PDA

View Full Version : Suggesties OD voor Blue Angel



BLOK182
27 juli 2004, 17:19
test 321 123

BLOK182
27 juli 2004, 17:22
Ben erg tevreden over mijn Mesaboogie Blue Angel, maarre, ik zoek eigenlijk nog een gave classic rock sound, niet te weinig gain, maar wel lekker vintage klankje. Nu gebruik ik daar het crunchkanaal van mijn Powerball voor, maar goed, das een erg moderne amp die dus ook weer erg modern klinkt, in mijn oren. Die Blue Angel gebruik ik nu voor clean (heel erg lekker) en op hoger (band) volume komt er een kleeiin randje aan, maar ik zoek eigenlijk nog een lekker pedaaltje of wat om het ding echt te laten rocken, zeg maar. Denk aan bijv Deep Purple etc, iets in die richting. Heb mijn oog al laten vallen op een Fulltone Fulldrive II, die boostfunctie (voor solo's) spreek me wel aan. Verder iemand suggesties? FF ter info, die Blue Angel loopt op 6v6 / el84, classe A....

The Thumb
27 juli 2004, 19:19
De boostfunctie van de fulldrive is nu net het zwakste deel van het pedaal, klinkt veel te ongedefinieerd en gecomprimeerd. Daarnaast heb ik altijd het idee dat de fulldrive met name geschikt is voor fender blackfaces, op ieder andere versterker waarop ik hem heb geprobeerd viel hij een beetje tegen. Om een voorbeeld te noemen, ik heb een tijd over een Victoria Tweed Deluxe (21112-T) gespeeld, en de fulldrive klonk daar echt niet ok.

Je zou eens kunnen kijken naar een Menatone Blue Collar of een Carl Martin Hot Drive ´n´Boost (evt MkII).

BLOK182
27 juli 2004, 20:21
Blue Collar clipje klonk leuk, tubescreamer on steroids, das ook niet gek... iemand nog suggesties? p.s. wie heeft der ervaringen met musictoys.com? Prijzen zijn nogal gunstig, en de dollarkoers ook...

Mitch
27 juli 2004, 22:49
Musictoyz is erg wisselvallig. Soms razendsnelle service, maar is het niet op voorraad kun je weken wachten.

Fulltone is inderdaad een absolute afrader. De boost zit vóór de overdrive, waardoor je geen bruikbaar solo geluid overhoudt maar meer gain en minder definitie.
Op overdrive gebied is veel mogelijk. Opgepepte TS klonen als de Menatone, gemodde TS-en (staan er nu wat op marktplaats), de Onerr waar ik pas een thread over heb geopend, volgens Speedy een Boss OD3, etc. etc.

[spam mode]
Qua boosts: binnenkort gaat de ideale solo boost bij mij in de aanbieding, Barber Tone Press !
[/spam mode]

LordRiffenstein
27 juli 2004, 23:16
Een Crowter Hotcake doet het naar verluid nogal goed bij EL84-type versterkers. Vroeger verkocht VD Haar ze maar ik vind ze niet meer op zijn site. Kan je alsnog even bij hem navragen.

http://www.harmony-central.com./Effects/Data/Crowther_Audio/Hotcake-01.html

Alain
28 juli 2004, 10:04
Probeer anders eens de Keeley TS-9 EX.

Laat iets weten hoe die klinkt, dan weet ik of ik hem moet kopen of niet.

sash
28 juli 2004, 13:18
Menatone Blue Collar, Hot British of Foxy Blonde. Dan moet je toch aardig in de buurt komen van een classic rock soundje. :D