PDA

View Full Version : bas-snaren



theworst
28 juli 2004, 10:25
Welke snaren kun je het beste gebruiken?
De snaren van de bas zijn aan vervanging toe, maarjah welke nieuwe?

goedkope of dure? dikke of dunne?

Ik ben gitarist en verdiep me niet echt in de bas...

eis: ik wil snelle punkrifjes kunnen spelen
geluid: denk aan de Fender precision bass van Mike Dirnt (Green Day)

MuNKeY
28 juli 2004, 15:09
d'addario's vind ik zelf de beste (speel zelf ook wel veel punk enzo)
maar iedereen heeft andere snaren

mike dirnt gebruikt volgensmij slinkies (ernie ball), dus misschien dat je die eens kan proberen ?

Chaney
28 juli 2004, 16:13
Ik gebruik zelf Ernie Ball hybrid slinky's, klank bevalt me erg goed en ze zijn niet zo snel dood...

sickpunk
28 juli 2004, 17:05
d'addario's vink niet zo lekker.... maar dat komt maybe... omdat ze na 1X oefenen en 1 optreden(dus maybe 5 uur gebruik) al uit elkaar sprongen... ik raakte me G alleen aan met me vinger en hij sprong uit elkaar... :???:

en met goedkope setjes(lees warwock-14 euro) doe ik een aantal maanden!! en die bevallen me zeeeeer goed!

frenske
28 juli 2004, 17:29
Mijn Richard Cocco's zijn heerlijk! Klinken na een half jaar nog goed, voelen lekker aan. En ik heb het over bassnaren en niet over Richard Cocco himself.

Nadeel is dat ze niet al te gemakkelijk in de shop te verkrijgen zijn. Via internet zijn wel gemakkelijk te verkrijgen. Ze kosten zo'n 27 euro via internet. Dus ze vallen in de middel klasse, maar ze zijn topklasse!



Ik werk trouwens niet bij R.Cocco!

AntY
28 juli 2004, 18:53
ik denk niet dat ik ooit nog iets anders dan elixir's ga gebruiken. klinkt leuk, maar voelt vooral erg goed aan.

guitartub
28 juli 2004, 21:32
Ik gebruik EBS snaren op mijn Bass Collection. Een errug goed setje voor 32 euro.
Greetz.

MazeMouse
28 juli 2004, 23:28
Mijn 4 snaar zijn besnaard met Ernie Ball Extra Slinkies.
Lekker dun dus speelt lekker licht. (maar liever wil ik er nog dunnere snaren op. Zit te denken aan Elites Stadium Extra Light 30-90 om gewoon eens te proberen. Als die niks zijn houd ik het alsnog gewoon bij Slinkies)

En mijn 5snaar heeft Power Slinkies :)

www.vanafvandaag.tk
29 juli 2004, 09:10
rotosound jazz snaren 45-105 Blijven bij mij heel erg lang goed.

Phyrexian
29 juli 2004, 09:56
d'addario's vink niet zo lekker.... maar dat komt maybe... omdat ze na 1X oefenen en 1 optreden(dus maybe 5 uur gebruik) al uit elkaar sprongen... ik raakte me G alleen aan met me vinger en hij sprong uit elkaar... :???:

Volgens mij ligt het aan je basgitaar dat je snaren zo snel springen... een te scherpe brug of zo??

Ik wissel zo wat af tussen Ernie Ball en D'Addario. Beide klinken goed naar mijn oren. Elixir's wil'k best nog eens proberen, ik heb ze op m'n gitaar en daar klinken ze maf en ze blijven vooral lang goed klinken.

sickpunk
29 juli 2004, 10:56
d'addario's vink niet zo lekker.... maar dat komt maybe... omdat ze na 1X oefenen en 1 optreden(dus maybe 5 uur gebruik) al uit elkaar sprongen... ik raakte me G alleen aan met me vinger en hij sprong uit elkaar... :???:

Volgens mij ligt het aan je basgitaar dat je snaren zo snel springen... een te scherpe brug of zo??

Ik wissel zo wat af tussen Ernie Ball en D'Addario. Beide klinken goed naar mijn oren. Elixir's wil'k best nog eens proberen, ik heb ze op m'n gitaar en daar klinken ze maf en ze blijven vooral lang goed klinken.

wel ff verder lezen "en met goedkope setjes(lees warwock-14 euro) doe ik een aantal maanden!! en die bevallen me zeeeeer goed!"

en alleen die d'addario's zijn gesprongen, verder nog nooit een snaar(in ander half jaar tijd) beter nog, wist niet eens dat ze konde springe, totdat ik die d'addario's tege kwam! dus denk niet dat het aan me bass ligd ;)

sickpunk
29 juli 2004, 10:58
en trouwens, op me gitaar gebruik ik ze ook niet meer, omdat ze daar ook altijd een stuk sneller sprongen, alleen nog ghs boomers(lekker stje lekker geluid!)

Phyrexian
29 juli 2004, 11:03
wel ff verder lezen "en met goedkope setjes(lees warwock-14 euro) doe ik een aantal maanden!! en die bevallen me zeeeeer goed!"

en alleen die d'addario's zijn gesprongen, verder nog nooit een snaar(in ander half jaar tijd) beter nog, wist niet eens dat ze konde springe, totdat ik die d'addario's tege kwam! dus denk niet dat het aan me bass ligd ;)

dude... your spelling :-?

sickpunk
29 juli 2004, 11:05
so what? sinds wan. gaat het hier om spelling? je snapt toch wat er staat?

MazeMouse
29 juli 2004, 11:15
D'Addarios hebben inderdaad nog wel eens een rotte snaar ertussen zitten. (rotte kern)
Maar als je een setje hebt die dat niet heeft zijn het opzich nog best goede snaren :)

Phyrexian
29 juli 2004, 11:17
so what? sinds wan. gaat het hier om spelling? je snapt toch wat er staat?

absoluut... maar het ligt... komaan zeg :razz: :roll:

sickpunk
29 juli 2004, 11:27
ow jonge het is vakantie.... ik ben net wakker, heb koppijn....LEAVE ME ALONE!!!! :-(

ow by the way..... :oops:

basssssplayer
29 juli 2004, 17:57
ik heb elke maand een nieuw setje Elixirs op m'n bas liggen...

J! 8-)

AntY
29 juli 2004, 23:12
wat doe je dan verkeerd Jeremy?

MazeMouse
30 juli 2004, 00:58
wat doe je dan verkeerd Jeremy?
Gewoon patsen met het feit dat hij daar het geld voor heeft :P
(of patsen met het feit dat ie niet kan bassen en daardoor zelfs Elixers in een maand naar de donder weet te helpen :P)

bert k
30 juli 2004, 10:15
Ik las een tijdje terug een interview met Donald 'Duck' Dunn, over zijn bas, een of andere Fender uit de jaren zestig. Toen ze vroegen wat voor snaren hij gebruikte zei hij:'Geen idee, ze zaten erop toen ik hem kocht...' :D

basssssplayer
30 juli 2004, 10:34
wat doe je dan verkeerd Jeremy?
Gewoon patsen met het feit dat hij daar het geld voor heeft :P
(of patsen met het feit dat ie niet kan bassen en daardoor zelfs Elixers in een maand naar de donder weet te helpen :P)

pff ehehe... nou weet je.. ik heb zulke zure klauwen dat zelfs Elixirs na een maandje dood klinken. Als ik gewone snaren, van welk merk dan ook, op m'n bas gooi heb ik geluk als ze na 2 optredens nog redelijk goed klinken. Onze band is een VOF en m'n snaren worden dan ook door de band betaald (lucky me!), dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken iig.

J! 8-)

Phyrexian
30 juli 2004, 11:02
Tip: wrijf je snaren (en basgitaar) goed af met een propere en zachte doek. Zo neem je een groot deel van het zweet en vuil dat op je snaren is terechtgekomen weer weg en blijven ze langer goed klinken.

basssssplayer
30 juli 2004, 11:12
ik heb alles al geprobeerd, geloof me..

GHS Fast Fret, allerlei soorten doekjes enz enz

als 't eenmaal tot de kern is doorgedrongen is 't einde verhaal.

J! 8-)

Phyrexian
30 juli 2004, 11:23
ik heb alles al geprobeerd, geloof me..

GHS Fast Fret, allerlei soorten doekjes enz enz

als 't eenmaal tot de kern is doorgedrongen is 't einde verhaal.

J! 8-)

Tip: zie eens een dokter ivm die allesvernietigende vingers van je. :seriousf:

MazeMouse
30 juli 2004, 14:55
wat doe je dan verkeerd Jeremy?
Gewoon patsen met het feit dat hij daar het geld voor heeft :P
(of patsen met het feit dat ie niet kan bassen en daardoor zelfs Elixers in een maand naar de donder weet te helpen :P)

pff ehehe... nou weet je.. ik heb zulke zure klauwen dat zelfs Elixirs na een maandje dood klinken. Als ik gewone snaren, van welk merk dan ook, op m'n bas gooi heb ik geluk als ze na 2 optredens nog redelijk goed klinken. Onze band is een VOF en m'n snaren worden dan ook door de band betaald (lucky me!), dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken iig.

J! 8-)
Kijk, als ik sponsoring had dan had het me niet kunnen schelen maar dan ging er na ieder optreden een nieuw setje snaren (merk even onbepaald) op gegaan :D
De zuurgraad van mijn handen is niet zo heel erg maar ik krijg bij -10 nog zweethanden dus na een uurtje spelen zijn mijn snaren al zwart van alle dooie huid die tussen de groeven zit :D

Phyrexian
30 juli 2004, 15:18
Nasty :o :o :o

Horus
31 juli 2004, 11:42
Had eerst Regular Slinky's, wel ok, niet zo bijzonden. Toen Elixirs .045 nanoweb geprobeert. Die waren wel erg helder en speelden erg lekker, maar net wat te scherp voor mijn smaak. Heb nu .050 Fender flatwounds. Spelen wel lekker, maar wel erg dik en totaal geen punch. Wel erg warm, romig en rond. Ik denk dat ik volgende keer die Polyweb snaren van Elixir eens uit ga proberen, die schijnen net wat minder vel te zijn en een tikje warmer, precies wat ik zoek, want die Elixirs zijn natuurlijk wel de shit als het om duurzaamheid gaat.

niels_r
2 augustus 2004, 20:38
Op moment alleen Elixir voor mij :D

Heb ze op mijn normale bas liggen en op mijn fretless en ben er helemaal blij mee. Klinken net nieuw ietsje minder dan andere, maar ze gaan zo ontzettend lang mee... heb nu al maandenlang hetzelfde setje erop liggen. 3x per jaar nieuwe en ik ben blij ;)

Binnenkort een setje R. Cocco uitchecken, die heb ik gewonnen met de ontwerpwedstrijd. Schijnen ook erg fijn te zijn.