PDA

View Full Version : Vraag over PRS



Bobbel
27 juli 2004, 00:38
Hey ik heb ff een vraag over een PRS... aangezien ik de modellen mooi vind... was ik benieuwd wat voor een type gitaar het is (jazz, blues, rock noem maar op) en wat het algemene prijskaartje is... want ik kan een nieuwe gitaar kopen en ik geil op de Gibson SG... maar ik kijk toch nog ff verder... zo heb ik ook naar een parker gekeken en die vind ik erg duur... maargoed wie kan mij wat meer over PRS vertellen (iemand met ervaring AUB) :D ?

Theije
27 juli 2004, 01:04
Uhm ja ik ben niet echt heel erg thuis in PRS gitaren, k weet alleen dat ze over het algemeen bijzonder prijzig zijn.
En qua type.. ja ze worden in een veel verschillende stijlen wel gebruikt, van Santana tot Linkin Park :D

EmgMaster
27 juli 2004, 11:27
limp bizkit gebruikt ze ook, maar op zich zeg dat niet zoveel, er zijn ook bluesspelers op flying v's, dus alleen aan de hand van het model kun je niet zeggen waar hij geschikt voor is. Ik zelf denk dat een PRS vooral geschikt is voor rock. Maar vraag de kenners eens.

bert k
27 juli 2004, 11:28
Gebruik ook eens de zoekfunctie. Er zijn al heel veel topics over PRS geweest, je vind er vast wel wat.

BLOK182
27 juli 2004, 15:00
Idd de solidbodies zijn overal voor te gebruiken, met een hollowbody wil je niet echt trashmetal gaan spelen :D Voor de rest ff zoekfunctie ja, maar reken maar op stevige prijzen.

LordRiffenstein
27 juli 2004, 15:20
[verdoken spam]
Tenzij je er eentje 2de hands koopt, zijn de prijzen idd nogal hoog
[/verdoken spam]

:-D

Anders Destium
27 juli 2004, 15:21
PRS gitaren staan er om bekend ontzettend veelzijdig te zijn, er zijn mensen die jazz, blues, rock, fusion of zware metal spelen op 1 en hetzelfde type gitaar zonder modificaties :)

Ze zijn prijzig, maar je krijgt er ook wel wat voor terug. Als je er een 2ehands koopt kun je er van uitgaan dat je hem zonder veel verlies weer kunt verkopen.

R. Flagg
27 juli 2004, 17:41
Veelzijdigheid troef inderdaad, maar de verschillende modellen zijn volgens mij toch wat geneigd naar een bepaald genre.
Zo zou ik persoonlijk voor een cu24 of een prs tremonti gaan als ik voornamelijk high gain rock zou spelen.