PDA

View Full Version : Rocktron All Access/Midi-pedalen



Michael AE
26 juli 2004, 19:39
Ik ben een beetje op zoek naar een beter midi-pedaal dan mijn huidige FC-200. Nu vind ik qua features de Rocktron All Access wel interessant. Hoe veel moet zo'n ding tweedehands kosten? Nieuw zijn ze rond de 1000 euro, meen ik.

Nu zijn er natuurlijk ook alternatieven als de Ernst Navigator, Skrydstrup SC-1, Ground Control Pro en Bradshaw RS-10. Kan iemand mij de grootste verschillen tussen deze pedalen uitleggen?

Wat zou jouw keuze zijn?

Alvast bedankt.

robzilla
26 juli 2004, 20:11
Heb je veel gigs of niet?

Michael AE
26 juli 2004, 20:20
Ja, behoorlijk veel.

robzilla
26 juli 2004, 20:41
Ja, behoorlijk veel.

Ok, dan is het wel belangrijk dat je een sterke controller hebt natuurlijk. Morris zei dat de Voodoolab Ground Control nogal slechte switches had, die na een tijdje giggen er wel mee ophouden. Verder heb ik daar niemand over gehoord, het is voor het geld wel een goede controller!

Monty
26 juli 2004, 21:21
De Lexicon MPX G2 heeft ook slechte switches. Slijten (te) snel waardoor hij soms 2 banken omhoog gaat terwijl je maar een bank omhoog wilt. Verder issie wel erg veelzijdig.

Michael AE
26 juli 2004, 22:20
Ja, goede switches zijn wel belangrijk natuurlijk. Ik heb ergens gelezen dat iemand kosteloos de switches van zijn GC heeft laten vervangen door Voodoolab, maar dat is alweer een tijdje terug. Ik denk dus dat de GC (en de Lexicon) uit de picture zijn. Verder nog adviezen?

robzilla
26 juli 2004, 22:32
Misshcien is het handig om je budget even te vermelden?

vinni
26 juli 2004, 22:49
Heeeee Michael!

Op zoek naar een lekkere miditrapdoos?


Heb zelf de Ground Control. Heb ook op Internet gelezen dat er problemen zijn (of waren) met de switches.

De GC is nu wat langer op de markt dus hopen maar dat Voodoo Lab dit probleem heeft opgelost.

Voor mijn toepassingen is dit een uitstekende controller voor het geld.

Als geld geen belemmering zou zijn zou ik toch eens met Ernst Fliek gaan babbelen.....hoor alleen maar hele goeie verhalen over zijn controller.

En die SC-1 wordt trouwens ook door onze vriend John Petrucci gebruikt.
Echt slecht zal deze dan tocht ook niet zijn.

Groet en suc6,
Vinni

Michael AE
26 juli 2004, 22:59
Misshcien is het handig om je budget even te vermelden?

Nou, dat maakt me eigenlijk niet zo veel uit, maar iedereen gaat natuurlijk voor de beste prijs/kwaliteit verhouding.

Michael AE
26 juli 2004, 23:05
Heeeee Michael!

Op zoek naar een lekkere miditrapdoos?


Heb zelf de Ground Control. Heb ook op Internet gelezen dat er problemen zijn (of waren) met de switches.

De GC is nu wat langer op de markt dus hopen maar dat Voodoo Lab dit probleem heeft opgelost.

Voor mijn toepassingen is dit een uitstekende controller voor het geld.

Als geld geen belemmering zou zijn zou ik toch eens met Ernst Fliek gaan babbelen.....hoor alleen maar hele goeie verhalen over zijn controller.

En die SC-1 wordt trouwens ook door onze vriend John Petrucci gebruikt.
Echt slecht zal deze dan tocht ook niet zijn.

Groet en suc6,
Vinni

Hey Vincent,

Hoe is het nu met je rack? Heb je alles al op orde qua ruis enzo?

Ja, ik zit zelf sterk aan de navigator te denken. Goede controller hoor ik met veel mogelijkheden. Daar ik weet dat ik die mogelijkheden ook ga gebruiken, is dat geen slechte keus natuurlijk.

Skrydstrup is naar mijn mening wel prijzig. Ik ken mezelf, ik wil uiteindelijk een double-extension hebben, en dan kom je toch op 1800 euro.

Zo, laat maar komen die posts, ik wil er alles over weten. GAS!

Michael AE
26 juli 2004, 23:05
Dubbele reply.

bluegate
26 juli 2004, 23:15
Ik heb ook een tijdje gekeken naar deze pedalen.

De SC1 vind ik een Rocktron RSB18 rip-off (die was nog beter.)
Mooi gemaakt, degelijk, makkelijk te programmeren.
Heeft maar 5 PC schakelaars zonder ext.

De GroundControl vond ik wel mooi opgezet.
Valt vind ik af door de 4 PC schakelaars, je zou er wel 2 kunnen kopen voor de prijs van alle andere!

De RS10, de meest gebruikte door profs.
Simpel, degelijk, maar ook wat weinig mogelijkheden en maar 4 PC schakelaars zonder ext.

De Navigator ziet er goed uit, groot display heeft genoeg PC schakelaars maar misschien te weinig CC schakelaars.

De All Access ziet er volgens velen lelijk uit, maar wel groot display.
Is volgens mij het meest flexibel 5, 10 of 15 PC schakelaars.
Maar lees op HC dat het display er soms mee ophoud.

Chiel
27 juli 2004, 11:29
Ja, ik zit zelf sterk aan de navigator te denken. Goede controller hoor ik met veel mogelijkheden. Daar ik weet dat ik die mogelijkheden ook ga gebruiken, is dat geen slechte keus natuurlijk.

Zo, laat maar komen die posts, ik wil er alles over weten. GAS!


Ask 'Jimi Hendrix' (ook hier op't forum) ! Hij heeft momenteel zo'n Navigator en is er zeer content mee :wink: !

wimmeltje
27 juli 2004, 11:36
@ Michael EA Ik heb nog een RSB-18 van CAE. Misschien is dat iets voor je. Als je interesse hebt moet je het maar laten weten via PM. Dat laat ik je alle details weten.

LordRiffenstein
27 juli 2004, 11:42
Ik heb mijn All Access 800euro betaald maar dat was inclusief 2 Ernie Ball pedalen, ik denk dus ongeveer 600 voor de AA maar dat was een vriendenprijsje.

Ben er ZEER tevreden over en heb vandaag nog iets ontdekt wat de AA kon wat ik dus niet wist. Manuals lezen is dus TOCH goed :razz:

Monty
28 juli 2004, 13:52
Heeft er iemand een foto van de Ernst Fliek navigator? Ik heb tot nu toe alleen nog maar een tekening (outlines) ervan gezien :)

LordRiffenstein
28 juli 2004, 14:15
Heeft er iemand een foto van de Ernst Fliek navigator? Ik heb tot nu toe alleen nog maar een tekening (outlines) ervan gezien :)

Op de site van Paul Lenders staan enkele foto's met de Navigator www.paullenders.nl

ieme
28 juli 2004, 16:03
ik gebruik de T-rex Bigfoot met de Mac1 midi/analoog controler(looper)

http://groups.msn.com/_Secure/0QAAFA2ERswptTPwMidA6shf9pNqux!rA7sDWdMqLcVUQuw2R9 w1raAidQK!0KDPW8j3WO9Zlko6NLBFEZWk0aHicE7PB20JRzow FAwBw!B0/DSCF0014.JPG?dc=4675480159165010852

Met de bigfoot heb ik controlle over de versterker kanalen te schakelen, de mac voor pedalen, en de G-major...
Met switch 1 tm 10 kan ik presets oproepen (12 banken)
met CLT switch kan ik CC's oproepen als Mute, Tap, en bypass. Binnen een preset kan ik ook nog de chorus, delay en reverb op de gmajor aan en uit zetten

Baco
28 juli 2004, 16:17
ik gebruik de T-rex Bigfoot met de Mac1 midi/analoog controler(looper)

http://groups.msn.com/_Secure/0QAAFA2ERswptTPwMidA6shf9pNqux!rA7sDWdMqLcVUQuw2R9 w1raAidQK!0KDPW8j3WO9Zlko6NLBFEZWk0aHicE7PB20JRzow FAwBw!B0/DSCF0014.JPG?dc=4675480159165010852

Met de bigfoot heb ik controlle over de versterker kanalen te schakelen, de mac voor pedalen, en de G-major...
Met switch 1 tm 10 kan ik presets oproepen (12 banken)
met CLT switch kan ik CC's oproepen als Mute, Tap, en bypass. Binnen een preset kan ik ook nog de chorus, delay en reverb op de gmajor aan en uit zetten
Jawadde, ziet er een indrukwekkende controller uit! Ben zelf ook een beetje aan het uitkijken om mij met tijd een 19" FX processor aan te schaffen en een ander controller. Die Ground Control Pro lijkt me wel een leuke pedaal voor de prijs...

morris
30 juli 2004, 01:46
Heeeee Michael!

Op zoek naar een lekkere miditrapdoos?


Heb zelf de Ground Control. Heb ook op Internet gelezen dat er problemen zijn (of waren) met de switches.

De GC is nu wat langer op de markt dus hopen maar dat Voodoo Lab dit probleem heeft opgelost.

Voor mijn toepassingen is dit een uitstekende controller voor het geld.

Als geld geen belemmering zou zijn zou ik toch eens met Ernst Fliek gaan babbelen.....hoor alleen maar hele goeie verhalen over zijn controller.

En die SC-1 wordt trouwens ook door onze vriend John Petrucci gebruikt.
Echt slecht zal deze dan tocht ook niet zijn.

Groet en suc6,
Vinni

Voor het geld is de GC zeker geen slechte trapdoos. Alleen jammer dat ze geen carling switches gebruikt hebben en dat er geen extensies mogelijk zijn. Voor thuis voldoet dit best, maar on the road heb je binnen de kortste keren een probleem. Vocht doet hele rare dingen. Geldt overigens ook voor de R1.
De AA en de SC1 zijn naar mijn mening de beste controllers momenteel op de markt. De Fliek is ook erg leuk, maar de programmering is gewoon lastig. Even snel wat CC's toewijzen, mappen, neem de handleiding er maar bij. Totaal niet intuïtief. Qua mogelijkheden wel erg mooi. Het belangrijkste is eigenlijk hoe je hem wil gebruiken, en hoeveel PC's en CC's je nodig hebt.

Morris

Michael AE
30 juli 2004, 02:59
Okay, da's goed om te weten. Ik zit natuurlijk niet op uren programmeren te wachten. Day verhaal van die switches had ik idd al ergens gelezen. Ik moet binnenkort trouwens nog een GRX-4 hebben, met al die pedalen-GAS die ik tegenwoordig heb. Misschien niet eens een slecht idee om te wachten op die nieuwe Axess-controller? Kan ik er gelijk een RX-1 bijkopen.

ps. Hey, Maurice, ik zie dat je een All Access te koop hebt staan. Even voor de nieuwschierigheid: Hoe veel geld zou je er voor willen hebben? :wink:

morris
30 juli 2004, 11:02
Okay, da's goed om te weten. Ik zit natuurlijk niet op uren programmeren te wachten. Day verhaal van die switches had ik idd al ergens gelezen. Ik moet binnenkort trouwens nog een GRX-4 hebben, met al die pedalen-GAS die ik tegenwoordig heb. Misschien niet eens een slecht idee om te wachten op die nieuwe Axess-controller? Kan ik er gelijk een RX-1 bijkopen.

ps. Hey, Maurice, ik zie dat je een All Access te koop hebt staan. Even voor de nieuwschierigheid: Hoe veel geld zou je er voor willen hebben? :wink:

650, er hebben me al veel mensen benaderd, maar ik heb hem in principe al verkocht aan een mede-forummer. Die is echter nog op vakantie, en ik heb beloofd hem vast te houden totdat hij terug is.

Greetz
Morris

BramVersteeg
30 juli 2004, 17:14
Die is nu terug en komt binnenkort even langs met de flappen voor Mr. Morris :cool: . Nog bedankt dat je hem wilde vasthouden voor me! :dance:

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 19:32
Ja, ik zit zelf sterk aan de navigator te denken. Goede controller hoor ik met veel mogelijkheden. Daar ik weet dat ik die mogelijkheden ook ga gebruiken, is dat geen slechte keus natuurlijk.

Zo, laat maar komen die posts, ik wil er alles over weten. GAS!


Ask 'Jimi Hendrix' (ook hier op't forum) ! Hij heeft momenteel zo'n Navigator en is er zeer content mee :wink: !

Inderdaad!
Er is trouwens een nieuwe softwareupdate voor de navigator, zodat je 5 PC's en 13 CC's krijgt.....

Qua programmeren is het inderdaad geen sinecure, maar ik programmeer niet zoveel aan dat ding, dus het is even door de zure appel heenbijten en daarna lekker spelen. Het is trouwens ook zo dat als je eenmaal je CC's etc erin hebt zitten, je wel snel patches kunt maken.

Ik heb hem nu bijna 2 jaar en gebruik hem zo'n 4x per maand met optredens en heb er pas 1 keer iets mee gehad. Ik denk dat het toen lag aan de adapter, die te weinig spanning leverde, dus niet aan het pedaal zelf.

robzilla
30 juli 2004, 20:57
Zijn dat 5 PC's en 13 CC's per button?

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 22:46
ik bedoel 'on tap': 13 CC buttons, 5 PC buttons

robzilla
30 juli 2004, 23:05
ik bedoel 'on tap': 13 CC buttons, 5 PC buttons

Hoe zit dat bijvoorbeeld met de ground control pro van voodoolab? Kan je daarop met elke button pc's en cc's versturen? Ik volg dat nooit echt met controlers..

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 23:13
Met de PC buttons verstuur je Program Changes.
Hiermee schakel je dus eigenlijk Patches. Op de navigator kun je er 5 per knop versturen.
De CC knoppen kunnen per Patch veranderen van functie, maar sturen maar één CC per knop uit.... om bijv je reverb aan/uit te zetten in een patch.

vinni
31 juli 2004, 00:06
Effe dat vraagje over de groundcontrol beantwoorden:

Nee, je kan niet elke switch willekeurig gebruiken voor CC's en/of PC's

De onderste 4 gebruik ik voor PC's. Met de bank up/down heb je ca. 200 PC geheugens. De bocenste 8 switches gebruik ik voor CC's. Het is wel zo dat je die CC's per switch maar één keer kan instellen. Dus niet dat als je een PC kiest telkens 8 andere CC's bij kan programmeren.

Tip: Download de manual van de Voodoo Lab website.....

Groet,
Vinni

robzilla
31 juli 2004, 00:20
Effe dat vraagje over de groundcontrol beantwoorden:

Nee, je kan niet elke switch willekeurig gebruiken voor CC's en/of PC's

De onderste 4 gebruik ik voor PC's. Met de bank up/down heb je ca. 200 PC geheugens. De bocenste 8 switches gebruik ik voor CC's. Het is wel zo dat je die CC's per switch maar één keer kan instellen. Dus niet dat als je een PC kiest telkens 8 andere CC's bij kan programmeren.

Tip: Download de manual van de Voodoo Lab website.....

Groet,
Vinni

Ok thnx. Zal de manual morgen eens downloaden!

Jimi Hendrix
2 augustus 2004, 16:59
Effe dat vraagje over de groundcontrol beantwoorden:

Het is wel zo dat je die CC's per switch maar één keer kan instellen. Dus niet dat als je een PC kiest telkens 8 andere CC's bij kan programmeren.



Dat kan bij de Fliek Navigator wel per Patch (PC).

vinni
2 augustus 2004, 23:08
Tja....de Navigator is toch wel een hoger segment.
Kan meer mee....en daar betaal je voor.
Denk dat het ook een betere constructie is.

ik heb nu een maand de GC en alles werkt nog prima. Maar van wat ik lees en hoor schijnen de switches nogal slecht te zijn. Maar ja....
Da's van horen zeggen.....niet uit eigen ervaring.


Groet,
Vinni

LordRiffenstein
2 augustus 2004, 23:17
Tja, de AA is ook erg uitgebreid. Afhankelijk van de instelling kan je dus kiezen voor het aantal Instant Access switchen die dus een CC versturen. Je kan per Patch 16 program changes sturen, op elk midi kanaal dus, je kan de Instant Access switchen meeprogrammeren plus via de Custom settings nog eens 5 aparte CCs of PCs of andere midi-commandos sturen.

BramVersteeg
3 augustus 2004, 11:49
Ik het weekend kan ik er ook mee aan de slag! :dance:

vinni
3 augustus 2004, 17:27
Waarmee aan de slag?

Of was jij nou degene die via mij voor een leuke prijs die groundcontrol heeft gekocht?

Enne....die GC is supersimpel te programmeren.

Groet,
Vinni

BramVersteeg
3 augustus 2004, 17:49
Waarmee aan de slag?

Of was jij nou degene die via mij voor een leuke prijs die groundcontrol heeft gekocht?

Enne....die GC is supersimpel te programmeren.

Groet,
Vinni

Ik heb via jou een mooie GRX-4 besteld bij Mario, remember :wink: .
En ik bedoelde dat ik met de Rocktron All Access aan de slag kan.
Grz. Bram

Baco
22 augustus 2004, 08:32
@ieme (ivm Bigfoot): kan je die CC's per patch instellen?

@vinni (ivm Ground Control Pro): klopt het dat je kan switchen tussen 4 of 8 PC, kan aan mij liggen, maar de manual kan me gelijk niet overtuigen :oops:

LordRiffenstein
22 augustus 2004, 10:00
@vinni: klopt het dat je kan switchen tussen 4 of 8 PC, kan aan mij liggen, maar de manual kan me gelijk niet overtuigen :oops:

Ik veronderstel dat je de Ground Control Pro bedoelt en dan is het antwoord nee. Of 4 PCs OF 10 PCs.

Voor de geïnteresseerden, er staat momenteel een All Access op Ebay Duitsland!

Baco
22 augustus 2004, 10:42
@vinni: klopt het dat je kan switchen tussen 4 of 8 PC, kan aan mij liggen, maar de manual kan me gelijk niet overtuigen :oops:

Ik veronderstel dat je de Ground Control Pro bedoelt en dan is het antwoord nee. Of 4 PCs OF 10 PCs.

Voor de geïnteresseerden, er staat momenteel een All Access op Ebay Duitsland!

Ik had het inderdaad over de Ground Control Pro (heb ondertussen mijn post wat aangepast, was nog vroeg deze morgen :wink: )

Die 4 PCs (en 8 CCs), daar kan ik mij in terug vinden, maar die 10PCs? Heb je dan maar 2 switchen voor CCs?
Sorry voor de vragen, maar heb nooit CCs gebruikt. Heb echter een G-Force op de kop kunnen tikken en ben nu toch van plan om die te gaan gebruiken (CCs bedoel ik dan) en de handleiding is niet zo erg duidelijk voor mij...

vinni
22 augustus 2004, 13:19
Hoi,

Riffie....bedankt voor het waarnemen van de honeurs....

Nee.....als je voor 10 PC's per bank kiest kan je geen CC's gebruiken.
Vandaar dus dat ik voor 4 PC's per bank kies, dan kan je 8 CC's sturen.


Groet,
vinni

Baco
22 augustus 2004, 13:35
Hoi,

Riffie....bedankt voor het waarnemen van de honeurs....

Nee.....als je voor 10 PC's per bank kiest kan je geen CC's gebruiken.
Vandaar dus dat ik voor 4 PC's per bank kies, dan kan je 8 CC's sturen.


Groet,
vinni

Thanx! :)

Weer wat food for thought :wink:

LordRiffenstein
23 augustus 2004, 10:15
Voor de geïnteresseerden, er staat momenteel een All Access op Ebay Duitsland!

Niemand hier geboden?? Minder dan 500 euro voor een AA is niet veel centjes! :-?

Raffel
23 augustus 2004, 10:38
als ik geld had gehad... :(

srv-man
23 augustus 2004, 22:19
Voor de geïnteresseerden, er staat momenteel een All Access op Ebay Duitsland!

Niemand hier geboden?? Minder dan 500 euro voor een AA is niet veel centjes! :-?

Ik had hem gezien en bijna geboden, maar was niet overtuigd of de AA het voor mij is. Voor hetzelfde geld heb je ook een nieuwe GroundControl. Waarschijnlijk dus een verkeerde beslissing want er stond ook een nieuwe AA voor €777 en die werd ook verkocht.
Enfin, er komt wel weer een kans :cry:

Baco
25 augustus 2004, 16:02
Nog een vraagje ivm de Bigfoot en andere controllers...

Als je PCs uitzendt, worden de statusleds van de CCs ook aangepast? Ik bedoel daarmee dat je je actieve blocks (zoals bij een G-Force) kan zien als je een PC zendt, wat er op neer komt dat hij op inkomende CC changes reageert.
Ik dacht dat de All Access dit doet, de Ground Control kan dit niet zomaar (maar kan wel met een trucje, per PC welliswaar, wat extra werk :-? ). Beetje een nadeel aan de Ground Control.

Vraag is dus of de Bigfoot dit kan. Ieme?

Baco
13 september 2004, 19:56
Zou het kunnen dat Rocktron zijn prijzen heeft laten zakken? Zo zie ik dat de All Access nu net geen 700 euro moet opbrengen (bij MusicStore en MP). Die koste toch meer, dacht ik. Of heb ik het mis? :oops:

Baco
16 september 2004, 20:35
@ LordRiff: Ground Control Pro al weg?
(net zoals je reply dan)

LordRiffenstein
17 september 2004, 07:51
@ LordRiff: Ground Control Pro al weg?
(net zoals je reply dan)

Ja inderdaad, half uurtje nadat ik de post gedaan had vertelde de persoon mij dat zijn GCP al de deur uit was :-D

LordRiffenstein
17 september 2004, 07:53
Nog een Rocktron AA op Ebay!!!

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=22525&item=3747409099&rd=1

Alain
17 september 2004, 14:49
nur innerhalb Deutschland

LordRiffenstein
17 september 2004, 14:57
nur innerhalb Deutschland

Dat staat bij 95% van de veilingen, gewoon mailen en vragen of hij o pjou kosten nr het buitenland wil verzenden. Meestal hebben ze daar geen problemen mee, althans ik heb nog nooit meegemaakt dat ze ECHT niet nr Belgie willen opsturen.

Alain
17 september 2004, 16:05
:evil:
Als je zo'n dingen zegt kunnen er nog andere op bieden ook
:evil:

:lol:

LordRiffenstein
17 september 2004, 16:09
:evil:
Als je zo'n dingen zegt kunnen er nog andere op bieden ook
:evil:

:lol:

Oh maar ik heb al eentje :cool:

Alain
17 september 2004, 16:13
:angry:
:sneaky:

Nu nog wel ja

LordRiffenstein
19 september 2004, 20:11
Iemand interesse in een bijna nieuwe Ground Control Pro in uitstekende staat? Laat me snel iets weten, vriend van me verkoopt eentje, 400 euros.

Baco
19 september 2004, 20:28
Hmm, die heb ik ook op gitaarmarkt zien staan. Ben aan het twijfelen, ik kan aan een G-Force geraken, maar ben aan het twijfelen om toch met losse pedalen te werken, dan heb ik nog geen geavanceerde MIDI controller nodig. Pff, weet het zo nog niet :oops:

Baco
7 oktober 2004, 19:13
Iets mis met de All Access? Op verschillende Duitse muziekwinkel sites wordt hij niet meer aangeboden (MP, MSK, ...)? Iemand een idee?

.ChiefRebelAngel.
8 oktober 2004, 08:32
heeft er iemand ervaring met de Nobels midi-pedals?, zien er stevig uit alleszins...