PDA

View Full Version : Pick-ups Epiphone



stomas
6 mei 2002, 13:58
Hallo mensen,

Ik heb nu een jaartje een Epiphone Les Paul Standard (nieuw gekocht en niets aangepast) en nu vroeg ik me af wat voor pick-ups er standaard in zitten. Een vriend van me zei dat er standaard Alnico V in zit, maar volgens mij is dat niet zo.
Iemand?

jaccoos
6 mei 2002, 15:29
Gewone Epiphone Humbuckers en het design is van Gibson. Maar ik zit te denken om in de mijne nieuwe te zetten. ik weet alleen nog niet welke

Sandman
7 mei 2002, 10:14
Der zitten zgn. Gibson designed humbuckers in. Deze zouden volgens de exacte specificaties van de Gibson hb's zijn gemaakt. Ik heb mij laten vertellen door het gitaarboertje dat dat een vrij overdreven benaming is. De naam Gibson verkoopt, dus zetten ze dat op een Epiphone.

Ik heb zelf een Seymour Duncan '59 model (n) en Jeff Beck model (b). Erg tevreden over. Bekijk hun tonecharts, wordt je wel wat wijzer van.

jaccoos
7 mei 2002, 11:49
maar ik ben niet zo rijk dat ik sd's kan betalen. maar ik zoek nog verder. heb al van emg select gehoord maar of die goed zijn?

pimmetje
7 mei 2002, 12:25
Daar is sparen voor uitgevonden... Die elementen van die Epiphone LP zijn toch best goed? Als je er dan betere in gaat doen, kan je beter even de tijd nemen voor wat onderzoek. Dan kan je intussen sparen. Anders wil je misschien over een jaar alweer de elementen gaan vervangen.

Mitch
7 mei 2002, 13:22
Ik heb even in de 'archieven' gezocht: op pagina 6 staat het oude topic "Mijn (nieuwe) Epiphone Les Paul" van Sandman, waar een hoop informatie te vinden is over andere elementen voor Epi LP's.
Ik ben het overigens met iedereen eens: als je toch wil gaan vervangen, spaar dan voor Seymour Duncans. Check mijn nickname en je weet alles....

Sandman
7 mei 2002, 14:15
Helemaal vergeten Paul. Check.