PDA

View Full Version : julliie mening over devolgende pedals...



Nocki
26 juli 2004, 08:28
hoi ik wil nog deze pedals

+ auto wah AW-2, AW-3 E 75
++ delay DD-3 E 80
tremelo TR-2 E 80
reverb RV-2,3,5
acoustic sim AC-2
++ equalizer GE-7 E 60
compressor sustainer CS-2 E 50
Enhancer EH-2 E 50
Dynamix filter FT-2 (wah) E 90
met een kruisjes ervoor wil ik graag snel hebben. en de prijzen die er achter staan die komen van marktplaats. wie kan me iets over deze pedals zeggen. vooral de wah, reverb en de tremelo ken ik nog niet.
wie kan me meer vertellen. en zijn de prijzen ook een beetje interesant?

Nocki

Dirk_Hendrik
26 juli 2004, 09:35
1 vraag,
Waarom beperk je jezelf zo angstvallig tot Boss meuk?

schizo910
26 juli 2004, 10:00
Die acoustic sim AC-2 vind ik persoonlijk 3x niks. De De GE-7 bevalt me goed en die prijs is zeer redelijk. De auto wah AW-2 heb ik een tijdje geleend van een vriend maar zie er geen functies voor (niet genoeg om aan te schaffen) ik vind het een beperkt effect.

Over de rest heb ik niets zinnigs te melden...

Robbert
26 juli 2004, 10:39
De GE7 spreekt voor zich. Gewoon een 7 bands equalizer. Ik weet niet of Speedy zijne ooit nog gemodificeerd heeft?

De CS-2 vind ik zelf iets lekkerder dan de CS-3. Hij ruist wel ietsje meer, maar is ook een tikkeltje "warmer".

FT-2 is wel een grappige filter/auto-wah. Hoe harder je aanslaat (sens. instelbaar) hoe meer hij kwaakt. Heb hem sinds een weekje weer eens aangesloten, das toevallig!

De Boss tremolo schijnt niet heel fantastisch te zijn. Ik ken hem verder niet, maar zowel Analogman als Keeley hebben er een mod voor.

EH-2 heb ik sinds kort ook. Hij kan de treble of bas ietsje op peppen. Je kunt hetzelfde bereiken door je eq iets anders in te stellen. Het is dat ik er maar 25 Euro voor betaald heb (mint in box) :D

GuitarMaster
26 juli 2004, 12:38
Ik vind die Boss tremolo juist een van de lekkerder klinkende goedkope tremolo's.

dejohan
26 juli 2004, 12:40
Aw-2 is idd een raar pedaaltje. Leuk, maar een echte wah is toch handiger.

Mitch
26 juli 2004, 13:03
Zoals al eerder opgemerkt: waarom alleen Boss ? Een delay als de DD3, tja.....80E.... ik zou het er niet voor geven. Daar zijn wel betere alternatieven te vinden.

Nocki
30 juli 2004, 08:52
tja.. waarom boss.

ik weet het niet. het zijn lekkere pedalen kwa stevigheid. en kwa tone sucking... dat doet een G-force ook. ik wil ook best een ander pedal maar boss zie je vaker op 2e hands markten enzo...

Nocki

harrie-beton
30 juli 2004, 10:31
je wilt 9 effecten los kopen :???:

Waarom kies je geen multieffect? Bijvoorbeeld boss me30.
Die klinken net zo en hebben meer mogelijkheiden (geheugenbanken) en minder tone suck.

Auto wah vind ik vrij onbruikbaar, het klinkt altijd een beetje als een kwakend eendje. Geef mij naar een wah met gas pedaal.

phx
30 juli 2004, 12:13
ik heb ze (bijna) allemaal wel gehad, hier mijn mening:

+ auto wah AW-2, AW-3 E 75 / aw2 sux, aw3 is iets beter, maar ga voor de ft-2 (is aanslag gevoeliger)
++ delay DD-3 E 80 / super, kopen beste delay ooit (samen met dd5)
tremelo TR-2 E 80 / zit ook op mijn pedalboard, haalt alleen volume weg
reverb RV-2,3,5 / koop gewoon een delay
acoustic sim AC-2 / ken ik niet
++ equalizer GE-7 E 60 / kun je mooie volumeboost mee maken voor bijv solo's
compressor sustainer CS-2 E 50 / beter dan de cs-3
Enhancer EH-2 E 50 / ken ik niet
Dynamix filter FT-2 (wah) E 90 / super, maar 90 euro? ik heb er destijds zo'n 50 voor betaald

PHX