PDA

View Full Version : Boss FZ-3



bobdieleman
28 juli 2004, 13:17
heb een boss fz-3 gekocht voor 50 euro. vroeg me af wat jullie van dit pedaal vinden en waar ie in uitblinkt/door de mand valt. Is ie bijvoorbeeld goed als booster met randje te gebruiken?

Voor de fz-3 zijn geen mods tot nog toe geloof ik he??? (is misschien ook niet nodig)

schwalbe
29 juli 2004, 10:05
Ik heb jaren zo'n ding gehad... typisch zoiets dat helemaal jouw kopje thee is of helemaal niet...
De boost-functie geeft een enorme hoeveelheid cleane boost; oppassen met de gain dus want volgens mij kun je daar dingen mee slopen. De boost blijft clean, dus het randje moet van je buizenamp komen, daar is hij voor bedoeld.
De twee soorten fuzz zijn uniek: de 1e fuzz zou vintage moeten zijn, maar daar ben ik nooit kapot van geweest. De 2e fuzz is te gek: bijna metal/industrial maar dan anders, erg leuk voor een uniek betonpunk/grunge geluid. ook hier geldt weer: pas op met de gain(niet dat je dingen sloopt, maar anders klinkt het niet meer).
Hij vreet trouwens batterijen: dus kabels uitpluggen na het spelen.

bobdieleman
29 juli 2004, 11:02
ehm, jij hebt het wel over een totaal ander pedaal ben ik band: de FZ-2
toch bedankt... :lol:

schwalbe
29 juli 2004, 11:13
oh, verdomt je hebt gelijk... sorry.
ben nooit zo goed geweest met typenummers....ze zouden gewoon alles ouderwets een naam moeten geven.