PDA

View Full Version : Ibanez RG2570 - reacties?



semt-x
27 juli 2004, 22:39
Ik ben van plan deze gitaar te kopen. Hoe zit het met de kwaliteit van de gitaar, elementen, tremelo enz????
Speel voornamelijk rock en metal. Dus het moet wel iets kunnen hebben. Wie kan mij vertellen hoe en wat?

RRRobin
28 juli 2004, 00:10
prima gitaar ;) heb m zelf ook, zoek ff naar die topic van iemand die het over een RG2550 had, daar had ik ook stukje geschreve erover :)

speel zelf veel metal/rock etc ook, en komt een geluid uit waar ik meer dan genoeg tevreden mee ben :)
weet nie waar je m wil kope maar bij feedback staat ie voor net iets minder dan 700 euris

RRRobin
28 juli 2004, 00:12
ook weer genoeg sociaal gedaan voor vandaag :-D


ik heb de 2570, zelfde specs, alleen zonder slagplaat

vind t een fijne gitaar, zeer aardig geluid, en zoals je wel vaker gehoord zult hebben is de hals erg dun en speelt t voor mij daarom erg lekker, maar je moet er natuurlijk wel van houden.
daarnaast is de hals blank en niet op de ordinary manier gelakt waardoor t minder stroef is etc weet ff nie meer hoe t heet
als je nog vrage hebt moet je maar gewoon stelle

Edge pro werkt btw ook prima, helemaal geen last van ontstemmen, het enige probleem wat ik wel in het begin had was dat er standaard .09 snaren opzaten en ik .10 prefereer, tremolo moest dus wel helemaal opnieuw afgesteld worden en ik heb er zelfs andere veren in gezet omdat het anders niet werkte (standaard veren gaven niet genoeg tegendruk).

Na dat gedaan te hebben helemaaaal geen problemen mee gehad

semt-x
28 juli 2004, 18:48
wel verschil zit er tussen de 2570 en de 2550??
Aangezien de 2550 bij Feedback duurder is dan de 2570?

Pegasus
28 juli 2004, 21:40
wel verschil zit er tussen de 2570 en de 2550??
Aangezien de 2550 bij Feedback duurder is dan de 2570?

Vreemd. De officiële cataloguswaarde van beide gitaren is gelijk: € 999,-.
De kwaliteit van beide is hetzelfde. De 2550 heeft een slagplaat en positiestippen.
Ik heb de RG2570EXRBF en deze bevalt me uitstekend.

RRRobin
29 juli 2004, 11:24
mja, beetje vaag idd ;)

semt-x
29 juli 2004, 18:20
in ieder geval bedankt allemaal. Ik had mezelf al een beetje overtuigd maar ben nu nog meer overtuigd......
Ik hou jullie op de hoogte als ik m in huis heb....

Anders Destium
29 juli 2004, 18:56
leuke gitaren hoor, kun je jaren op vooruit :)

Josdevos
29 juli 2004, 19:08
Ja hoor! :-D

AART
29 juli 2004, 20:19
hemelse dingen, spelen echt superlicht, jumbo frets met superdunne hals, vind ik beste combinatie :)

Vexx
30 juli 2004, 14:10
wel verschil zit er tussen de 2570 en de 2550??
Aangezien de 2550 bij Feedback duurder is dan de 2570?

Hmm op het moment is gewoon de 2570 bij de feedback in de aanbieding. Eigenlijk kostten ze allebei 800 (wat ik voor mijn 2550 heb betaald, inclusief ibanez case). Ik zou op dit moment zeker voor een 2570 gaan, aangezien die nu behoorlijk goedkoper is, en bovendien er ook erg strak uitzien. Ik ben destijds voor een 2550 gegaan omdat ze die toevallig op voorraad hadden, en ik daar erg tevreden over was (en ik wou niet wachten... :P )

Go for it!

Anders Destium
30 juli 2004, 14:42
Ja hoor! :-D

Ik had het niet over mezelf :razz:

vester86
16 augustus 2004, 04:37
grappig: ik ga deze gitaar ook kopen ik heb zelf al veel research gedaan, onder andere op gitaar.net.

+ punten:
+ goeie afwerking (hier wel prestige afwerking, he jeroen )
+ mooie snelle hals (je moet er van houden)
+ goeie brug, komt in de buurt van een originele floyd rose, alleen
dan ontwikkeld door ibanez zelf. stemvast, hoeft geen snaar-einde
af te knippen
+ H-S-H elementencofiguratie: je hebt ongeveer alle mogelijkheden
van een H-H configuratie, maar je hebt een extra single coil voor
de wat cleanere geluiden. in mijn ogen een betere keus dan H-H of
H-S-S (HSH is veelzijdiger)
+ niet te dure,maar voor (hard)rock en metal goed klinkende
houtsoort gebruikt voor de body.
+ niet overdreven duur (hoewel daar altijd over te discusseren is)

- punten:
- geen originele verschijning (te koop van 200 tot 2000 euro, heel
veel gitaristen hebben er eentje
- Dimarzio/IBZ elementen zijn nauwelijks beter dan de normale IBZ
elementen (v7/v8)
- de brug heeft een lastig systeem, zeker voor beginners; als er
een snaar knapt is de hele gitaar vals omdat de snaren dan een
andere spanning krijgen
- vooral geschikt voor "hardere" muziek; voor jazz o.i.d. moet je
deze niet kopen
- de 2570 is er niet linkshandig, de 1570 wel.

verder dan de verschillen tussen de 1570 en de 2570: de prijs:
als ik bij Feedback kijk:
1570: 619 euro
2550: 799 euro
2570: 689 euro!!!
het verschil tussen de 2550 en de 2570 kan ik nu niet verklaren, op de kleur en de inleg op de hals (positieaanduiding) na is alles hetzelfde
de prijs bij SERLUI, de importeur, (http://www.serlui.nl/prijzen/IBZ%20pdf/Pagina2.pdf) is voor de 2550 en de 2570 gelijk....

de gitaar:
veel positieve reacties, ik heb er nog geen slechte dingen over gehoord, op enkele kleine schoonheidsfoutjes na (scherpe brugzadels=snaren breken, een schakelaartje dat niet werkt of kraakt) maar verder niets. als je kijkt naar de prijzen tussen de 1570 en de 2570 is die verhouding een beetje scheef, die 'speciale' elementen voegen niets toe, ze hebben totaal geen karakter. leuk voor heftige distortion, maar ik zelf ga voor 2 dimarzio humbuckers en (ik denk) 1 SC seymour duncan.
ik vind zelf de 2570 (de blauwe, maar volgens mij is die dit jaar uit het pakket gehaald) mooier dan de 1570. ik wacht ook in ieder geval tot begin 2005, ik hoop dat ze dan: 1: met een nieuwe serie komen 2: de blauwe kleur weer in het pakket doen.
naar wat ik heb gehoord zijn het allebei prima gitaren voor het geld, gezien de specificaties kosten ze niet te veel, ook al kan de prijs natuurlijk altijd nog wat naar beneden en zal je er erg veel plezier mee kunnen beleven.
bedenk voor jezelf wel goed of je een floyd rose achtige brug op je gitaar wil, het is lastig,zeker voor beginners, om daarmee te kunnen spelen.
veel meer weet ik op dit moment niet over de gitaar te vertellen (net 2 uur schoolexamen scheikunde, en te lam om nog meer te gaan denken) als ik nog iets bedenk post ik het in ieder geval, en je kunt me altijd toevoegen op msn: jorisjans AAP hotmail PUNT com

Joris

vester86
16 augustus 2004, 04:37
dubbel

NeeraDJ
16 augustus 2004, 19:43
Ik dacht dat je 'm al had. Als je meteen een goede en snelle koop wilt doen dan zou ik je echt mijn RG3120 aanraden, je komt echt niet beter tegen in deze prijsklasse. Hij is slechts een fractie duurder dan de RG2570, maar dan heb je wel de beste non-neck-thru 6-string Ibanez die er de laatste jaren is gemaakt. Voor meer info kun je me PM'en, mocht je interesse hebben natuurlijk