PDA

View Full Version : Verzendkosten / eBay



Quink
28 juli 2004, 00:20
Als ik interesse heb in een eBay item vraag ik, indien deze niet vermeld staan, altijd van te voren de verzendkosten op. Meestal krijg je een normale prijsopgaaf, maar ook wel eens fantasie bedragen. Bijv. 25 euro voor een pedaaltje Dld -> NL (normaal 8,20 onverzekerd en 16,50 verzekerd).

Hoe gaan jullie hier mee om? De verkoper mailen dat dat volgens jou wel minder kan (maar ja, als je het toch weet, waarom ernaar gevraagd)? Je maximumbod verlagen (en accepteren dat je, indien je wint, genaaid word met de verzendkosten)? Of helemaal niet meer bieden (van zo'n oplichter wil je niet eens iets kopen)?
Of niet eens ernaar vragen, en als je wint en de verkoper komt met het fantasiebedrag hem/haar op de werkelijke kosten wijzen (en je dus mogelijk in welles/nietes situaties terecht komt)?

Robbert
28 juli 2004, 01:11
Probeer van te voren alles te regelen. Na het sluitingsbod ben je te laat en moet je het doen met de eerder genoemde afspraken en dan betaal je vaak teveel voor verzendkosten.

De site van USPS rekend -bijna- standaard 8 USD teveel. Een Boss pedaal vanuit de VS opsturen is dan niet de 13,50 USD, maar soms 20-22.
Probeer de verkoper zo ver te krijgen dat je in twee termijnen betaald: een voor het artikel en eenmaal voor de werkelijke verzendkosten. Of dat lukt.. ik weet het niet, maar proberen kan.

Dirk_Hendrik
28 juli 2004, 09:03
In dit soort gevallen (hoewel niet heel veel ervaring) stuur ik aan mail terug aan de verkoper met de vraag waar ze hun verzendkosten op baseren. Daarnaast stuur ik een direct linkje mee naar de site van www.deutschepost.de nar de pagina waar de exacte kosten staan.

Speeddemon
28 juli 2004, 11:51
De site van USPS rekend -bijna- standaard 8 USD teveel. Een Boss pedaal vanuit de VS opsturen is dan niet de 13,50 USD, maar soms 20-22.
.
I dunno Robbert, maar als ik op www.usps.com iets opzoek, kloppen die bedragen nagenoeg altijd (give or take $1).
Een verpakt Boss pedal weegt standaard 1lbs en 7 oz, vul dat in en check Global Priority Variable Weight en t is standaard $12.
Air Mail Letter Post is $9,85, maar dan moet t in een bubble-wrap envelope.

LordRiffenstein
28 juli 2004, 11:54
Sommige mensen rekenen ook verpakkingskosten aan!

Robbert
28 juli 2004, 13:09
I dunno Robbert, maar als ik op www.usps.com iets opzoek, kloppen die bedragen nagenoeg altijd (give or take $1).
Een verpakt Boss pedal weegt standaard 1lbs en 7 oz, vul dat in en check Global Priority Variable Weight en t is standaard $12.
Air Mail Letter Post is $9,85, maar dan moet t in een bubble-wrap envelope.

Hmmm.. ik check dat zelf nooit eigenlijk, maar via Ebay krijg ik, als ik verzoek om USPS en geen priority, altijd teveel verzendkosten voorgerekend. Als ik dan vraag of ze het nog eens willen checken scheelt me dat zo 8 bucks ;)
Ach, misschien checken ze dat wel via UPS..?

hexxxus
28 juli 2004, 13:20
Verschillende pedalen uit de vs laten komen met usps allen $12,-
één verkoper wilde perse $15,- hebben, ook goed !!
kreeg alleen keurig de $3,- teveel betaald een dag later weer terug op m'n paypal account met excuus. Zo kan het ook.
Let er wel op dat als het een winkel is die via ebay verkoopt, die vaak een contract hebben met ups of dhl en dan ben je aanzienlijk meer geld kwijt.
Zij laten dan de pakjes eens in de zoveel tijd ophalen en hebben geen zin om apart naar het postkantoor te gaan.

zjanke
28 juli 2004, 22:37
Let er wel op dat als het een winkel is die via ebay verkoopt, die vaak een contract hebben met ups of dhl en dan ben je aanzienlijk meer geld kwijt.
Zij laten dan de pakjes eens in de zoveel tijd ophalen en hebben geen zin om apart naar het postkantoor te gaan.

De klok en de klepel: Deze pakjes worden keurig dagelijks verstuurd, want ze worden opgehaald(postkantoor??). Ze zijn te traceren, ze zijn binnen 2-3 dagen hier en de douaneafhandeling wordt keurig voor je geregeld zonder 26 faxen te moeten sturen, 18 keer te moeten bellen etc. Dat verklaart de prijs van UPS, DHL, TNT of Fedex. (Ik werk bij een van deze bedrijven, dus ik weet waar ik over praat :razz: )

Ik heb een keer een apparaat besteld in de vervelende staten van amerika, bleek het na een hoop gesodemieter en "bedreigen" van de afzender al 3 maanden hier in een depot te liggen, zo'n louche vervoerder van 12$ had al minstens 3 keer naar mijn telefoon gefaxt en geen antwoord gekregen (gek he :o ), meer konden ze toch niet doen....

Dan maar liever een van de bedrijven waar ik wel weet waar mijn pakje blijft, drie maanden ergernis kost meer dan die 50$ verzendkosten...

Speeddemon
28 juli 2004, 22:59
Hey Zjanke, alles goed en wel, maar ik ga geen $105 verzendkosten betalen voor een Boss pedaal van $55. Die $105 is 1 van de wat betere types van UPS. Goedkoopste was $60!!!
Daarbij, vaak HOEF je niet eens langs de douane met de spullen, aangezien t gros van de 2e hands pedalen toch minder kost dan 45 euro.

zjanke
31 juli 2004, 15:45
Je hebt natuurlijk gewoon 100% gelijk over de prijs, maar ik heb alleen even een stukje info gegeven over de reden waarom dat soort bedrijven meer rekent dan "de post". :D
Voor een pedaal onder de vrijstellingsgrens neem ik ook wel het risico dat het iets langer duurt, maar als ik iets van 300+ euri laat komen, wil ik zeker weten dat het goed gaat en dat ik ergens op terug kan vallen als dat niet zo is.

Speeddemon
31 juli 2004, 19:22
Hey Zjanke, je kunt met USPS je pakketjes ook laten verzekeren hoor.
Kost je $1,85 voor bedragen tot $50 en iets van $4 voor $250-300 ofzo.

Ben je toch nog steeds maar $25 maximaal kwijt.

zjanke
1 augustus 2004, 16:36
USPS was de vervoerder van het apparaat wat ik dus zo lang kwijt was. Zij werken alleen in de USA en geven daarbuiten de hele handel over aan een derde partij. Hier krijg je te maken met GLS (geloof ik :-? ) en die werken niet echt mee. Pakje kwijt en verzekerd? Probeert u het eerst maar eens op te lossen met de afzender mijnheer.... Totdat de ontvanger heeft getekend voor ontvangst blijft de afzender eigenaar en die moet claimen. Dus in dit geval moest hij naar USPS, die vragen het weer na bij GLS en geven vervolgens als antwoord dat in de voorwaarden staat dat ze niet kunnen tracen buiten de USA.

Typisch geval van "van het kastje naar de muur gestuurd worden" Uiteindelijk werd ik dus 's avonds rond 2200 gebeld door een "overijverige" medewerker die nog maar eens probeerde om te bellen naar het nummer waar hij al zo vaak een fax naartoe had gestuurd...

Maar het blijft inderdaad een keuze om toch voor de goedkope optie te gaan.

Mitch
1 augustus 2004, 17:51
Ik heb maar twee keer problemen met een zending gehad: ééntje vanuit Canada naar NL en ééntje van NL naar VS ! De eerste deed er een maand of drie over, de tweede een week of zeven.
Over USPS niets dan lof.

Globetrotter
3 augustus 2004, 23:20
Duitse post is heel duur... dat blijkt wel te kloppen (heb mijn Vox wah daar gekocht met 17€ verzendkosten).
Cheers!

Bart

Dirk_Hendrik
4 augustus 2004, 07:36
Duitse post is heel duur... dat blijkt wel te kloppen (heb mijn Vox wah daar gekocht met 17€ verzendkosten).
Cheers!

Bart

Ik liet een Yamaha SY77 synth van 17 kilo deze kant op komen voor 25 euro. In nederland had dat gewicht me 50 gekost. Dan valt het wel weer mee.

Quink
4 augustus 2004, 10:45
Duitse post is heel duur... dat blijkt wel te kloppen (heb mijn Vox wah daar gekocht met 17€ verzendkosten).
Cheers!

Bart

Ja, dan is het verzekerd verzonden (=16,50). Anders zou een dergelijk pedaal je 8,20 aan verzending kosten.