PDA

View Full Version : Waarom ik niet!



Jemboy
28 juli 2004, 12:22
Meesten laten hier een fototje van hun gitaren zien en dacht waarom ik niet?
http://www.ibanezregister.com/images/images-jems/7bsb/Jem's-2_small.jpg

Jemboy
28 juli 2004, 12:24
http://www.ibanezregister.com/images/images-jems/7bsb/Jem's-2.jpg

SiNiSTRaL
28 juli 2004, 12:41
uhhhh.....sja....ieder zo zn smaak :)
whatever turns you on....
leuk hoor

abbys
28 juli 2004, 12:46
intressante inlays heeft die linkse :o :wink:
toch leuke gitaartjes

PeArLjAm
28 juli 2004, 12:47
die bloemetjes gitaar met roze pickups is toch wel een beetje fout :oops:

Ik snap best dat ze voor iemand bruikbaar zijn, leuk paartje gitaren.

SiNiSTRaL
28 juli 2004, 12:51
ik vind die roze met bloemetjes heel erg gay (sja tis een vai gitaar) JV heeft/had die ook dacht ik...die groene is opzich nog wel cool...alleen jammer van dat lelijke gat in de body...

Maiden Michiel
28 juli 2004, 13:01
Ernstig mooi, allebei!

slayurrr
28 juli 2004, 13:16
Jemboy pwner! Kijk dat zijn nou de echte gitaren hé, top!

Vooral die 7BSB is cool, echt een super ding, heb je meer pic's?

R. Flagg
28 juli 2004, 13:18
Normaal ben ik niet zo wild van een ibanez gitaar maar ik vind deze 2 wel erg mooi. Ik vind het trouwens wel getuige van lef dat je zulke gitaarstandaards gebruikt, ik zou doodangsten uitstaan als iemand langs me gitaar zou lopen.

Ronald
28 juli 2004, 13:23
:) ik vind het hele coole gitaren. en da die rechtse een beetje fout is heeft juist wel weer stijl. alleen ik vind da "handvat" in de body ook nie zo mooi maar goed.

ik vind ze er strak uit zien hoor, mooi duo-tje :)

Negative K3 fan
28 juli 2004, 13:25
die BSB is erg lijp, die andere homo.

guvnor
28 juli 2004, 16:45
d'r heeft iemand met een pen op die linker lopen kliederen...
die ha'k toch echt een ram gegeven..!!

Bobbel
28 juli 2004, 19:04
euh ja... leuk... ieder z'n smaak...

Reverse
28 juli 2004, 19:06
uhm..ieder zn smaak he :razz: , persoonlijk vind ik ze niet zo.

Wicked Willy
28 juli 2004, 19:15
Same here....niet mijn smaak....

frambo
28 juli 2004, 19:47
mooie gitaren, vooral die groene

Wormaap
28 juli 2004, 20:11
Die groene is cool, die andere is niet echt mijn stijl :p

Anders Destium
28 juli 2004, 20:14
Vette bakken (al is de blue floral VEEL mooier 8-) ).

Ik vind die burnt stained blue echt een vette gitaar, als ik nog eens een Ibanez koop is dat een van de kanshebbers :D

Nemesis
28 juli 2004, 20:53
gatverdamme....dat zijn dus echt lelijke gitaren :D , nee niet echt mijn smaak :wink:

jaywalker
28 juli 2004, 21:14
Inderdaad. Ik snap dat hele handvaten principe ook niet van die gitaren. Je kan ze toch ook vast houden aan de hals ?

Pegasus
28 juli 2004, 21:33
Inderdaad. Ik snap dat hele handvaten principe ook niet van die gitaren. Je kan ze toch ook vast houden aan de hals ?

Die keer dat ik Steve Vai live heb gezien pakte hij z'n gitaren zelf ook bij de hals beet.
Toch vind ik zo'n handvat ook wel wat hebben.
Al met al vind ik het een stel schitterende bijlen.

lennartengel
28 juli 2004, 22:40
prachtgitaren! natuurlijk heeft ieder zijn smaak. Zo wordt ik bijvoorbeeld misselijk als ik een gibson hoor... ik heb een hekel aan dat geluid. Dit is een (of was destijds) redelijk nieuw model met een bepaald doel. Ik snap niet wat mensen tegen deze gitaren hebben.

De echte Vai fans hier hebben natuurlijk al het intervieuw van Vai over zijn ibanez model gehoord. Maar voor zij die nog onwetend zijn: Het handvat zit daar om tijdens de show makkelijker met de gitaar rond te kunnen draaien (oke dit neem ik zelf ook niet serieus, maar het zijn wel zijn wooorden...)

Bobbel
29 juli 2004, 00:35
prachtgitaren! natuurlijk heeft ieder zijn smaak. Zo wordt ik bijvoorbeeld misselijk als ik een gibson hoor... ik heb een hekel aan dat geluid. Dit is een (of was destijds) redelijk nieuw model met een bepaald doel. Ik snap niet wat mensen tegen deze gitaren hebben.

De echte Vai fans hier hebben natuurlijk al het intervieuw van Vai over zijn ibanez model gehoord. Maar voor zij die nog onwetend zijn: Het handvat zit daar om tijdens de show makkelijker met de gitaar rond te kunnen draaien (oke dit neem ik zelf ook niet serieus, maar het zijn wel zijn wooorden...)

uhhh ja... dat ken... maargoed je kan je misschien niet voorstellen wat we tegen die gitaren hebben maar wij kunnen niet voorstellen wat je met die gitaren kan hebben... ik bedoel... roze elementen en blaadjes op de hals en dan dat handvat... ik zie niet in dat je je niet kan voorstellen dat we wat tegen die gitaren hebben...

Bobbel
29 juli 2004, 00:40
nog ff een vraag over die schroeven onder de zadels op deze gitaren... ik zie dat wel eens vaker... maar waar zijn die voor want ik vind het er niet uitzien...

Anders Destium
29 juli 2004, 00:40
Het is heel makkelijk om tegen alles te zijn dat er niet uitziet zoals de rest, dat is ook de reden dat veel gitaristen nog steeds spelen op gitaren die 50 jaar terug zijn ontworpen en succesvol zijn geweest...

In mijn ogen kun je pas tegen een gitaar zijn als je hem zelf hebt uitgeprobeerd, hoe kun je hem anders ooit beoordelen :wink: Fenders zijn lelijk, spelen voor geen meter en klinken ook nog eens kut IMO, tja dat is een onderbouwde mening om niet voor zo'n gitaar te kiezen. Stel je voor dat die bloemetjesgitaar precies is waar je naar zoekt qua geluid en bespeelbaarheid, waar doe je dan moeilijk over :lol:

Bobbel
29 juli 2004, 00:42
Nou als ik een gitaar zie staan die ik absoluut niet mooi vind maar geweldig klinkt en speelt dan zal ik hem nog niet kopen... ik blijf dan netzo lang zoeken tot ik een gitaar vind die ik mooi vind en goed (zowel geluid als bespeelbaarheid)... of zoals men ook wel zegt: 'Het oog wil ook wat.'

slayurrr
29 juli 2004, 00:55
Ik ben het met Anders eens. Fenders vind ik ook helemaal niks uitstralen, het zijn altijd van die standaard dingetjes, en kwa gitaren, hou ik daar niet van (zo zie ik het iig.... voordat er weer allemaal zeurende 50 plussers op mijn post gaan reageren).

Bobbel
29 juli 2004, 01:18
HAHA ik zou kunnen gaan zeuren maar ik ben niet 50+ afgezien van dat ik fender geweldig vind... :D

urezna
29 juli 2004, 09:14
ik vinnut twee prachtige gitaren... die jem7bsb heb ik zelf ook gehad, heerlijk ding!!!! (waarom hebbie em dan niet meer? nou, ingeruild voor een RG2027x in tijden van financiele geldschaarste, anders had ik em nog gehad...)
en die bloemengitaar..., ben er altijd al verliefd op geweest :-)

Alain
29 juli 2004, 09:30
2 superdingies :-D
Persoonlijk wil ik nog wel een Jem7VWH en een Jem7DBK, maar de BSB staat ook nog op mijn verlanglijstje

FP vind ik niet echt mijn ding...

BLOK182
29 juli 2004, 10:19
Die Industrial Jems zijn wel cool vind ik, JEM7D heb ik vaker gecheckt, erg lekker vond ik em, en ook wel stoer, niet zo'n homoplank :wink:

amon
29 juli 2004, 12:00
die BSB is zeker mooi, jammer van dat sterretje (of wat het ook is) tussen de 2 inlays op de 12e positie...


en tja, wat betreft de meningen hier, ik ga met slayurrr en AD mee. die fenders zijn al 50 jaar hetzelfde. en ach, dan kom je ze soms s tegen met iets nieuws erop, een floyd ofzo erop, maja, dat maakt ze dan alleen maar nóg lelijker...

Bobbel
29 juli 2004, 12:01
ah geef toe... deze 2 modellen zijn gewoon aftreksels van de Stratocaster... dat zie je aan alles de head is ook hetzelfde...

nou... ze lijken eigenlijk iets meer op de Showmaster...

urezna
29 juli 2004, 12:03
ik zie het toch anders hoor, geen aftreksels, maar UPGRADES.... :-D

Bobbel
29 juli 2004, 12:07
HAHA... ja zo kun je het zien... maar dat lijkt mij niet... wat ik eigenlijk bedoelde te zegen was dat amon zegt dat fenders al 50 jaar hetzelfde zijn (nou is dit natuurlijk niet helemaal waar) maar... wat hij dus bedoelt is dat die Ibanez gitaren anders zijn terwijl het een fender strat model is...

ED BOB
29 juli 2004, 12:14
Ik heb zelf ook zo'n JEM FP gehad (die rechtse) dus...
Ooit in mijn pubertijd gekocht omdat ik helemaal weg was (en nog steeds ben) van Vai.

2 jaar geleden heb ik 'm omgeruild tegen een.......

Fender Stratocaster en dan nog wel Sunburst... tradiotioneler kan bijna niet!!! :lol:

Ik heb een beetje gemengde gevoelens over die ruil.
Enerzijds heb ik er geen spijt van. Die strat past nu eenmaal veel beter bij mijn spel en de soort muziek die ik maak. Dus voor mij een veel betere gitaar :P (het spel van Vai durf ik nog niet eens van te dromen... :o )

Anderzijds vind ik het eigenlijk wel jammer. Zo'n JEM FP is natuurlijk wel veel unieker. Ik had ook nog eens een van de eerste modellen en deze FP is wellicht veel meer een collecters item. :cry:

maar ja...


greetz, Ed

BLOK182
29 juli 2004, 12:51
hehe ik heb nu ook zo'n strat in burger-burst :D Heb der een excentrieke gouden wolfgang voor weggedaan, en toch eigenlijk weinig spijt tot nu toe.

Anders Destium
29 juli 2004, 13:57
en dan te bedenken dat je nu ook een Explorer had kunnen hebben ipv die strat :lol:

m^rton
29 juli 2004, 15:45
Wat is het verschil tussen die 2, behalve de 'make up'. Een gitaar blijft een vrouw he :razz:

Bobbel
30 juli 2004, 00:59
en dan te bedenken dat je nu ook een Explorer had kunnen hebben ipv die strat :lol:

jonge... explorer is het lelijkste wat er zo'n beetje bestaat... netzo als een firebird... ofzo... het zal misschien mooi klinken... maar ze zien eruit als crap...

Anders Destium
30 juli 2004, 01:13
De tone van een Explorer is zoveel beter dan die van welke willekeurige Fender dan ook dat het niet eens grappig meer is, en bovendien:
In mijn ogen zijn sunburst strats echt het summum van slechte smaak, burgerlijkheid en al het andere wat je kunt verfoeien voor wat betreft gitaren. Bij de gedachte alleen al ga ik over mijn nek...

Smaken verschillen, met andere woorden :wink:

Jemboy
30 juli 2004, 17:27
Zo als ik dacht! De een vind ze foei lelijk, de ander vind ze prachtig. Ieder heeft zo z'n eigen smaak! Gelukkig maar!! :wink:

amon
30 juli 2004, 18:25
HAHA... ja zo kun je het zien... maar dat lijkt mij niet... wat ik eigenlijk bedoelde te zegen was dat amon zegt dat fenders al 50 jaar hetzelfde zijn (nou is dit natuurlijk niet helemaal waar) maar... wat hij dus bedoelt is dat die Ibanez gitaren anders zijn terwijl het een fender strat model is...

uiteraard zijn ze niet hetzelfde... maargoed, geef toe, de vorm van de body is niet/nauwelijks veranderd. dit zijn inderdaad aftreksels van strats, zoals vele andere series/merken zijn, maar ik vind dit er persoonlijk veel beter uitzien dan afgerond vormen van een strat die al zo'n 50 'hetzelfde' is....
zal ook wel aan mijn smaak/stijl liggen, ik hou meer van wizard necks, een wat stoerdere uitstraling (en nou niet van die reacties in de trant van 'dus jij koopt een gitaar om stoer te zijn' etc...), floyd erop, etc etc.

Anders Destium
30 juli 2004, 19:16
Zo als ik dacht! De een vind ze foei lelijk, de ander vind ze prachtig. Ieder heeft zo z'n eigen smaak! Gelukkig maar!! :wink:

Het is toch leuk als je reacties kunt uitlokken met je gitaren, alles beter dan een burgerbak 8-)

Bobbel
31 juli 2004, 03:23
In mijn ogen zijn sunburst strats echt het summum van slechte smaak, burgerlijkheid en al het andere wat je kunt verfoeien voor wat betreft gitaren. Bij de gedachte alleen al ga ik over mijn nek...



Jij lijkt me echt zo'n figuur van: De wereld begrijpt mij niet. Zo'n vage alternatieveling waarbij alles anders hoort...

Anders Destium
31 juli 2004, 18:13
Ik ben student, ik moet wel (ik ben geen alto ofzo) :lol:

Over een jaar ben ik klaar met mijn studie, ik wil liever niet denken aan wat daarna komt :wink:

Javaca
31 juli 2004, 18:30
De tone van een Explorer is zoveel beter dan die van welke willekeurige Fender dan ook dat het niet eens grappig meer is, en bovendien:
In mijn ogen zijn sunburst strats echt het summum van slechte smaak, burgerlijkheid en al het andere wat je kunt verfoeien voor wat betreft gitaren. Bij de gedachte alleen al ga ik over mijn nek...

Smaken verschillen, met andere woorden :wink:

Idd,
Ik moet bijv niet denken aan Blauwe bloemetje en stratmodellen met punten.

Dit wil niet zeggen dat je geen smaak hebt (je PRS-en bewijzen dat), het zal ook wel aan de muziekstijl liggen.

Ik houd van rock & blues dus Rickenbackers, Fenders en "klassieke" Gibsons komen meer in de buurt. (hoewel ik Deans -mede dankzij Gerrekat's foto's- steeds mooier ga vinden, die V-bas bijv. vind ik ultiem)
Voor Metal e.d. kom je meer bij de puntgitaren.

Stratman70
31 juli 2004, 22:48
d'r heeft iemand met een pen op die linker lopen kliederen...
die ha'k toch echt een ram gegeven..!!

ja, sluit aan op wat ik ooit nog eens wil doen:

Mijn gitaar laten relicen bij v.d. Haar ofzo en dan (op zijn Hans Teeuwens) tegen die kerel zeggen; "Euj....., je hebt um b e s c h a d i g d, lul! Kijk dan! HIER en HIER en hier ok al! Da zijn geen grappen hè? Neehee!!!" Waarom doe je dat nou? Waarom? Hè? Waarom doe je dat nou? JAAAAHHAAAAAA! MAHAHAHAHA!.

Anders Destium
31 juli 2004, 22:54
Hans Teeuwen is zó 90s, LOVE IT :razz:

Je kunt beter na een week terugkomen omdat hij STINKT :D

michielv
2 augustus 2004, 13:27
prachtgitaren! natuurlijk heeft ieder zijn smaak. Zo wordt ik bijvoorbeeld misselijk als ik een gibson hoor... ik heb een hekel aan dat geluid.

*krab achter oren* Humm, en dan wil je toch een gitaar maken met een mahonie body? Typisch, dan zou ik toch voor een andere houtsoort gekozen hebben...

Michael AE
2 augustus 2004, 13:29
Euhm, een Gibson klinkt niet uitsluitend zoals hij klinkt, omdat hij van mahonie gemaakt is, hoor.

slayurrr
2 augustus 2004, 14:00
Ik word ook niet vrolijk als ik het geluid van een Gibson hoor.