mooiste geluiden die je uit een amp kan halen. Een hele rauwe soort crunch met enorm veel ballen.

bluegate
30 juli 2004, 21:46
Heb je de 2203 verkocht?

Ik heb nog een Soldano HotMod liggen.
Deze zou de gain in de 2203 serieus moeten opvoeren.
Gewoon 1 buisje eruit, HotMod erin en klaar...

Guinness
30 juli 2004, 21:59
Momenteel heb ik een 2203 en verkoop deze NOOIT... Deze heeft inderdaad standaard weinig gain maar gooi er eens een booster voor. De SD-1 of liever de SD-2. De gain druipt er dan vanaf. Als dit goed genoeg is voor een pro dan zeker voor jou. Ik heb dit al vaker gezegd een 2203 met een booster is echt wel tone heaven maar zorg dan wel voor een goede gitaar.


Als dat dan niet genoeg voor je is dan is er weer iemand voorgoed verloren voor het MesaBoogie kamp. :-(

Mr.Jay
30 juli 2004, 22:33
Ik heb een 2210 en een 2205 gehad en het cleane kanaal is inderdaad het beste wat dat ding te bieden heeft. Niet de preamp open en volume regelen met je master maat net andersom. Master vol open en volume regen met de preamp. Toch een van de mooiste geluiden die je uit een amp kan halen. Een hele rauwe soort crunch met enorm veel ballen.

mijn ervaring ermee was dat je JUIST de pre-amp vér open moest draaien om DUNNE sound te voorkomen. Maar aangezien ik de 50W versie had kon tevens de MV ook vér open > beide uiterste standen plus de 4*12 zorgden voor de juiste vette sound.

JaY

Guinness
31 juli 2004, 12:59
Op het cleane kanaal?

V!N
31 juli 2004, 17:26
Sr.face:

Ik vrees dat die kennis van je een van de eerste versies heeft gekocht. Je herinnert je dit bericht (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32526&postdays=0&postorder=asc&start=17) van mij nog wel ?

Een van de verbeterde versies over fatsoenlijke speakers geeft een erg bruikbaar metalgeluid.

Mr.Jay
31 juli 2004, 20:14
Sr.face:

Ik vrees dat die kennis van je een van de eerste versies heeft gekocht. Je herinnert je dit bericht (http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=32526&postdays=0&postorder=asc&start=17) van mij nog wel ?

Een van de verbeterde versies over fatsoenlijke speakers geeft een erg bruikbaar metalgeluid.

Ik had ook de eerste uit 1982. Qua sound niks mis mee.
En ja Guinness > op het CLEANE knl.

JaY

sr.face
31 juli 2004, 20:58
Heej V!N, THANKS ik had er helemaal niet meer aan gedacht.

Ik ga gelijk ff kijke.

wanna1
1 augustus 2004, 15:44
HUH??

Ik heb 2 jcm800 2210 tops en gebruik daarbij een zelfgemaakte 1 x 12" kast.

Voor mij is dit het meest vette geluid wat ik ken.

dan is er vast iets mis met die combo!!

Zoals ik al zei een allesvernietigende scheur.

heavy-metal-thunder
5 augustus 2004, 16:28
Dit is natuurlijk dubbelpost, maar ik wil mijn afschuw toch even kwijt.

Ik heb 2 jcm 800s. 1 x 2203 en 1x 4010. Dit zijn beide éenkanaalsversies.
Aangezien deze weinig gain hebben wou ik er, na verkoop van de 2203 misschien nog een 2 kanaals bij hebben. Deze hebben meer gain, door de diodes die er in zitten.

Nu heeft een kennis van me zo'n 4210 gekocht. Dus ik er heen, uitproberen of zoiets ook wat voor mij is. WAT EEN BAGGERDING. Echt, ik heb m meerdere malen gevraagd of dat ding niet kapot was!
Dit mag zichzelf geen JCM 800 noemen. Ik heb gewoon zelden zo´n kloteding gehoord. Het lijkt net of je met modder tegen de versterker aan het gooien bent. Ik zou m niet willlen hebben al koste het ding 50 euri. Sow dat moest ik ff kwijt.

Is toch de split van Chroxy niet, dat je bedoelt??? Die is momenteel niet echt tevreden.

Chroxy
5 augustus 2004, 22:33
nee.. ik heb hem van guitarmaster gekocht..

sr.face
6 september 2004, 10:27
sr.face schreef

Nu heeft een kennis van me zo'n 4210 gekocht. Dus ik er heen, uitproberen of zoiets ook wat voor mij is. WAT EEN BAGGERDING. Echt, ik heb m meerdere malen gevraagd of dat ding niet kapot was!


:oops: :oops: :oops: :oops:
Acheraf blijkt dus dat de trafo en voorversterker inderdaad kapot waren.

AART
6 september 2004, 12:13
LOL :-D

PeeVee
6 september 2004, 13:17
Acheraf blijkt dus dat de trafo en voorversterker inderdaad kapot waren.
Oooops... Da's lullig... Heeft Chroxy met Guitarmaster nog wel een deal kunnen maken of is ie gewoon genaaid?

Chroxy
6 september 2004, 13:33
ja hoor, ik had toch een tijd terug een topic met dat ik niet tevreden was met mijn marshall 2kanaals gemaakt, dat was toen ik hem net had..

ondertussen ben ik er wel meer dan tevreden mee, nu snap ik ook waarom vele mensen zeggen dat een valvestate (die ik top vond) rommel is, een jcm 800 klintk veel beter.. ook dat modderigevan de jcm 8000 is er helemaal uit, oplossing: ik zette hem te zacht :-D, zodra ik hem nu goed opendraai klinkt hij echt veel en veel beter!

het enige is dat ik hem wat schel vind.. maar dat is normaal bij jcm's, ik gooi dr denk ik binnenkort een v30 in om hem wat beter te laten klinken..

oeps: ik lette niet echt op.. :P
mijn versterker heb ik gekocht van guitarmaster en die was absoluut NIET kapot en ook niet de versterker die sr. face op gespeeld had..

PluueeR
13 september 2004, 08:54
Een Marshall is toch eigenlijk ook bedoeld om over een 4x12 closed back te spelen. Daarom vraag ik me weleens af hoe goed die combo's kunnen klinken met een 1x12 misschien 2x12 open back.