PDA

View Full Version : Line- 6 guitar port probleem



Toffe gozer
27 juli 2004, 11:04
Het opnemen wil niet, ik krijg er geen geluid op, hij geeft wel geluid weer maar neemt niks op.Ik heb het al geprobeerd met diverse opname software( cool edit o.a). Bij het installeren van de guitar port software
gaf hij ook een foutmelding aan ,dat een "driver niet in de DMA mode" stond maar in de " PIO mode" , maar dat kan niet in mijn pc worden veranderd.

Iemand een idee waarom ik dus niks kan opnemen?

Alvast bedankt

bert k
27 juli 2004, 11:24
Kan van alles zijn, dus ik roep maar wat: staat de goeie driver aan? In Cool Edit kan je kiezen tussen bijv. driver van het moederboard en de driver van de GuitarPort.

Toffe gozer
27 juli 2004, 12:53
De goede driver staat wel aan.En zelfs als ik probeer om in window xp op te nemen met de geluidsrecorder neemt ie niks op :-?

hadv
27 juli 2004, 21:25
waarop issie aangesloten ... alsie via de geluidskaart gaat moet je mbv van je het volume icoontje in de system tray de opname opties instellen, vaak staat de line-in default uit

Toffe gozer
27 juli 2004, 22:16
Hij is idd aangesloten op de geluidskaart en de line in volume staat vol open maar nog steeds neemt ie niks op :evil: , de recorder neem zowie zo geen geluid op. Ook niet als ik bv windows media player iets laat spelen en dat probeer op te nemen , DAMN waarom ben ik nou ook zo'n digibeet :evil: :evil: :evil:

Swan
27 juli 2004, 22:26
op t icoontje klikken..opties...eigenschappen..dan op opnemen zetten en de line in (als ie daarop staat) aanvinken
als je die mediaplayer wil opnemen moet je daar stereomixer oid aanvinken

Toffe gozer
27 juli 2004, 22:45
nope nog steeds niks, alles aangevinkt maar nog steeds geen resultaat , het zal wel aan mijn pc liggen, ook was er tijdens het installeren van de port een waarschuwing dat de te installeren soft-ware niet aan de eisen voldoet van de window logotest :???: , ligt het mischien daaraan??

Swan
27 juli 2004, 23:02
ehm je kan niet ALLES aanvinken bij het opnemen, maar 1tje als het goed is

Toffe gozer
27 juli 2004, 23:29
Ik heb ook maar 1 per keer aangevinkt maar het is elke keer weer niks , ik heb alle aansluitingen op de geluidskaart al gehad en elke keer geen resultaat , ga morgen wel langs de winkel waar ik de port gekocht heb, in ieder geval bedankt voor je(jullie) hulp

Swan
27 juli 2004, 23:36
hmm das raar.....suc6 ermee iig

Mithrandir
28 juli 2004, 00:46
nope nog steeds niks, alles aangevinkt maar nog steeds geen resultaat , het zal wel aan mijn pc liggen, ook was er tijdens het installeren van de port een waarschuwing dat de te installeren soft-ware niet aan de eisen voldoet van de window logotest :???: , ligt het mischien daaraan??

Zorg iig dat je default opname apparaat op guitarport staat:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/sound.jpg

dan weet cool edit iig welk aparaat de opname bron is (idg de guitarport zelf en niet wat er uit zijn line-out komt).

Nood scenario:

De-installeer even de guitarport en download de laatste versie (2.01.1 ofzo) van http://www.line6.com/software/readeula.html?rid=3 je moet wel registreren tegenwoordig zie ik :S

Vebreek voor je de nieuwe software gaat installeren iig eerst de verbinding tussen de PC en de Port, installeer daarna de guitarport software opnieuw en sluit hem weer aan. Herstart je PC eventueel.

Daarna zal windows nieuwe hardware detecteren en de drivers installeren voor de guitarport, bij de oude versies kwam idd de melding dat de driver niet gecertificeerd was voor XP, maar volgens mij heeft de laatste dit niet meer. Deze melding kan iig geen kwaad, als je gewoon verder installeert moet alles goed gaan.

Mocht je nou nog problemen hebben, neem dan eens een kijkje op deze site:

http://line6.custhelp.com/cgi-bin/line6.cfg/php/enduser/std_alp.php?p_sid=yUngsshh&p_lva=&p_sp=&p_li=

Die melding over de PIO mode gaat waarschijnlijk over je harde-schijf, kijk eens bij de instellingen van je IDE controler of de transfer mode op DMA of PIO staat, deze moet op DMA staan voor het meest optimale resultaat.

Plaatzje:

http://home.hccnet.nl/e.duinsbergen/dma.jpg

Toffe gozer
28 juli 2004, 11:50
:lol: :lol: ,he he gelukt , thank you Mithrandir :lol: , ik had inderdaad de default device niet op guitarport staan :oops:(bertk zei ook al zoiets maar dat was voor mij als digibeet niet duidelijk genoeg :oops: ) Ook heb ik de nieuwe versie van de guitarport gedownload alleen de foutmelding van de window logo test kreeg ik als nog, :???: ,nou maakt ook niet zoveel uit.

Ook heb ik geprobeerd om de secundaire IDE kanaal om te zetten naar de DMA mode(de primaire IDE stond al in de DMA mode), dat lukte wel maar de huidige overdrachtmodus blijft wel op PIO modus staan, dus die foutmelding blijf ik houden, nou ja ik kan in iedergeval opnemen :lol:

Bedankt iedereen voor jullie hulp :lol:

Robin-polband
13 november 2004, 15:34
Hallo,

Probeer wanneer je de requirements test van de guitarport doet alles op groen te krijgen, dus ook alle stations in de DMA modus, dit doe je door in apparaatbeheer bij de ide controllers alles op DMA te zetten.

Tip, zet bij de opties van de guitarport software de latecy zo laag mogelijk om geen vertraging in het opgenomen signaal te krijgen.

Succes.

bert k
13 november 2004, 21:04
Hoi Robin, welkom hier. Kijk voor je wat post ook eens naar de datum van de vorige post... :-D