PDA

View Full Version : stroeve hals achterkant



cappuccino
26 juli 2004, 09:11
hallo forumleden, weet er iemand wat te doen i.g.v. stroeve gitaarhals ?
Ik heb het over de achterkant waar ik met mijn hand langs glij dus niet de toets / fretten. Schoonmaakmiddelen lijkt me geen goed idee.
Gitaar in kwestie is een LP custom uit '79

wietse
26 juli 2004, 09:17
is de lak ruw geworden zeker?
je kan proberen de lak met commandant weer wat te polijsten.

schizo910
26 juli 2004, 10:21
Schoonmaakmiddelen lijkt me geen goed idee.
Gitaar in kwestie is een LP custom uit '79

Je hebt speciale schoonmaakmiddelen voor je gitaar, gitaarpolish wil ook wel eens helpen...

Monty
26 juli 2004, 10:36
Je kan ook de lak wegschuren zoals die Zakk Wylde's custom. Dan heb je er ook geen last meer van, je moet 't alleen wel durven :-D

Stratman70
26 juli 2004, 12:29
Ik herken het probleem wel. De hals is op zich niet ruw, maar gewoon glad, maar de lak voelt erg stroef, wat "sticky" aan, vooral na een avondje optreden (=zweten0. Dat komt volgens mij door de laksoort: nitro cellulose lak. Ik heb het ook alleen op mijn Les Paul.
Het enige wat je kunt doen is de hals regelmatig poetsen...tja...of de lak wegschuren idd.....

IndiepoprockJesse
26 juli 2004, 13:22
met een zachte doek eroverheen wil al helpen vaak..

maar je kan ook gewoon met een poetsmiddel ( GLH is goed voor LP ) je nek ff goed bewerken en denk dat ie daarna weer heerlijk glijd.. :D

bert k
26 juli 2004, 13:24
Trucje van de gitaarbouwer geleerd: Met schuurpapier 800 (heel fijn) voorzichtig een beetje opschuren. De lak hoeft er ech niet af. Als je het goed doet wordt de lak van hoogglans nu zeg maar zijdeglans, en speelt weer als de brandweer.

Sjakie
26 juli 2004, 13:51
Het gaat nog beter met staalwol trouwens.