PDA

View Full Version : Ebay ervaringen Duitsland



bluegate
28 juli 2004, 14:44
Wie heeft er ervaring met het verkopen van app. op Ebay duitsland?
Ik heb mijn Eventide daar te koop gezet.

Hoe is het bevallen?

bluegate
28 juli 2004, 22:20
Mod, deze hoort eigenlijk in de Off Topic.
Sorry.

Graag verplaatsen.

morris
30 juli 2004, 00:58
Mod, deze hoort eigenlijk in de Off Topic.
Sorry.

Graag verplaatsen.

Nee hoor, geen probleem.
Verkopen op ebay gaat prima, ook (zelfs) in Duitsland. Ik heb alleen maar goede ervaringen eigenlijk.

Phyrexian
30 juli 2004, 16:55
Same here. Ik heb enkele pedalen en een volledige half-stack via ebay.de gekocht. Alles is netjes verzonden naar België. Let er gewoon op dat de gebruiker een beetje een positieve score heeft in z'n profiel.

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 19:41
Dito.
TC1210 aangeschaft, wel gelet op de feedback, nu veel plezier van het ding.

bluegate
30 juli 2004, 21:35
Thanks...

Is trouwens lastig om de Eventide te verkopen.
Er zijn echt heel weinig reacties.

Dit terwijl de Eventide meer kan en beter klinkt dan alle andere effectsprocessoren.
Ik denk dat veel mensen afschrikken door de prijs, complexheid van de unit en geheel onterecht de schakelvertraging.
Je moet gewoon een patch maken waarin alles zit wat je voor een nummer nodig hebt, je kunt vrijwel alles besturen met midi ook het afzonderlijk aan/uit zetten van effecten in je patch.

Globetrotter
1 augustus 2004, 12:03
Hoi!

Heb ook goede ervaring met Ebay Germany. Ook enkele pedaaltjes etc. gekocht, altijd vlotjes toegekomen. Wel opletten voor de volgende zaken:
- banken (in België althans) durven een klein supplementje vragen voor een internationale overschrijving...
- de Duitse post is verre van goedkoop, naar mijn ervaring nog pakken duurder dan de Belgische post. Ik kocht bv. een Vox Wah en 't kostte me 17€ om 't ding hier te krijgen (hoe dan ook, heb hem dan nog minder dan de helft van een nieuwe betaald...en hij is nieuw) dus eerst goed afwegen (letterlijk en figuurlijk) of het haalbaar is je aankoop (betaalbaar) te laten opsturen...
Cheers!

Bart

bluegate
1 augustus 2004, 14:19
Allen bedankt voor de reacties.

Maar alle antwoorden gaan over het aankopen van spullen.
Ik zoek ervaringen met het verkopen van spullen op Ebay.
En dan liefst buitelandse verkopen.

Ik probeer zoveel mogelijk risico te vermijden en dus is het vooruitbetalen of zelf afhalen...
Maar er komen vragen binnen over bijv. Treuhand service.
Dit is dus als volgt.
De koper betaald een derde partij, deze geeft aan mij aan dat er betaald is. Ik moet dan de goederen opsturen, de ontvangen moet het melden als alles goed is aangekomen. Vervolgens geeft de derde partij mij het geld.

Maar wat als de zaken zijn aangekomen en de ontvanger doet helemaal niets meer...?

Robbert
1 augustus 2004, 14:49
Ik zou er niet aan beginnen, een derde partij. Niet omdat ik ervaringen mee heb, maar het idee staat mij niet aan. Er kan gelijk veel meer fout gaan (verkeerd doorsturen, betalingen..).

Duurdere apparaten gewoon aangetekend versturen (binnen Europa niet erg duur), omdat je als verzender wettelijk verantwoordelijk bent voor goede aankomst.

Monty
1 augustus 2004, 19:23
Hey Bluegate,

Ik heb een jaar geleden mijn Ibanez Jem90 verkocht via ebay duitsland. De gitaar is gekgenoeg naar Engeland gegaan, maar is alles is wel via ebay.de gegaan.

Die jongen heeft alles keurig met PayPal betaald waarna het op mijn rekening is bijgeschreven. Daarna netjes de gitaar verstuurd... alleen kwam hij daar niet zo netjes aan. De case (zo'n typische Ibanez kunstof koffer) was niet veel meer van over, overal waren stukken uit, vooral de hoeken en de pootjes hadden 't niet overleeft, de gitaar gelukkig wel. Dat was trouwens met UPS. Echt lief zijn ze er niet mee omgegaan (ik had wel grote stickers met 'handle with care' etc erop geplakt).

We hadden trouwens de deal rondgemaakt buiten ebay (er was sprake van een eventuele ruil) dus had ik mijn advertentie ook voorttijdig beëindigd, volgensmij scheelde mij dat ook een deel geld dat ebay van de verkoopprijs inpikt.

De reden dat er nog niemand op heeft geboden kan een typische ebay kwaal zijn. De meeste mensen wachten tot de laatste minuut met bieden, dan is de kans minder dat er overheen geboden wordt.

bluegate
1 augustus 2004, 19:58
Vooral dat laatste ben ik bang voor.
ze willen natuurlijk net als NL-gangers voor een dubbeltje op de
eerste rij zitten.

Ik heb absoluut geen zin om hem voor een te lage prijs te verkopen.
Heb gelijk de prijs verhoogt, als er niet geboden is kan dat.

Als hij niet verkocht wordt is dat geen probleem.
Blijf ik er toch lekker op spelen!

BramVersteeg
1 augustus 2004, 22:52
Jammer dat mijn poen naar Morris gaat. :cool: Ik wil ook nog wel eens een lekkere FX-processor :-D :razz: . Ik denk dat het wel een tijdje zal duren voor er mensen toehappen omdat natuurlijk niet iedereen zoiets kan veroorloven en er maar weinig mensen daadwerkelijk over gespeelt hebben. Maar kwaliteit verkoopt zichzelf op den duur toch wel lijkt mij.
Wat ben je nu eigenlijk van plan te kopen??

bluegate
2 augustus 2004, 08:01
Na de Eventide gaat de CAE 3+ eruit en mijn Carvin T100.
Deze wil ik namelijk niet verkopen voordat de Eventide weg is.
Zodat als ik met een rack moet spelen, dan maar een goede!

Het plan is om een Guytron GT100 F/V of Bogner XTC Classic of Diezel VH4 te kopen.

Gewoon weer R&R, gitaar->kabel->Top->speakerkabel->box.
Kom ik weer aan spelen toe ipv knopjes, menu's etc...

BramVersteeg
2 augustus 2004, 11:08
Uiteindelijk dus de hele set eruit dus. Gebruik je die Eventide dan eigenlijk niet?? Ik moet zeggen dat je wel goede amp keuzes hebt. :wink:

bluegate
2 augustus 2004, 11:42
De Eventide hangt in mijn rack en daar gaat de CAE volledig serieel doorheen naar de eindtrap.
Ik gebruik hem dus altijd.

Wat ik wel merk is dat je lui wordt en je gaat verschuilen achter effecten.
Toen ik een tijd geleden met 3 amps speelde, was dit anders.
Dat waren een Koch TwinTone voor het clean, een THD Univalve met een 6V6 voor de crunch, en een Soldano HotRod 50 voor lead.
Vooral de Soldano is wat dat betreft onvergevelijk.

Dirk_Hendrik
2 augustus 2004, 11:54
Vooral dat laatste ben ik bang voor.
ze willen natuurlijk net als NL-gangers voor een dubbeltje op de
eerste rij zitten.

Niks NL-igs aan. Als jij iets koopt en je kan een lagere prijs bedingen zul je dat ook niet laten.

Daarnaast, dat laatste moment bieden is één van de eigenschappen van het eBay systeem. Bang-voor-verlies zijnde nederlandertjes beginnen daarom erg vaak met de eindprijs als startprijs en kiezen daarvoor de hoofdprijs . Dat schrikt kopers veel meer af terwijl ze als ze eenmaal hun zinnen op het ding hebben gezet vaak veel verder gaan dan ze van plan waren. Ebayende duitsers en amerikanen hebben die psychologie veel beter door. Gevolg is dat door de hoge startprijs het ding uiteindelijk niet verkoopt. Gevolg van een lage startprijs (en een goed gekozen eindtijd) is det een item een erg goeie prijs gaat opbrengen.

Over die eindtijd, m'n beste eBay aanschaffen waren items met een wekelijk bizar gekozen eindtijd (dingen als 3.45 uur s'morgens (en niet op eBay.vs)) . Ook jouw eventide zit niet helemaal in de beste tijds categorie. :wink:

bluegate
2 augustus 2004, 12:03
Daar legde ik ook de link naar de NL-gangers...
Ik wil zelf ook graag voor een dubbeltje op de eerste rij zitten!

Maar als ik iets verkoop (hebberig als ik ben...) wil ik wel een goede prijs.
Als ik hem niet verkoop is dat jammer, maar zeker géén verlies!

Hij staat nu voor 1300 op ebay.de dat is nog een relatief lage prijs.
Er staat ook een DSP4000 op voor 1850.
Dus hopelijk schrik ik niemand af.

Krijg ook vragen over de CAE 3+ die op de foto staat.

bluegate
2 augustus 2004, 14:53
Niemand dus, blijft ie nog even in mijn rack.

Heb hem wel nogmaals erop gezet.
Als ie dan niet verkocht wordt hou ik het voor gezien,
en blijf ik me de rest van mijn gitaarleven een breuk slepen!
Want onder die prijs gaat ie niet weg.

Pegasus
2 augustus 2004, 22:19
Wat moet de Carvin T100 gaan kosten (als de eventide eenmaal weg is)?

bluegate
3 augustus 2004, 08:43
Dat zal ongeveer 400 Euro zijn.

bluegate
5 augustus 2004, 14:55
Ok, weer niet verkocht.
Dan maar niet!

Trouwens stuitend hoeveel mensen hem buiten Ebay om wilde kopen.
De laatste heb ik gewoon publiek op Ebay gezet, die gek bood 500 Euro voor een Eventide...?
Het beste bod dat ik heb gehad was 1200 van een Italiaan.
Maar ik blijf bij mijn besluit:
1300 Euro of hij blijft lekker in mijn rack hangen.

Heb ik tenminste ook een reden om hier af en toe te posten.

bluegate
8 augustus 2004, 18:41
HOI... :lol:

Mod de topic kan op slot.
Eventide is vandaag verkocht.
Voor het geld wat ik wilde hebben.

Guytron/Bogner een stapje dichterbij!

Thanks voor alle contributies.

Dave

BramVersteeg
9 augustus 2004, 19:29
Gefeliciteerd ermee en succes met de koop van nieuwe gear! :wink:

bluegate
9 augustus 2004, 20:06
Dank je wel.
Probleem is dat ik nu pas ongeveer de helft van het benodigde heb.
Guytron is 2995, Bogner is 3495.

Hopelijk levert de CAE genoeg op.
Bieden gaat redelijk goed op Ebay :lol:
Maar ik heb net even wat antwoorden op vragen in mijn veiling gezet.
Dus zal me niets verbasen als er nu wat biedingen weggehaald worden.

Er stond trouwens een Bogner voor 1500 op markplaats, helaas was ik net te laat.

srv-man
9 augustus 2004, 23:56
Dave, zo´n CAE brengt zijn geld altijd wel op. Bovendien is er ook vraag naar jouw uitvoering, Luke heeft tenslotte ook een paar topalbums met de CAE (non SE) opgenomen.

Is de Eventide trouwens naar onze oosterburen gegaan? (zou jammer zijn als zo´n mooi ding weer geexporteerd wordt, toch :-? ).

De Bogner voor 1500 was trouwens volgens mij geen topaanbieding, over deze is al eens een topic geweest een aantal weken terug. (Ieme, LordRif)

bluegate
10 augustus 2004, 07:11
Het ziet er goed uit op Ebay op dit moment.

De Eventide is inderdaad nach deutschland gefahren... :oops:
Maar alleen omdat er niemand uit NL meer dan 900 bood.
En dat is voor z'n prof. app. echt te weinig.

De vent die de Bogner verkocht was me toch een Hork...
Heb iets van 5 mailtjes gestuurd, 10x gebeld naar z'n 06 nummer.
Heeft helemaal niets van zich laten horen.
Op een gegeven moment was ik het zat en heb een pissig mailtje naar
hem gestuurd dat als ie 'm nog wilde verkopen hij maar met mij contact
moest opnenem.
Kreeg een mailtje terug: al verkocht.
Ik vind dat als iemand zoveel moeite doet, je hem best even te woord
kunt staan of even een normaal mailtje terugstuurd.

LordRiffenstein
10 augustus 2004, 07:23
De Bogner voor 1500 was trouwens volgens mij geen topaanbieding, over deze is al eens een topic geweest een aantal weken terug. (Ieme, LordRif)

Inderdaad en ik twijfel of hij wel ECHT verkocht is. Het was om te beginnen een 110v-versie en dus heb je sowieso al geen service van Bogner. Ik heb hem verschillende vragen gesteld waar hij niet of ontwijkend op antwoordde. Bad vibes!

bluegate
10 augustus 2004, 21:31
Het leek me al te goed om waar te zijn...
Bogner voor 1500! Een nieuwe is 3495.

Nou kan ik me voorstellen dat hij hetzelfde probleem had als ik.
Vakantieperiode.
De meeste gaan eropuit en als ze terugkomen hebben ze geen geld meer.

De Eventide is op Ebay niet verkocht, maar degene die hem heeft gekocht had hem daar wel zien staan. Hij zat op dat moment in Canada.
Toen hij terug was heeft hij me direct gemaild en gevraagd of ik m nog had en mijn prijs geaccepteerd.

bluegate
13 augustus 2004, 20:03
OK... De CAE 3+ is ook verkocht.
Nou ja, aan het einde van de maand dus.

Maar goed, het gaat er steeds beter uitzien voor Van de Haar.