PDA

View Full Version : linkin park



dimo
26 juli 2004, 17:48
hallo ben hier nieuw
ik had een vraagske
weet er iemand welke effecten ik kan kopen voor linkin park geluid te krijgen
ik heb een boss me -50
mss met dit

BlackSun
26 juli 2004, 17:53
uhh, welk geluid wil je precies? Een bepaald effect? Of de algehele gitaarsound.

Zn sound krijg je waarsch niet zomaar met een effectenbakkie, das een combinatie van gitaar/amp/pickups (hoewel zn sound totaal niet speciaal is, maar dat terzijde)

dimo
26 juli 2004, 17:55
euhm
eigenlijk een goe disortion sound dat op linkin park lijkt
:)

BlackSun
26 juli 2004, 18:06
Die gitarist gebruikt 7 snarige gitaren en Mesa Boogie Amps. Downtunen is dus een vereiste, en dan gewoon een zeer zware lading gain eroverheen...


Maar wat voor amp heb je nu?Dat is wel belangrijk om te weten.

dimo
26 juli 2004, 20:12
ik heb een marshall 100 mg

maare met die boss me-50 kan ik daar niet zo de intro van don't stay met spelen

of het heavy stuk van lying from you en dan de 2stuk van numb zo
na het introke van den dj

BlackSun
26 juli 2004, 20:46
Ik heb die nummers ff gedownload om te luisteren dan....maarre, het zijn allemaal standaard powerchords met distortion... Ik snap niet wat je bedoeld dan, want die gitarist gebruikt helemaal geen effecten verder. Kan met elke versterker gespeeld worden..

als je precies die heavy sound wil: dat is een mesa boogie flink opengedraaid, zoals ik al zei, meer is er niet over te zeggen.

misschien dat je wat anders bedoeld amar dan moet je iets duidelijker zijn.

Denk er wel aan dat hij vaak (verschilt per nummer) zn gitaar in een lagere stemming heeft staan!!

dimo
26 juli 2004, 20:53
j dat weet ik zene
d drop
maar
neem don't stay eh
kan ik dat liedje niet met men me-50 spelen

Ronald
27 juli 2004, 12:30
sinds wanneer speelt linkin park op 7 snarige gitaren :-? ze spelen in C# hoor.

RRRobin
27 juli 2004, 12:44
gewoon distortion channel en veel gain lijkt my?

BLOK182
27 juli 2004, 14:49
Ehm, klinken als Linkin Park, ehm, je kan je denk ik wel voorstellen dat je met een ME50 en een MG100 van Marshall nooit echt gaat klinken als en peperdure Triple Rectifier met een net zo dure PRS gitaar, opgenomen in een goede studio...beetje relativeren dus..

Lucky
27 juli 2004, 14:58
goede strakke high gain vervorming, downtunen, humbucker en dikke snaren is 90% van die nu-metal sound. De rest is beslist bijzaak.

BlackSun
27 juli 2004, 16:55
sinds wanneer speelt linkin park op 7 snarige gitaren :-? ze spelen in C# hoor.

Brad Delson: guitar
Terry C. McInturff Taurus Sportster guitars
Ibanez 7-string guitars
PRS Custom 24 guitars
Mesa/Boogie Dual Rectifier heads (2)
Mesa/Boogie 4×12 cabinets (4)
Shure UHF guitar wireless

Wijsneus :razz:


Maarre dimo, ik weet nog steeds niet wat je bedoeld want alles is zoals ik al zei gewoon standaar distortion zonder enig effect. De intro van don't stay zijn gewoon samples? komt niet eens een gitaar in voor....

Fluffy
27 juli 2004, 18:14
hmm volgens mij zijn het ook 6 snarigen, tja volgens mij echt veel heb je niet nodig, mesa , MT-2 goede amp, en misscien chorus daarmee moet het zeker te doen zijn

Ronald
27 juli 2004, 18:26
mischien kan je beter naar live opnames luisteren inplaats van de studioversie dan zie je tenminste echt wa de gitaristen doen

BlackSun
27 juli 2004, 18:40
hmm volgens mij zijn het ook 6 snarigen, tja volgens mij echt veel heb je niet nodig, mesa , MT-2 goede amp, en misscien chorus daarmee moet het zeker te doen zijn

MT-2??!!? :o :???:

dimo
27 juli 2004, 18:52
ja die speelt with you en runaway
op een 7snarige ibanez
geen gitaar in de intro van don't stay
bedoel wel wanneer er gitaren in komen eh
in het volgende stuk het volgende stuk
kan gewoon niet dat daar geen effecten in zitten

Ronald
27 juli 2004, 19:19
dat zijn geen effecten dimo maar het lijkt me gewoon distortion maar dan met de lows eruit gedraait. en als dan de drum en bas erbij komt dan is het weer gewonen distortion, dus met lows.

BlackSun
27 juli 2004, 19:21
hm tja, tis niks speciaals. Op mn mutlieffect doe ik zoiets door idd lows eruit te draaien en een iel cabinetje(1x8") ofzo te kiezen. Krijg je soort transistorradio-effect. Maar je kan het iig gewoon spelen.

Ronald
27 juli 2004, 19:30
cabinetje kiezen :-? nou da ken bij de me-50 toch nie hoor. heb jij een gt6 ofzo?

BlackSun
27 juli 2004, 19:41
Korg Ax1500G...
wist niet dat et bij Me-50 niet kon...

mijnechtenaamisalvergeven
28 juli 2004, 09:25
Het effect waarmee je dat geluid echt krijgt is een rectifier :D

Alain
28 juli 2004, 10:02
ze spelen op PRS en Ibanez RG7620's (soms, iets te veel snaren voor hen, maar ze gebruiken toch maar de bovenste 2 :razz: )

wanna1
28 juli 2004, 12:00
Marshall mg ??
mg ??

gewoon de mid zoveel mogelijk eruit draaien en de gain voluit
beetje lager stemmen en een goed aansluitende basgitaar erbij.

geen effecten.

dimo
28 juli 2004, 12:23
ok
maar wat is low en gain

dimo
28 juli 2004, 12:24
lows eruitdraaien???
en MID wat is dat

BLOK182
28 juli 2004, 12:37
low = bas
mid = middentonen
treble = hoge tonen
gain = gevoeligheid = hoeveelheid "scheur" (overdrive)

dimo
28 juli 2004, 12:49
w = bas
mid = middentonen
treble = hoge tonen
gain = gevoeligheid = hoeveelheid "scheur" (overdrive)
_________________
PRS, Fender, MesaBoogie, Engl..

ahja bedankt
dus moetik de bas helemaal op 0 zetten
middentonen in het midde
treble of vollenbak
gain oook op vollenbak

wanna1
28 juli 2004, 13:02
Bass op 10 (en niet op 0, minstens op 8 )
Mid op 2
Treble op 7 a 8
Gain op voluit 10.


marshall mg??
wat is mg??
hoeveel wat heeft hij??

BlackSun
28 juli 2004, 13:11
wanna1...we hebben het over dat speciefieke soundje, niet het algehele scheurgeluid. En de MG is een transistor serie van marshall....

Ronald
28 juli 2004, 13:30
nou hierboven heb je eigenlijk allebei de antwoorden gekregen. met de low op 0 is da dont stay introotje

en de low voluit is de algemene distortion.


als ik nog ff advies terzijde mag geven, spijker je kennis ff beetje bij, want ik merk wel dat je er nogal weinig van af weet. ik weet nie hoe lang je al gitaar speelt. maar het is toch zeker wel handig als je je met effecten en dergelijke bezig wilt houden om er wel wat van af te weten. ik bedoel wat low mid en treble is , is toch eigenlijk wel basiskennis hoor.

wanna1
28 juli 2004, 15:15
Ja hebbet al even beluistert, intro idd zonder bass.
maar ik denk dat ze dat bij het afmixen gedaan hebben met een low-pass filter. daar zijn ook wel pedalen voor (equalizers)
en deze zit ook wel in dat bakkie, welke was het ook alweer??

persoonlijk hebbik het niet zo op multibakkies, dat tast het geluid zo aan.

Ronald
28 juli 2004, 15:21
de enige manier om dat te bereiken met de me-50 is door 1 patch te maken met een distortion waarbij je de lows hebt weggedraait. die saven. dan een 2e patch maken met gewone distortion met lows. en die ook saven.

das de enige manier. er zit namelijk geen equalizer in de me-50 , en dan ebdoel ik van die schuifjes.

wanna1
28 juli 2004, 15:26
Heb het nr ook nog live op de harde schijf staan van de tv opgenomen en daarna op cd gebrand. het hele concert trouwens. live in New York, wie heeft dat nou??
geeft niks maar het klinkt toch goed

dimo
28 juli 2004, 18:50
nou hierboven heb je eigenlijk allebei de antwoorden gekregen. met de low op 0 is da dont stay introotje

en de low voluit is de algemene distortion.


als ik nog ff advies terzijde mag geven, spijker je kennis ff beetje bij, want ik merk wel dat je er nogal weinig van af weet. ik weet nie hoe lang je al gitaar speelt. maar het is toch zeker wel handig als je je met effecten en dergelijke bezig wilt houden om er wel wat van af te weten. ik bedoel wat low mid en treble is , is toch eigenlijk wel basiskennis hoor.

ja ik weet natuurlijk wel wat dat betekent eh maar wist niet wat mid de afkorting van was

dimo
28 juli 2004, 18:50
nou hierboven heb je eigenlijk allebei de antwoorden gekregen. met de low op 0 is da dont stay introotje

en de low voluit is de algemene distortion.


als ik nog ff advies terzijde mag geven, spijker je kennis ff beetje bij, want ik merk wel dat je er nogal weinig van af weet. ik weet nie hoe lang je al gitaar speelt. maar het is toch zeker wel handig als je je met effecten en dergelijke bezig wilt houden om er wel wat van af te weten. ik bedoel wat low mid en treble is , is toch eigenlijk wel basiskennis hoor.

ja ik weet natuurlijk wel wat dat betekent eh maar wist niet wat mid de afkorting van was