PDA

View Full Version : Goedkope pedalen die boutique shit pwnen



Fuhgawz
26 juli 2004, 17:29
Geïnspireerd door het Onerr topic van Seymour Paul kwam ik op het idee voor dit topic. Post hier pedalen die niet veel kosten maar toch veel boutique shit pwnen. En... NU!

dimo
26 juli 2004, 17:57
boss metalzone 110 euro
boss disortion pedal 80 euro
boss turbo disortion pedal 100 euro
denk dat die goed van kwaliteit en prijs zijn :-D :razz:

andere???

Diedo
26 juli 2004, 18:34
boss metalzone 110 euro
boss disortion pedal 80 euro
boss turbo disortion pedal 100 euro
denk dat die goed van kwaliteit en prijs zijn :-D :razz:

andere???

fuck ze allemaal op een rijtje... hoewel: de DS1 ken ik niet echt...
ik heb zelf de MT2: ik kan er mee uit de voeten, maa rhet is echt niet spectaculair
DS2: kon ik een keer goedkoop krijgen, maar ging binnnen een uur weer in de verkoop: erg blikkerig en schel geluid..

dejohan
26 juli 2004, 18:34
Inderdaad, de DS-1 van Boss is zo goed, het is bijna een misdaad om die niet te hebben.

Ook:
EH Small Stone. Kost eigenlijk echt niet veel. Laatst gezien voor 60 euro (de USA versie)

Ook de Russische EH dingen zijn goed voor de prijs vind ik. Bigg muff voor dikke 50 euro, daar kan je toch niet moeilijk over gaan doen.

Maar het interessantste zijn waarschijnlijk die dingen die nog goedkoper zijn dan de boss pedaaltjes. Van die plastieken dingen van Aria en Dinosaur enzo.

Ik heb zo'n aftands chorusje van Yamaha uit de jaren 80, waar ik bijna geen info over vind. Gekocht voor 20€, en de beste chorus die ik ooit gebruikt heb.
Deze:
http://resource.harshnoise.com/yamaha_chorus_ch-01.jpg

Fuhgawz
26 juli 2004, 19:06
Maar het interessantste zijn waarschijnlijk die dingen die nog goedkoper zijn dan de boss pedaaltjes. Van die plastieken dingen van Aria en Dinosaur enzo.

Ik heb zo'n aftands chorusje van Yamaha uit de jaren 80, waar ik bijna geen info over vind. Gekocht voor 20€, en de beste chorus die ik ooit gebruikt heb.

Dit is inderdaad meer de richting die ik bedoelde met dit topic. Hartelijk dank voor de reacties en ga zo door! :-D

gitaarwonder
26 juli 2004, 19:11
Ze mogen dan misschien goedkoper zijn, maar de problemen met afbrekende plastic onderdelen zijn ook niet van de lucht. Dus dan geef ik persoonlijk liever even wat meer uit en ga ik voor wat stevigers.

Als ze dan niet klinken, kan je er tenminste nog iemand mee doodmeppen. :o :-D

BLOK182
26 juli 2004, 19:32
Ik was altijd erg blij met mijn gele Boss Turbo-Overdrive (OD2).

marc_o
26 juli 2004, 21:19
Ik was in de winkel erg onder de indruk van de nieuwe EH Double Muff( van milde overdrive tot vette distortion en Fuzz), simpel ogend pedaal maar een hele vette klank. 59 euro!!!
Oftewel, mijn volgende aanschaf...

Mitch
26 juli 2004, 21:35
Ik ben nu wel verplicht een lijstje te maken natuurlijk :wink:

Onerr Carbon X uiteraard, verbazingwekkend goede overdrive die je toon totaal met rust laat.

Danelectro Tuna Melt: prima tremolo geluid. Geen volume dip, warme sound, geen ruis of brom.

EH Small Stone: zeer tof geluid, erg dikke phaser.

Ibanez PM7: phaser, ringmodulator, beat box, noise machine.....moafste modulatie pedaal in de afdeling betaalbaar.

Tweedehands scene: te veel om op te noemen :D
Misschien is de Ibanez FLL flanger wel mijn goedkoopste pedaal, iets van 35E en klinkt net zo goed als de (populaire en dus niet meer zo goedkope) FL9.

vinni
26 juli 2004, 22:53
Hee DeJohan....

Die Yamaha chorus heb ik vroeger zelf ook gebruikt.
Maar dan op keyboards. Dat was in de tijd dat er nog geen effecten in die toetsbakken zatten. Was inderdaad een lekker effect.

Groet en wees er zuinig op.


Vinni

Jeroenvanhulsteijn
27 juli 2004, 00:05
Arion SAD-1 Analoge Delay
Arion SCH-1 Stereo Chorus
Arion SFC-1 Stereo Fat Chorus

ik heb ze. klinken zeer lekker. maar kzou niet weten hoe ze t.o. een CE1 of boutique chorus klinken of een buizen bandecho. op harmony central wordt geclaimd dat ze geweldig zijn en net zo goed zo niet beter zijn. maarja...dat zegt ook niet zoveel. als iemand ze een keer wil uitproberen tegenover boutique spul, be my guest.

(ik heb ook de SFL-1 en SOD-1 gehad. nu schijnt de SOD een perfect dumble geluid te hebben. nu weet ik niet hoe dat klinkt, maar de barber burn unit, de oude, had die instelling ook. maar kvond de barber toch nogal wat dynamischer klinken. bovendien was de bas response van de sod-1 niet geweldig).

algemene teneur is dat arion pedaaltjes veel tone voor weinig geven. hoewel de sch-1 nu niet bepaald goedkoop is te noemen.

LordRiffenstein
27 juli 2004, 00:12
+1 voor de Arion Chorus

Nobels ODR-1, vette TS-kloon die je laag intact houd en nog steeds veel gebruikt in de Amerikaanse studios

dejohan
27 juli 2004, 00:18
Hee DeJohan....

Die Yamaha chorus heb ik vroeger zelf ook gebruikt.
Maar dan op keyboards. Dat was in de tijd dat er nog geen effecten in die toetsbakken zatten. Was inderdaad een lekker effect.

Groet en wees er zuinig op.


Vinni

Cool! Toch iemand op de wereld die hem ook heeft. Terwijl het een echt leuke analoge chorus is, ik doe hem nooit weg.

dejohan
27 juli 2004, 00:30
Danelectro Tuna Melt: prima tremolo geluid. Geen volume dip, warme sound, geen ruis of brom.


Doet mij er aan denken, heeft iemand deze pedaaltjes van Danelectro al getest:
http://www.wasabitone.com/

Afgaande op de sound samples lijken ze mij niet slecht.

Wormaap
27 juli 2004, 00:32
Ik vind mijn Ibanez SC10 voor 35 euro nog steeds'n leuk koopje :) Klinkt echt heel erg tof :P En als ik d'r dist overheen gooi klinkt'ie als'n flanger o_O

jaywalker
27 juli 2004, 00:36
Boss ce-2,
Boss cs-1
Small clone by EHX
Muff by EHX

strattie
27 juli 2004, 08:27
coron distortion 15 uit de jaren 70 8-) :-D RULED

bobdieleman
27 juli 2004, 11:22
Ooit eens een aria distortion (80's) cadeau gehad. Onlangs een tweede aangeschaft voor 15 euro, want het is mijn main scheurpedaal sinds een jaartje en dat zal nog wel effe zo blijven. In combinatie met mijn voodoolab overdrive (ook geweldig niet meer gemaakt pedaal!) klinkt het erg fijn..

dejohan
27 juli 2004, 12:10
Ooit eens een aria distortion (80's) cadeau gehad. Onlangs een tweede aangeschaft voor 15 euro, want het is mijn main scheurpedaal sinds een jaartje en dat zal nog wel effe zo blijven. In combinatie met mijn voodoolab overdrive (ook geweldig niet meer gemaakt pedaal!) klinkt het erg fijn..

Bedoel je de deze?
http://resource.harshnoise.com/aria_adt-1_distortion.jpg

Ik heb hem nog ergens in de garage liggen denk ik. Eens zoeken.

Dirk_Hendrik
27 juli 2004, 13:52
[offtopic]
pfft, ik ben er na een half uur browsen geloof ik een beetje achter wat pwnen is.... :o Wat een sippe term...
[ontopic]

strattie
27 juli 2004, 14:24
[offtopic]
pfft, ik ben er na een half uur browsen geloof ik een beetje achter wat pwnen is.... :o Wat een sippe term...
[ontopic]

wat dan? ik ben er nog niet achter... :-?

schizo910
27 juli 2004, 14:38
nog zo'n sippe term: GAS.

strattie
27 juli 2004, 14:43
nog zo'n sippe term: GAS.

jah idd kweet wel wat het is maar niet wat het betekend... :oops: :oops:

Lucky
27 juli 2004, 14:47
Gear Aquisition Syndrome

ja, wat is PWnen...ik dacht dat het een typefout was...

bobdieleman
27 juli 2004, 15:37
die bedoel ik johan, briljant pedaal als je erachter komt hoe je m het best kan gebruiken
ik heb level op 2 uur, tone op 8 uur en gain bijna dicht, en dat over een overdrive met randje de versterker in

dejohan
27 juli 2004, 17:07
Gear Aquisition Syndrome

ja, wat is PWnen...ik dacht dat het een typefout was...

Oh, ik dacht dat dat Grote Aankoop Stress betekende. :oops: :lol:

dejohan
27 juli 2004, 17:08
die bedoel ik johan, briljant pedaal als je erachter komt hoe je m het best kan gebruiken
ik heb level op 2 uur, tone op 8 uur en gain bijna dicht, en dat over een overdrive met randje de versterker in

Super, dat ga ik eens testen (als ik hem terugvind).

Fuhgawz
27 juli 2004, 17:19
Gear Aquisition Syndrome

ja, wat is PWnen...ik dacht dat het een typefout was...

Whehehe!!! Lu<kY 5i t3h n00b! :razz:

Pwnen is inderdaad een typefout, maar wel een opzettelijke. Het komt van het woord 'ownen' wat 'bezitten' betekent en op internet veel gebruikt wordt om aan te geven dat het een beter is dan het andere. Later zijn h4rDk0r internet dudes 'ownen' gaan vervangen door 'pwnen' om een voor mij ook onduidelijke reden. In dit topic gaat het dus om goedkope pedaaltjes die je beter vindt klinken dan veel dure boutique zooi.
Duidelijk zo? Als je weer een "moderne woorden" (bij gebrek aan een betere term) niet snapt kun je het opzoeken in de Urban Dictionary (http://www.urbandictionary.com). :-D

dejohan
27 juli 2004, 17:36
Gear Aquisition Syndrome

ja, wat is PWnen...ik dacht dat het een typefout was...

Whehehe!!! Lu<kY 5i t3h n00b! :razz:

Pwnen is inderdaad een typefout, maar wel een opzettelijke. Het komt van het woord 'ownen' wat 'bezitten' betekent en op internet veel gebruikt wordt om aan te geven dat het een beter is dan het andere. Later zijn h4rDk0r internet dudes 'ownen' gaan vervangen door 'pwnen' om een voor mij ook onduidelijke reden. In dit topic gaat het dus om goedkope pedaaltjes die je beter vindt klinken dan veel dure boutique zooi.
Duidelijk zo? Als je weer een "moderne woorden" (bij gebrek aan een betere term) niet snapt kun je het opzoeken in de Urban Dictionary (http://www.urbandictionary.com). :-D

effe opgezocht:

pwn:
"Originally dates back to the days of WarCraft, when a map designer mispelled "Own" as "Pwn". What was originally supose to be "player has been owned." was "player has been pwned".

Pwn eventually grew from there and is now used throughout the online world, especially in online games."

ijff
27 juli 2004, 18:27
Heb zojuist voor EUR 15 (en verzendkosten) een oude Pearl OD-05 overdrive op de kop getikt... en die klinkt toch behoorlijk ok... ik denk zelfs dat hij de plaats van m'n Ibanez Tube King op m'n pedalboard gaat krijgen ;-)

Mitch
27 juli 2004, 21:27
Doet mij er aan denken, heeft iemand deze pedaaltjes van Danelectro al getest:
http://www.wasabitone.com/

Afgaande op de sound samples lijken ze mij niet slecht.

Ik heb de distortion gehoord en hij was niet super, maar zeker niet slecht. De extra features als vier vaste eq-settings naast de gewone tone knop en de extra solo boost vond ik 'm niet slecht voor zijn geld.
De delay/reverse delay ben ik wel heel benieuwd naar, aangezien de gewone delay van de mini-dano's ook al erg goed klinkt.

#Chris#
18 januari 2005, 23:20
Ik heb er vandaag eentje gekocht:
Arion SOD-1 Stereo Over Drive
Gekocht voor 50 Euro, redelijk goed ding.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Over Drive en Distortion?

#Chris#
18 januari 2005, 23:21
Ik heb er vandaag eentje gekocht:
Arion SOD-1 Stereo Over Drive
Gekocht voor 50 Euro, redelijk goed ding.

Wat is eigenlijk het verschil tussen Over Drive en Distortion?

Jeroenvanhulsteijn
18 januari 2005, 23:26
50 euro :o Das best prijzig. Hoewel ik het er nog wel voor over zou hebben :) .

Errm distortion overstuurt meer denk ik.

Speeddemon
18 januari 2005, 23:34
Killer Wail wah (van Tech 21). kost in US incl verzenden iets van 120 euro.
Ik had 'm 2e hands (maar zo goed als nieuw) incl. verzenden voor 70.

Heb al 1,5 maand m'n Teese WOF (van 200 euro) niet aangeraakt. :wink:


verder:
-Boss OD-3
-Boss BD-2 ; Tone op 9 uur, gain voluit, level 50% en instant AC/DC. Klinkt echt beregoed zo!
-Zoom PD-01 PowerDrive

Ibanez SF-10 Flanger (vintage ondertussen)

vulvasonic
19 januari 2005, 00:30
Ja toch wel een paar Boss pedaaltjes hoor.

Ik vind vooral de eerste overdrive en de eerste octaver erg goed.
En wat ik zelfs eeuwig zonde vind, is dat ze die oude paarse analoge delay niet meer maken. Die klonk echt heel vet.

Verder ben ik een groot liefhebber van Electro Harmonix. Ik heb de Frequenzy Analizer (ring modulator (niet zo goedkoop trouwens)) en ik heb een Russische BassBalls, een erg gaaf apparaat voor heel weinig geld. Maar ik zou hun hele collectie blind kopen als ik er het geld voor had.

BramVersteeg
19 januari 2005, 11:18
Ik ga ook voor EHX. De holy Grail vind ik tot nu toe nog de beste reverb die ik heb gehoord (ook beter/meer mijn ding dan die uit de G-Force) en die kost ook niet erg veel.

Fuhgawz
19 januari 2005, 12:25
Yup, zowel de Small Clone als de Small Stone zijn geweldig klinkende effecten. Bovendien zijn ze met hun prijs van nog geen €70 nieuw goedkoper dan de gemiddelde Boss-equivalent.

Lucluc
19 januari 2005, 13:32
De Ibanez ''L'' serie, dus DDL, STL etc. (nog) niet gehyped, maar klinken als de 9-serie, met als aanvulling een digitale delay, modulatiedelay etc. Zeer degelijk gebouwd met potmeters niet direct op de printplaat, goede schakelaars, metalen behuizing.... SML, de Super Metal, klinkt zoals een overdrive moet klinken. Met een fantastische toonregeling: pre, mid en post. Waanzinnige serie!

Alle Pearl effecten zijn goed en degelijk gebouwd.

Een aantal Electro Harmonix effecten, niet zo degelijk, WEL goede klank.

Kampo 901 overdrive voor 59,95 MET BUIS! Hoe kan dat?

http://www1.conrad.de/scripts/wgate/zcop_b2c/~flN0YXRlPTEyODQ4ODU1NTU=?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=B2C&p_init_ipc=X&~cookies=1

Antal
19 januari 2005, 14:07
Kampo 901 overdrive voor 59,95 MET BUIS! Hoe kan dat?

Deze was me een tijdje geleden ook al opgevallen. Ik heb geen idee of het wat is. Maar goedkoop is het wel.

Lijkt qua uiterlijk erg op deze:
http://www.adirondackguitar.com/effects/tube_works/151802.jpg

Hij heeft ook precies dezelfde knoppen op dezelfde plek en zo. Overigens werkt die link naar conrad niet.

Jeroenvanhulsteijn
19 januari 2005, 14:36
op www.conrad.nl staatie ook. Moet je zoeken op "901".

Mss werkt deze link wel:

Kampo 901 overdrive (http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl/~flN0YXRlPTQ4NjY1ODg2MA==?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&~cookies=1)

kost in NL overigens 67,61 Euro.

Fuhgawz
19 januari 2005, 16:04
BOING! (http://www1.nl.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl3c9225da/~flN0YXRlPTkwMDg4NjE5MQ==?~template=pcat_product_d etails_document&r3_matnr=000000000000300299&object_guid=5A1D7B3B5FF4615AE10000000A010220&p_load_area=1409037&p_area=1409037) Vertrouw je aan de andere kant wel een effect dat ze 'Kampo' hebben genoemd? :-?

D.A.V.E. member
28 januari 2005, 13:09
Hallo o.
Ik heb er ook nog wel een paar

Ooit een pedaal gehad van Aria- een chorus/flanger/reverb in een.
perfect voor lekkere scheursolo's enige nadeel, andere 9 volts adapter als boss en de meeste andere 9 volts pedalen.
Naam weet ik niet meer, maar erg goed.

Dan heb je de boss TD-1 helemaal geweldig om net dat edgie soundje te krijgen, voor rock/metal totaal ongeschikt.

De Boss Metalzone-2 is natuurlijk het ultieme distorsion superpedaal, voor weinig zonder buizen wat wel erg veel druk geeft.

Dan heb je een goedkope compressor van Marshall de ED-1 die voor een nieuwprijs van 69 euro veel meer doet dan wat je voor dat geld kan verwachten.

De pedalen van Danelectro, erg mooi van design maar wat een geluid.
ik speel zelf op de Danecho, gewoon top, geen ruis, vormvorming en zeer eenvoudig te bedienen.
De Tunamelt of zo schijnt ook een super tremelo pedaal te zijn.
check www.danelectro.com

Dan ben ik nog op zoek naar een Boss BD-2 voor het SRV geluid.
als extra mogelijkheid
aangezien ik op een mesa F50 speel heb ik maar 2 kanalen een clean en een gain. is het wel lekker om nog een extra overstuurd geluid te hebben


Groet Danny

Speeddemon
28 januari 2005, 13:40
Dan heb je de boss TD-1 helemaal geweldig om net dat edgie soundje te krijgen, voor rock/metal totaal ongeschikt.
Ik ben toch een behoorlijke Boss-kenner, maar TD-1?! :???:


Dan ben ik nog op zoek naar een Boss BD-2 voor het SRV geluid.
als extra mogelijkheid
aangezien ik op een mesa F50 speel heb ik maar 2 kanalen een clean en een gain. is het wel lekker om nog een extra overstuurd geluid te hebben

Groet Danny
BD-2 voor SRV is teveel van 't goeie denk ik. een Zoom PD-01 komt dichter in die buurt.

Dirk_Hendrik
28 januari 2005, 14:24
Kunnen we weer even ON-topic!!!

Als we niet normaal kunnen praten over goedkope pedalen die boetiekshit pwnen gooi ik em dicht :evil:
























:D

Antal
28 januari 2005, 15:20
De Boss Metalzone-2 is natuurlijk het ultieme distorsion superpedaal

:???:

Geef me dan maar een boetiek pedaal :razz:




Kunnen we weer even ON-topic!!!

Als we net Normaal kunnen praten over goetkope pedalen die boetiekshit pwnen gooi ik em dicht :evil:



Laat franc het maar niet lezen.... :razz:

D3nnis
28 januari 2005, 15:54
De Boss Metalzone-2 is natuurlijk het ultieme distorsion superpedaal

:???:



Ik snap niet dat die metalzone zo populair is :???:
Ik vind de hyper metal veel beter klinken...

Dirk_Hendrik
28 januari 2005, 16:05
Ik gellof ook niet dat ik mensen ken die lange tijd enhousiast over een MZ waren.

Rutger
28 januari 2005, 18:02
Ik ga zondag ff voor een Nobels ODR-1 kijken. Ding kost een paar tientjes maar schijnt erg goed te zijn, vlg sommigen beter dan een originele TS9 of 808. We zullen zien...

Droffie
29 januari 2005, 00:05
Killer Wail wah (van Tech 21). kost in US incl verzenden iets van 120 euro.
Ik had 'm 2e hands (maar zo goed als nieuw) incl. verzenden voor 70.

Heb al 1,5 maand m'n Teese WOF (van 200 euro) niet aangeraakt. :wink:


verder:
-Boss OD-3
-Boss BD-2 ; Tone op 9 uur, gain voluit, level 50% en instant AC/DC. Klinkt echt beregoed zo!
-Zoom PD-01 PowerDrive

Ibanez SF-10 Flanger (vintage ondertussen)

effe offtopic:
Hey Speeddemon,
zie dat jij de OD3 hebt.
is die beter dan de sd1? is het 't prijsverschil waard?

Hoor goede dingen over het pedaaltje.

Rutger
31 januari 2005, 14:03
Ik ga zondag ff voor een Nobels ODR-1 kijken. Ding kost een paar tientjes maar schijnt erg goed te zijn, vlg sommigen beter dan een originele TS9 of 808. We zullen zien...

Het is waar... een vette OD voor 3 tientjes. Waarom al die jaren geld uitgeven aan dure boetiekshit? :-? t Enige is dat de potmeters na 12 jaar wat gammel zijn geworden maar ze doen het nog prima. Verder mist het batterijklepje en de -aansluiting, maar die heb ik zelf weer gefixt.

Iemand nog een Nobels batterijklepje? :)

Nielsje
31 januari 2005, 14:41
Amdek pedalen!

Dit zijn super goeie pedalen, uitgegeven in de jaren 80. Weet er erg weinig van. Ben in het bezit van een FLK-100 flanger (gekocht voor 65 piek) en een delay machine ( op 230 V) voor 50 euri.

Jaqcues (ofzo...) van die amerikaanse site die zelf ook stompboxes maakt heeft er ook een gedeelte van op z'n site..

Het zijn ooit kit's geweest dacht ik, en kwamen volgens iemand (ooit gehoord) ooit uit dezelfde fabriek uit roland, maar dan kwalitatief wat beter..

plaatje van de flanger staat wel op m'n webshots, de delay zal ik eens erbij zetten als ik het niet vergeet...

THW
31 januari 2005, 21:41
Danelectro Fabtone 90 euro
Can't play without it 8-)

Speeddemon
31 januari 2005, 22:31
effe offtopic:
Hey Speeddemon,
zie dat jij de OD3 hebt.
is die beter dan de sd1? is het 't prijsverschil waard?

Hoor goede dingen over het pedaaltje.
ja! Meer level en meer gain mogelijk, plus hij heeft een enigzins fatsoenlijk laag, terwijl de SD-1 van zichzelf ontzettend dun klinkt.

De OD-3 lijkt in alle opzichten op een dubbele SD-1 (qua 'range' )

jaywalker
31 januari 2005, 23:27
Ik ga ook voor EHX. De holy Grail vind ik tot nu toe nog de beste reverb die ik heb gehoord (ook beter/meer mijn ding dan die uit de G-Force) en die kost ook niet erg veel.

+380, wat een iller ding en zelfs nieuw errrrg goedkoop. Ik denk dat ik er binnenkort toch maar eentje koop, heerlijk voor die dickdale shit.

-Boss ce-2 super chorus 2e hands voor 50 pleurie
-Ehx small clone eigenlijk nog beter dan de ce-2, die heb ik niet maar ik heb er wel meerdere kerenop gespeeld.
-Ik vind nog steeds dat de big muff andere boutique fuzz pedalen behorlijk "pwned'
boss ds-1 ook behoorlijk goed, klinkt alleen voor geen meter op mijn vox

marc_o
1 februari 2005, 20:11
Ik ga ook voor EHX. De holy Grail vind ik tot nu toe nog de beste reverb die ik heb gehoord (ook beter/meer mijn ding dan die uit de G-Force) en die kost ook niet erg veel.

+380, wat een iller ding en zelfs nieuw errrrg goedkoop. Ik denk dat ik er binnenkort toch maar eentje koop, heerlijk voor die dickdale shit.

-Boss ce-2 super chorus 2e hands voor 50 pleurie
-Ehx small clone eigenlijk nog beter dan de ce-2, die heb ik niet maar ik heb er wel meerdere kerenop gespeeld.
-Ik vind nog steeds dat de big muff andere boutique fuzz pedalen behorlijk "pwned'
boss ds-1 ook behoorlijk goed, klinkt alleen voor geen meter op mijn vox

Ik heb die Holy Grail nu een dik jaar ofzo, en ben er zeer tevreden over hoor, maar wel alleen als ie in een effectloop staat en zeker niet vóór de versterker.

matto
6 februari 2005, 10:08
Heb een cd10 analog delay van ibanez(40 E) en een ddl (70 E) ook van ibanez, zijn goede pedalen heb ook nog een Boss od 1 die zijn ook erg goed.
Deze pedalen zie je bijna nooit te koop een teken dat niemand ze weg wil doen? dus dat ze goed bevallen? :P

jaywalker
6 februari 2005, 10:52
Ik heb die Holy Grail nu een dik jaar ofzo, en ben er zeer tevreden over hoor, maar wel alleen als ie in een effectloop staat en zeker niet vóór de versterker.

Ik had hem laatst voor mijn vox (geen effectloop) en hij klonk echt geweldig, maar ik heb de vox ook altijd clean ingesteld, de scheur haal ik uit pedalen

marc_o
6 februari 2005, 21:32
Mwa, ik vind dat je attack naar de knoppen gaat met de EH ervoor. Maar het is wel een goed pedaal.

bloodboiler
7 februari 2005, 11:35
Wat te denken van de Charlie Stringer pedaaltjes, zien er erg cool uit(ogen van de hond branden rood op als het pedaal is ingeschakeld).

En erg maffe geluiden, heb zelf de Super Bawl Fire Bawl 2 alarm wah(?). Toegegeven, het is niet het meest bruikbare pedaal maar je kunt er erg leuke dingen mee doen.

BartL
19 januari 2006, 15:44
Heeft men nog nieuwe cheapo pedaaltjes gevonden die een mooie prijs/kwaliteit verhouding hebben? (zoals de Bad Monkey van L. Riff.)

Hoe zit het eigenlijk in het algemeen met die Digitech pedalen?

almarvk
19 januari 2006, 15:54
Waarom heeft iedereen het over de metalzone van Boss? Die dingen klinken op elke versterker met elke gitaar precies hetzelfde. Wat een rukpedaal was dat.

Een Boss OS-2 heb ik onlangs gekocht en klinkt zeer lekker. Zeer divers distortion/overdrive pedaaltje.



PS. Mag ik hier wel de DE7 noemen?? :P

BartL
19 januari 2006, 16:05
DE-7 ben ik weer naar op zoek :D

Echt een goed pedaal

Rock&Roll
19 januari 2006, 16:10
DE-7 ben ik weer naar op zoek :D

Echt een goed pedaal

Same here! Ik denk dat ik eens bij mijn gitaarboer langsga om een nieuwe DE7, dan ben ik zeker van wat ik krijg :satisfie:

almarvk
19 januari 2006, 17:00
Met die ToneLok serie kan je wel zeker zijn dat ze goed zijn. Zijn zeer stevige pedalen. Als je een DE7 tegen komt tweedehands kan er eigenlijk wel zeker van zijn dat ze goed zijn.

Aan de andere kant ook weer niet. Ze zijn wel populair, maar je moet maar net geluk hebben wil je 'm tegenkomen tweedehands. Dus waarom zou iemand 'm weg doen ;) :P

vinni
19 januari 2006, 17:24
Net van iemand twee Aria pedaaltjes gekregen.

Een CH-10 2 stage chorus....met een soort rare flatcable aansluiting
en een DM-X10 Flanger/chorus.

Geen idee of het wat is.....Acht een gegeven paard....

B.t.w.

D.A.V.E member.....
Dacht dat u begraven was?
Ik bedoel.....D.A.V.E. bestaat toch niet meer?

Groet,
Vinni

Koekje
19 januari 2006, 17:54
Met die ToneLok serie kan je wel zeker zijn dat ze goed zijn. Zijn zeer stevige pedalen.

ooit een TS-7 gehad die toch wat schakelprobleempjes had ..., goedkoper switchke waarschijnlijk, was rap weer verkocht

interessander
19 januari 2006, 20:34
ik heb een delay van Tokai die ook niet verkeerd is, zeer stevige behuizing, voor meer info:

http://www.tokaiforum.com/viewforum.php?f=8

http://www.harmony-central.com/Effects/Data/Tokai/

http://komichael.hp.infoseek.co.jp/image/TOKAI01.gif

het is de de delay maar dan zwart, beetje kleine foto: http://www.messe-music.co.jp/newmesse2/used/tokai/tdl_1_small.jpg

almarvk
20 januari 2006, 00:49
ooit een TS-7 gehad die toch wat schakelprobleempjes had ..., goedkoper switchke waarschijnlijk, was rap weer verkocht

Dat klopt, die dingen zijn van plastic en zeer klein. Voor de rest zijn het goede en zeer robuuste pedalen

Speeddemon
20 januari 2006, 01:02
Dat klopt, die dingen zijn van plastic en zeer klein. Voor de rest zijn het goede en zeer robuuste pedalen
7-serie is niet van plastic.
de 5 serie wel.

Einzeln
20 januari 2006, 09:21
Ik schrok van de odr-1. erg goed voor het geld. Alleen voelen de pot's er goedkoop en slap.

Dirk_Hendrik
20 januari 2006, 09:55
7-serie is niet van plastic.
de 5 serie wel.

Niet allemaal. De eerste batch was van metaal.

Rock&Roll
20 januari 2006, 10:18
Valt toch ook heel simpel op te lossen met een TB-boxje? Dan hoef je de schakelaar, die -ik geef het toe- soms lastig kan doen, niet telkens aan en uit te zetten. Is exactly wat ik van plan ben...

JvD.
20 januari 2006, 12:07
mooi topic, 'k ben nog opzoek naar een chorus.

volgens mij is alles van Electro Harmonix degelijk spul.

Dirk_Hendrik
20 januari 2006, 12:40
mooi topic, 'k ben nog opzoek naar een chorus.

volgens mij is alles van Electro Harmonix degelijk spul.


Integendeel. misschien goedklinkend maar de produktiekwaliteit van EH is, zeker op dit moment, vrij erbarmelijk. Daarnaast is EH nooit het merk van "degelijk" geweest.

JvD.
20 januari 2006, 12:51
Integendeel. misschien goedklinkend maar de produktiekwaliteit van EH is, zeker op dit moment, vrij erbarmelijk. Daarnaast is EH nooit het merk van "degelijk" geweest.
je bedoelt in de zin van "snel kapot" ervaring mee, ben benieuwd.
ik ben al lange tijd geintresseerd in de small lcone