PDA

View Full Version : nieuwe amp



theworst
28 juli 2004, 10:07
Ik ben gisteren in Keulen geweest om een nieuwe versterker aan te schaffen en mijn oude slechte bijna kapotte marshall valve in te ruilen,
en mijn oog viel op een Fame 50watt buizenversterker met 2x30 speakers. Ik had nog nooit van het merk gehoord en ook geen reviews gevonden. Reden genoeg om hem uit te proberen, maar hij klonk echt lekker....goeie clean, lekker distortion, weinig knoppen (daar hou ik van, want ik hou niet van lang prutsen)
Een echte aanrader, want hij speelde de fender champ helemaal weg!
Nu kan ik met een gerust hart de studio in :):)

BartL
28 juli 2004, 10:58
Dus je hebt hem gekocht? :)
Proficiat :-D

MightyMike
28 juli 2004, 11:14
Ik had nog nooit van het merk gehoord en ook geen reviews gevonden.

Is Fame niet het huis-merk van Music Store?

iam
28 juli 2004, 12:04
http://www.musicstorekoeln.de/picsgr/GIT0004644-000.jpg

is dit 'm?

dat Fame merk ziet er wel top uit (vooral die PRS-kopien)

iam
28 juli 2004, 12:11
ben ook wel benieuwd naar de sound van die relatief goedkope buizenamps (heb je de tops ook getest? zoals de studioreverb?)

theworst
29 juli 2004, 00:23
jupz dat op die foto is hem!!!

Ik heb alleen de buizen-combo getest, want verder hadden ze niks op voorraad en ik moet zeggen, ondanks er geen A-merk op staat klinkt hij echt goed! (ik ging voor een fender of een engl thunder kun je nagaan....)

youngcoby
31 juli 2004, 13:48
Proficiat.

Enne, mag ik vragen wat hij ongeveer gekost heeft?

iam
31 juli 2004, 15:41
666

staat op de site van musicstore.de

Baco
31 juli 2004, 16:28
666

staat op de site van musicstore.de

Hehe, wat een duivels amp :D

Alvast veel plezier er mee :razz:

iam
17 oktober 2004, 20:31
bump


en hoe bevalt hij na een tijdje?

AART
17 oktober 2004, 20:37
wil ik ook wel eens weten ja. :)

NeeraDJ
17 oktober 2004, 20:38
Ha gefeliciteerd! Ik was aan het overwegen om een Fame cab met 4 Vintage 30's te kopen, die prijs is belachelijk laag! Helaas is er niks over de kwaliteit en bouw van de kast te vinden dus het is wel leuk om te horen dat ze wel goed spul maken :)

theworst
17 oktober 2004, 21:12
hij speelt en klinkt superzzzzzz

Hij is trouwens ook geschikt voor grote podiums en zelfs open podia (buiten). Hij heeft trouwens beter geluid dan mijn vorige marshalls en de fender amp van onze andere gitarist.
Ik ben er super tevreden mee, een echte aanrader!

greetz
Evert-Jan Henk

Lacrymosa
22 december 2004, 14:30
Hoe zijn die dingen gevoiced? zijn er een beetje moderne metal klanken uit te krijgen?

Wormaap
22 december 2004, 14:53
Ha gefeliciteerd! Ik was aan het overwegen om een Fame cab met 4 Vintage 30's te kopen, die prijs is belachelijk laag! Helaas is er niks over de kwaliteit en bouw van de kast te vinden dus het is wel leuk om te horen dat ze wel goed spul maken :)
Die kist klonk best lekker toen ik'm testte, alleen jammer dat die eikels er geen meer op voorraad hadden en ik ABSOLUUT het showroom model niet mocht meenemen :evil:
Ben dus uiteindelijk met'n Behringer 4x12 naar huis gegaan.

rupke
22 december 2004, 15:49
Hoi,

Ik speel zelf over de prs copy --> de FAME III, en dat is echt een geweldige gitaar. ik denk dat ik ook maar een snaar zo'n buizencomootje ga kijken. Ik speel nu ook over een low budget buizencombo en wooooowwwww heerlijke sustain en lakker strak.

wel een vraagje

hoe klinkt de oversturing van die buizencombo van fame want je ging voor een fender of engel en dat is wel een behoorlijk verschil qua oversturing.

Groejtes rupke

rupke
22 december 2004, 15:49
Hoi,

Ik speel zelf over de prs copy --> de FAME III, en dat is echt een geweldige gitaar. ik denk dat ik ook maar een snaar zo'n buizencomootje ga kijken. Ik speel nu ook over een low budget buizencombo en wooooowwwww heerlijke sustain en lakker strak.

wel een vraagje

hoe klinkt de oversturing van die buizencombo van fame want je ging voor een fender of engel en dat is wel een behoorlijk verschil qua oversturing.

Groejtes rupke

rupke
22 december 2004, 15:49
Hoi,

Ik speel zelf over de prs copy --> de FAME III, en dat is echt een geweldige gitaar. ik denk dat ik ook maar een snaar zo'n buizencomootje ga kijken. Ik speel nu ook over een low budget buizencombo en wooooowwwww heerlijke sustain en lakker strak.

wel een vraagje

hoe klinkt de oversturing van die buizencombo van fame want je ging voor een fender of engel en dat is wel een behoorlijk verschil qua oversturing.

Groejtes rupke

rupke
22 december 2004, 15:50
Hoi,

Ik speel zelf over de prs copy --> de FAME III, en dat is echt een geweldige gitaar. ik denk dat ik ook maar een snaar zo'n buizencomootje ga kijken. Ik speel nu ook over een low budget buizencombo en wooooowwwww heerlijke sustain en lakker strak.

wel een vraagje

hoe klinkt de oversturing van die buizencombo van fame want je ging voor een fender of engel en dat is wel een behoorlijk verschil qua oversturing.

Groejtes rupke

rupke
22 december 2004, 15:51
Hoi,

Ik speel zelf over de prs copy --> de FAME III, en dat is echt een geweldige gitaar. ik denk dat ik ook maar een snaar zo'n buizencomootje ga kijken. Ik speel nu ook over een low budget buizencombo en wooooowwwww heerlijke sustain en lakker strak.

wel een vraagje

hoe klinkt de oversturing van die buizencombo van fame want je ging voor een fender of engel en dat is wel een behoorlijk verschil qua oversturing.

Groejtes rupke

rupke
24 december 2004, 08:16
Top man dat je zo tevreden bent. Ik speel zelf met een FAME Forum III en da tis ook een geweldige gitaar waar ik echt alle sounds uit kan halen.

Ik was wel over 1 ding benieuwd mbt tot de buizencombo.

Je zei dat je ging voor een fender of engl. Nu is het overstuurd geluid van die twee versterkers wel erg verschillend. Kun j eaangeven waar de oversturing van de FAME het cihtst bi jin d ebuurt komt qua sound?

Groetjes Rupke

@iro
24 december 2004, 12:08
:lol:

iam
17 januari 2005, 10:20
bump :)