PDA

View Full Version : Eindelijk kan ik ook patsen



R. Flagg
26 juli 2004, 11:37
Testing

R. Flagg
26 juli 2004, 11:37
Enige tijd geleden heb ik van een birds and moons lid een prs cu22 gekocht en eindelijk is de gitaar nu binnen. Dus ff wat foto's voordat ik met vragen ga komen.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/PRS1.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/PRS2.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/PRS3.jpg
http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/PRS4.jpg

Alleen jammer dat een of andere idioot er wat op geschreven heeft.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/PRS5.jpg

Maar goed na een paar uurtjes gespeeld te hebben is dat kliederwerk op de headstock vergeten. De gitaar klinkt echt supermooi het spelen vond ik toch even wennen in het begin, ik ben namelijk gewend aan een grotere hals maar ik denk dat ik over een week niets anders meer wil.

Maar ik heb nog wat vragen, de tremelohendel ontbreekt en nu heb ik al met voerman gemaild en die zeggen dat hij bij iedere zelf respecterende zaak te bestellen is, dit is ook zo maar dat duurt minsten een paar maanden zeggen de meeste, dus iemand misschien suggesties bijvoorbeeld een online winkel.
Bij de tone en volumeknoppen zit een klein wit krasje en weet iemand of dit misschien netjes weg te laten werken is.

Goed dat was het, alvast bedankt voor de antwoorden.

Monty
26 juli 2004, 11:59
Op ebay.com zie je soms losse tremolohendels te koop staan. De trems van een prs hebben geen schroefdraad, misschien dat er een ander merk ook in past? (Wilkinsons hebben ook geen schroefdraad)

Btw... erg vette gitaar!!! Stoer dat er een handtekening op staat van paul himself.

R. Flagg
26 juli 2004, 12:02
In mijn enthousiasme ben ik nog een vraag vergeten, ik heb al ruime ervaring met een gitaar van me gitaarband laten flikkeren. Gelukkig heeft een heel slim iemand straplocks gemaakt maar welke straplocks gebruiken jullie (of een ander systeem). Als het namelijk niet nodig is om te schroeven in de gitaar om andere straps te plaatsen dan lijkt me dat erg mooi.

Swan
26 juli 2004, 12:04
gefeliciteerd

maar wat maakt een beetje schroeven uit?
anders moet je de rubbertjes van Grolsch beugels gebruiken ;)

Anders Destium
26 juli 2004, 12:09
Gefeliciteerd met je nieuwe gitaar, erg mooie kleur dat whale blue :)

Als je veel op de gitaar speelt zullen er wel meer krasjes bijkomen, als je zelf een krasje wilt wegwerken kun je het goed markeren door een Copic stift te gebruiken die qua kleur overeenkomt (te koop in de betere hobbyzaken).

Misschien is het verstandig om een goede gitaarband te kopen, dat kan ook voorkomen dat hij van de knoppen afglijdt. Bij PRS zijn de knoppen duidelijk groter dan bij veel andere, maar met Schaller Straplocks ben je hoe dan ook geregeld. Je hoeft bij Straplocks NIET in je gitaar te schroeven, de gaten zijn er gewoon van je oude knoppen. Het is alleen erg opletten of de schroeven even groot zijn en blijven zitten, als de schroeven te klein zijn heb je niets aan de straplocks...

jw009
26 juli 2004, 12:21
ibanez heeft op sommige modellen ook tremolo's zonder schroefdraad

michielv
26 juli 2004, 12:22
gefeliciteerd

maar wat maakt een beetje schroeven uit?
anders moet je de rubbertjes van Grolsch beugels gebruiken ;)

Is zowiezo de beste manier: krijg je nog gratis bier bij ook! ;)

Anders Destium
26 juli 2004, 12:39
ibanez heeft op sommige modellen ook tremolo's zonder schroefdraad

Dat is een heel andere pook dan die op PRSen zit, veel dikker :)

Baker
26 juli 2004, 13:04
gefeliciteerd

maar wat maakt een beetje schroeven uit?
anders moet je de rubbertjes van Grolsch beugels gebruiken ;)

Is zowiezo de beste manier: krijg je nog gratis bier bij ook! ;)

Ik vond dat ook altij de beste manier.
Totdat op het podium mijn gitaar uit m'n handen flikkerde met grolsch rubbertjes en al..... :(

Toen toch maar snel straplocks gekocht. Ik wil nu niet anders!! 8-)

on topic: Mooi gitaartje trouwens!

slayurrr
26 juli 2004, 13:16
Mooie kleur en een cool patroon, maar wat ik van het model vind, is wel duidelijk.
Inlays vind ik trouwens ook wel wat hebben.

BLOK182
26 juli 2004, 13:16
Prachtding man!

Baco
26 juli 2004, 13:28
Knappe gitaar! Het wachten meer dan waard, veronderstel ik :razz:

O/T: yep, zet er maar snel schaller straplocks op, het eerste wat ik doe als ik een nieuwe gitaar heb...

Arnie
26 juli 2004, 13:34
Erg gave gitaar man! 8-)

Ik raad trouwens Dunlop straplocks aan. Zelf heb ik ook Schallers en die Dunlops vind ik gewoon iets fijner werken. Ze zijn wel duurder dan Schallers, maar ja....

pikasso
26 juli 2004, 13:45
Wat kosten die dingen dan?

Negative K3 fan
26 juli 2004, 13:49
bij straplocks vallen de schroeven er soms wel spontaan uit (op de meest vervelende momenten), dus voordat je gaat schroeven wat houtlijm etc gebruiken.

Wormaap
26 juli 2004, 13:55
Die DiMarzio cliplocks, is dat niets? 'T idee lijkt wel handig, je kunt nog eens van band wisselen, en dezelfde band bij meerdere gitaren gebruiken (handig als je wireless bent en je sender aan je band hebt getapet :P)

R. Flagg
26 juli 2004, 14:04
Thanks voor de reacties, ik ga volgende week wel even een kijkje nemen bij feedback. Een tijdje spelen heeft toch wel duidelijk gemaakt dat een andere amp ook geen overbodige luxe is, (je wil niet weten waar ik nu op speel) een nieuwe amp zat namelijk een beetje in de lange termijn planning.

BLOK182
26 juli 2004, 14:06
Geloof me, zo'n gitaar over een degelijke buizenbak, en je weet niet wat je hoort :)

prs
26 juli 2004, 15:41
Hechmi,

Gefeliciteerd met je PRS! Ben blij voor je dat hij goed is gearriveerd.
Cool die handtekening van Paul Reed Smith, dat had ik op de andere foto's nog niet gezien.
Was alles nog goed gegaan met verzenden? Geen problemen gehad?

Veel plezier met je PRS (maar dat zal vast lukken).

Jesse

Alain
26 juli 2004, 16:10
Alleen jammer dat een of andere idioot er wat op geschreven heeft.

http://home.quicknet.nl/qn/prive/souguir/PRS5.jpg

Maar goed na een paar uurtjes gespeeld te hebben is dat kliederwerk op de headstock vergeten.

I certainly hope you're kidding...

of toch minstens analfabeet

Schoon gitaarke! !