PDA

View Full Version : Het budget zal zo'n 350 a 400 euro zijn



Tupelo
26 juli 2004, 21:35
Ik moet bekennen dat ik weinig verstand heb van akoestische gitaren.
Electrisch ken ik mijn weg inmiddels wel; heb door schande en wijsheid geleerd, maar akoustisch weet ik niet goed wat ik zoek.

Ik ben niet bang dat ik een slecht klinkende gitaar uitzoek, dat zal wel meevallen, maar ik ben wel bang dat ik teveel betaal!

Ik heb al aardig wat gitaren gehad en ben bij electrisch toch op Fender & Gibson blijven hangen enerzijds voor het geluid anderzijds omdat ik weet dat de naam garant staat voor een goede prijs op het ogenblik dat ik wil verkopen.

Probleem met het aankopen van een akoustische gitaar: het budget. Niet meer dan 400 euro zal ik op kunnen brengen. Nu weet ik zeker dat daar wel een leuk exemplaar voor te vinden is als ik goed uitkijk naar iets tweedehands.

Vraag rest welke merken & types binnen het 400 euro budget staan nu eigenlijk garant voor 1 een goed geluid en 2 een beetje prijsgarantie.

Wie heeft er tips?

Reverse
27 juli 2004, 11:55
Ik denk dat je voor €400 wel een aardige tweedehands gitaar kunt krijgen hoor.

- Zoek gewoon een beetje op marktplaats en gebruik de search optie van gitaarnet.

-Denk bij de merken bijvoorbeeld aan een Yamaha, een Ibanez of een taylor.

- deze site is ook aardig: http://www.musicmaniacs.nl/gitaren.html

Als je wat gevonden hebt is het misschien handig om dat hier even te posten.

Veel succes

Baker
27 juli 2004, 21:42
effe doorsparen, en je hebt een gloednieuwe yamaha CPX 5

Ik heb hem ook net gekocht, na lang lang zoeken. Ik wilde perse niet meer dan 450 euri kwijt. Is me uiteindelijk gelukt.

Ik heb ook een takamine getest, maar die was 100 euro duurder, en speelde minder lekker en klonk minder mooi.

Bij feedback hangen de cpx jes voor 465 Euro. Met een simpele vraag of er nog iets afkon omdat ik "niks in te ruilen had" kreeg ik er toch 20 euro af! Voor 445 was ik dus de man.

Ik moet zeggen, hij bevalt prima. Hij speelt superlicht, hij klinkt goed. (genoeg) akoestisch, en versterkt is het ook ook allemaal dik in orde.

Ik weet ook wel dat het geen taylor of een martin is, en zo klinkt hij ook niet. Maar hey, ik heb maar voor erbij! Gewoon om wat te pingelen. Af en toe doen we ook een akoestische set met onze band. Hier wil ik hem ook voor gebruiken en hiervoor werkt het prima.

De yamaha CPX is een leuke goedkope gitaar waar je ook nog wat aan hebt. :cool:

Edit: eigelijk is dit geen antwoord op je vraag, want je wilt binnen de 400 euro blijven. Denk dan aan een TWEEDEHANDS yamaha cpx! Er zijn er zoveel van verkocht dat het moet lukken. Je moet ze voor 300 Euro kunnen krijgen!. Nogmaals, ik denk dat de prijs kwaliteit verhouding van de cpx serie eenvoudigweg super is.

iam
28 juli 2004, 03:22
effe doorsparen, en je hebt een gloednieuwe yamaha CPX 5

Ik heb hem ook net gekocht, na lang lang zoeken. Ik wilde perse niet meer dan 450 euri kwijt. Is me uiteindelijk gelukt.

Ik heb ook een takamine getest, maar die was 100 euro duurder, en speelde minder lekker en klonk minder mooi.

Bij feedback hangen de cpx jes voor 465 Euro. Met een simpele vraag of er nog iets afkon omdat ik "niks in te ruilen had" kreeg ik er toch 20 euro af! Voor 445 was ik dus de man.

Ik moet zeggen, hij bevalt prima. Hij speelt superlicht, hij klinkt goed. (genoeg) akoestisch, en versterkt is het ook ook allemaal dik in orde.

Ik weet ook wel dat het geen taylor of een martin is, en zo klinkt hij ook niet. Maar hey, ik heb maar voor erbij! Gewoon om wat te pingelen. Af en toe doen we ook een akoestische set met onze band. Hier wil ik hem ook voor gebruiken en hiervoor werkt het prima.

De yamaha CPX is een leuke goedkope gitaar waar je ook nog wat aan hebt. :cool:

Edit: eigelijk is dit geen antwoord op je vraag, want je wilt binnen de 400 euro blijven. Denk dan aan een TWEEDEHANDS yamaha cpx! Er zijn er zoveel van verkocht dat het moet lukken. Je moet ze voor 300 Euro kunnen krijgen!. Nogmaals, ik denk dat de prijs kwaliteit verhouding van de cpx serie eenvoudigweg super is.

ik heb een yamaha jumbo vergeleken met een takamine jumbo van ook een 100tal euri duurder en ik vond de takamine toch wel het prijsverschil waard hoor!!!!!

Baker
28 juli 2004, 15:47
Dat vond ik niet. :-?

Daarom moet je ook nooit teveel van dit forum uitgaan. En ook niet van de mening van anderen, maar gewoon zelf testen en je oordeel vellen. 8-)

Tupelo
28 juli 2004, 18:32
Is ook wel zo, punt is dat ik volledig leek ben op het gebied van akoustische gitaren. Ik weet niets van de gebruikte houtsoorten, verschillende modellen, laat staan merken. Vind het toch fijn om wat merken en types opgeworpen te kregen. Ik zal sowieso niets kopen zonder te luisteren maar in de zee van akoustische gitaren kan het geen kwaad als ik eens wat enthuousiaste mensen over hun gitaar heb gehoord, dan weet ik tenminste waarnaar ik zo ongeveer moet zoeken.
Ik heb op het ogenblik een Yamaha AEX 500 semi akoustische gitaar die me altijd goed heeft bevallen. Ik had deze gitaar voor een donker geluid.
Onlangs heb ik mijn strat geruild tegen een the paul. Ik heb nu voldoende donker geluid. Vandaar wil ik mijn AEX 500 eruit doen en met dat geld mezelf een leuke tweedehands akoustische gitaar kado doen.

Arjan D.
4 augustus 2004, 19:14
PM

Arjan D.
4 augustus 2004, 19:15
PM