PDA

View Full Version : de gitarist van CCR?



harrievandenberg
26 juli 2004, 20:11
Weet iemand wie de gitarist van Creedence Clearwater Revival is/was? Ik heb nou (door de reclame van Grolsch) het nummertje van susie Q gedownload, ik was best wel verrast door de gitaarpartijen.

hoofd
26 juli 2004, 20:34
John Fogerty zong en speelde gitaar bij CCR, en schreef ook de meeste nummers volgens mij.

Fuhgawz
26 juli 2004, 20:40
Ik ben de laatste tijd ook helemaal verslaafd aan CCR, net als mijn grote voorbeeld Jeff "the Dude" Lebowski. :-D
Vergeet ook vooral niet Bad Moon Rising, Proud Mary, Have You Ever Seen The Rain, I Put A Spell On You, Fortunate Son, I Heard It Through The Grapevine en Green River te downloaden!
Check http://www.allmusic.com voor meer info over welke artiest dan ook...

Aat
26 juli 2004, 23:04
CCR al begonnen in 1959. Later bekend geworden onder de naam CCR. John Fogerty maakt de sound van CCR. In eerste instantie speelde zijn broer Tom ook bij CCr maar die is er na onenigheid uitgestapt. In 1972 ging de rest ook uit elkaar. Daarna heeft john o.a. een album uitgebracht onder de naam Blue Ridge rangers.

pimmetje
27 juli 2004, 00:39
En als je toch nummers aan 't zoeken bent:
Born on the bayou
Voor mij blijft dat HET nummer van CCR. Sowieso een superband... solo heeft die fogerty toch ook nog een stuk of 3 cd's uitgebracht? Ik kan me alleen herinneren dat ik daar totaal niet van onder de indruk was.

Monty
28 juli 2004, 14:06
En als je toch nummers aan 't zoeken bent:
Born on the bayou
Voor mij blijft dat HET nummer van CCR. Sowieso een superband... solo heeft die fogerty toch ook nog een stuk of 3 cd's uitgebracht? Ik kan me alleen herinneren dat ik daar totaal niet van onder de indruk was.

Das zeker een aanrader. Deze spelen we ook met de band. Lekker lange solo oa :)

harrie-beton
29 juli 2004, 09:58
toen de rolling stones in mijn achtertuin in groningen speelden (2000?) was John Fogerty in het voorprogramma.

Mooie stem nog steeds en geen beroerde gitarist.