PDA

View Full Version : Pijn in rechterschouder



RS-Rik
28 juli 2004, 02:15
Hey,


Als ik wat langer speel krijg ik vaak last van de voorkant van mn rechterschouder, onder mn sleutelbeen (slaghandschouder), ik zit best voorovergebogen als ik speel en sla nog steeds redelijk lomp.. komt het door mn houding of is het gewoon een kwestie van wennen en spieren ontwikkelen?

Harry
28 juli 2004, 10:45
ai, klinkt als het begin van RSI, Rik (ja, is flauw, ik weet het).
Let goed op je houding, want je lijf geeft signalen als je niet goed beweegt.

defecto
28 juli 2004, 14:02
Trek je je schouder omhoog? Je moet je schouder zoveel mogelijk laten hangen anders krijg je pijn in je rechter schouder. Ik weet natuurlijk niet of jij dit ook hebt maar ik zou er wel een tijdje op letten en kijken of je geen pijn meer kijgt. Je kan gaan staan dan trek je eigenlijk automatisch al je schouder niet meer omhoog, maar als je wilt zitten moet je gewoon goed opletten dat je schouder niet echt gespannen staat zegmaar... Beetje vage tekst maar schouder dus niet omhoog trekken.. 8)

slayurrr
28 juli 2004, 14:07
Er mankeert vast iets aan je houding inderdaad, je moet er iig snel wat aan doen, want anders kan het een serieus probleem worden en dan zit je er een hele tijd mee.
Meestal krijgen mensen last van hun polsen bij het gitaarspelen, last van een schouder heb ik nog nooit van gehoord.
Sport je toevallig? Of heb je vroeger een blessure aan je schouder gehad? Schouders zijn namelijk erg blessure gevoelig....

defecto
28 juli 2004, 14:17
Uhm dat van die schouder weet ik van omdat ik het zelf ook had.. 8) Ik speelde namelijk eerst alleen maar klassiek gitaar (6 jaar gedaan) voordat ik ook nog een electrische gitaar erbij kocht. Omdat de houdingen verschillent zijn, je rechterarm leunt anders op de body, had ik er dus last van dat ik net als bij acoustisch gitaar me schouder omhoog wou doen. De topicstarter zal wel geen acoustisch gitaar hebben gespeeld hiervoor maar ik had dezelfde 'klachten'..

slayurrr
29 juli 2004, 12:45
Oké, de houding mag dan wel anders zijn, maar je laat je schouder in principe toch rusten? Als ik gitaar speel maak ik geen rare bewegingen met me schouder hoor :razz:
Maargoed, zoals ik al zei zijn schouders erg blessure gevoelig, dus je moet er zeker wat tegen doen wat een geblesseerde schouder is echt niet fijn.
Gewoon proberen die schouder normaal te laten hangen en probeer om alles een beetje vanuit je polsen/onderarm te doen.
Trouwens, waar in je schouder voel je de pijn? Voorkant, zijkant of achterkant? Een schouder bestaat namelijk uit 3 verschillende spiergroepen, dus dat is misschien wel interessant om te weten waar het pijn doet.

Megadeth
29 juli 2004, 23:42
Dit klinkt misschien een beetje 'simpel', maar probeer relaxed te spelen. Let erop dat je niet helemaal krampachtig alles gaat aanspannen, iets wat je vooral neigt te doen als je iets moeilijks gaat spelen.

RS-Rik
31 juli 2004, 02:13
Ik zit/ lig nu in een andere houding en alles is weg...

mn schouder omhoog? uhm nee ik ben quasimodo niet