PDA

View Full Version : Spanning voor POD



Grenco
26 juli 2004, 13:41
Dag mede mensen,

Ik ben zo dom geweest om bij mijn vorige optreden mijn adapter van mijn Bass Pod achter te laten. :cry:

Aan gezien ik vrees dat deze nu al in de kabel kisten van Beef zitten heb ik een nieuwe besteld. :D

Maar dit gaat zo snel niet.

Vandaar dat ik aan een mede POD (het lieft een Bass POD) gebruiker wil vragen wat de voltage / amperage is van een POD (mijne ligt in de oefenruimte dus ik kan niet kijken :-? )

en is het AC of DC en in geval van DC: hoe zijn de plus en min verdeelt over de connector. :???:


Dus in het kort:
ik zoek de volgende waardes:
Voltage secundair van de voeding
Stroom Secundair van de voeding
AC of DC
en hoe is de pinout van de connector (die in de POD gaat)

Als ik dit weet kan ik misschien tijdelijk met een houtje touwtje oplossing uit de voeten :D
Want ik mis hem toch wel tussen mijn bas en versterker

alvast bedankt.
Edwin Koldenhof
Bassist

harrie-beton
26 juli 2004, 13:51
Ik heb twee voedingen voor de pod xt (ik heb een backup)
Ze zijn beide van LINE6 en ze doen het allebei.


9 volt ac
2000 m ampere

de andere is
9 v ac
1200 m ampere

Grenco
26 juli 2004, 17:19
Weet je toevallig of het gelijkstroom of wisselstroom is?

en bij gelijkstroom: wat de plus is van de connector? (binnen ring of buiten ring)

harrie-beton
26 juli 2004, 19:08
ac = wisselstroom
alternating current betekent het geloof ik.


Polariteit is even proberen. Die rommel is wel beveiligd.
Als je maar niet meer dan 2000 ma erin stopt.

ps voedingen van line6 zijn los niet zo duur.

Diedo
26 juli 2004, 19:29
als het wisselstroom is maakt de polariteit toch niet uit???
ik vermoed toch dat het hier om gelijkstroom gaat, zoals bij praktisch alle effectpedalen... ik zal nog eens googlen...

over de polariteit kan ik niet veel vinden... ik zou zeggen; koop zoŽn universele die WEL GOED GESTABILISEERD is, want die hebben meestal wel een switch waarmee je de polariteit veranderd...

het is trouwens wel DC geloof ik!

succes!

harrie-beton
26 juli 2004, 21:34
ik ben wel blond maar mijn beide POD voedingen zijn WISSELSTROOM (er staat ook op 9 V AC) en op de achterkant van de pod staat: 9 volt AC

Welk stuk snap je niet?

hadv
26 juli 2004, 23:22
dan zit de stabilisator dus in de POD
helemaal geen gek idee, maar je hebt dan nix aan een universele v :-( :-( ding. 9 volt ac, dik 1 Ampere is echter niet zo moeilijk te vinden, ga us naar je electronicaboer

Diedo
27 juli 2004, 12:00
rustig maar HB... :wink:

harrie-beton
27 juli 2004, 13:28
ok, sorry diedo.

Ik snap de verwarring. de meeste pedaaltjes zijn gelijkstroom, de pod is echter wisselstroom. Stomme Amerikanen.

hb