PDA

View Full Version : verschil ts9 en ts9 RI



Ché
27 juli 2004, 17:29
Iemand die beide pedalen al heeft vergeleken?
is er een merkbaar verschil tussen de originele en de reissue?
thnx!

the sure thing
27 juli 2004, 23:11
... deze topic is 101x langsgeweest, maar goed... IK vind er geen noemenswaardig verschil in zitten. We hebben met 3 personen de blind-test gedaan: 3 ORIGINELE TS9 en een reissue (wel een van de allereersten). Iedereen haalde de reissue er wel uit, maar vonden het geluid zeker even mooi als een origineel. Het origineel klinkt toch ietsie korreliger en rauwer, de reissue meer smooth.

Robbert
28 juli 2004, 01:06
Welke chipsets zaten erin?

De enige reden waarom je de reissue eruit zou kan halen, zou vanwege de chip moeten zijn, of het verouderen van de onderdelen, omdat er geen wijzingingen zijn in dat circuit -volgens mij.

Ik zal morgen eens twee TS9's bekijken, een zeer oude en een reissue.

Dirk_Hendrik
28 juli 2004, 09:07
Ik vind er geen noemenswaardig verschil in zitten. 3 ORIGINELE TS9 en een reissue (wel een van de allereersten).

Naar mijn mening is dat verschillen horen ook een betje overrated. Wat ik me bij je blindtest wel afvraag is of je nog verschillen hoorde tussen de drie originele TS9's? Ook tussen verschillende TS9's zitten nog behoorlijke verschillen waaronder die over het paard getilde chip.

Alain
28 juli 2004, 09:20
Iemand de Keeley TS9 en TS9EX al geprobeerd?

the sure thing
28 juli 2004, 20:42
... Laat ik even duidelijk zijn: tussen de oude TS-9 zaten ook duidelijk hoorbare verschillen. De varaiatie tussen de oude waren even groot als de variatie met de RI. Oftewel: de RI had een van de ouden kunnen zijn... We hebben het onder ideale omstandigheden gedaan (TOP buizenversterker, TOP gitaar, oor IN de speaker :nervous: )... en ik denk dat in een LIVE situatie het verschil niet hoorbaar meer is. Ik zou gewoon de RI kopen...

Lucky
28 juli 2004, 21:02
geld hoofdzakelijk

Antal
28 juli 2004, 21:12
Iemand de Keeley TS9 en TS9EX al geprobeerd?

Beetje onzin. Die keeley mods zijn makkelijk zelf te doen, en zo veel verschil is er nou ook weer niet vind ik. In ieder geval niet ten opzichte van de prijs. De enige echte verbetering is dat je iets meer laag hebt, en zelfs dat is niet altijd even handig...

Dirk_Hendrik
29 juli 2004, 09:07
en ik denk dat in een LIVE situatie het verschil niet hoorbaar meer is.

+ 1,
couldn't agree more