PDA

View Full Version : Switchen tussen effecten



Chroxy
26 juli 2004, 20:56
Zelf heb ik een multieffect en gebruik ik de effecten zelf niet veel, maar hoe doen jullie (degene die meerdere effectenpedalen hebben) nu precies switchen?

Als je dus je versterker op clean hebt en je gebruikt een distortion pedaal voor harde stukken.. als je dan met zo'n hard stuk bezig bent en wilt in 1 keer naar een clean stuk met chorus, dan moet je dus in een paar miliseconden tijd (:P) de distortion uit trappen en weer de chorus intrappen.. toch.? Of doen jullie dat hier handiger..?

The Thumb
26 juli 2004, 21:19
ja, je moet aardig kunnen tapdansen...

er zijn wel productn op de markt die het mogelijk maken vooraf geprogrammeerde combinaties van pedaaltjes met 1 druk te selecteren, bijvoorbeeld de combinator van carl martin, maar ik zie ze weinig terug op podia. De meesten (en ik ook) trappen gewoon zo snel mogelijk achter elkaar de pedaaltjes in.

Mitch
26 juli 2004, 21:37
Als je vaste combinaties gebruikt kun je altijd een loop selector overwegen: maakt het mogelijk meerdere pedalen in een loop te zetten en dus ook in één keer in- of uit te schakelen.

urezna
27 juli 2004, 14:56
meestal trap ik in de volgorde waarin het effect het duidelijkst is... dus altijd eerst het effect dat je het duidelijkst merkt... dus distortion, dat hoor je direct....
daarna bijv reverb en dan chorus, of andersom, net hoe het uitkomt en hoe zwaar het effect ingesteld is... en tussendoor nog even omschakelen op de gitaar van magnetisch element naar piezo-brug.... pffffff......... :o

Lucky
27 juli 2004, 15:00
maak een compact board en verrander niet elke twee weken de plek van je pedalen.
Ik heb nu al een jaar hetzelfde board (min of meer) en ik trap eigenlijk niet meer mis (zonder te kijken, he!... ja ja)

Dirk_Hendrik
27 juli 2004, 15:07
Oud trucje is om je pedalen (en zeker met bossen en ibanezzen gaat dat goed) in een hoek te zetten zodat zze als een soort "V"voor je staan. Je kunt dan met 1 trapbeweging twee pedalen schakelen, gewoon door op beide pedalen te trappen. Eén van de 2 intrappen gaat intussen ook prima.

the sure thing
27 juli 2004, 23:13
Dirk Hendrik heeft de beste en goedkoopste tip :dance: