PDA

View Full Version : 12 meter aan kabel...



Nocki
26 juli 2004, 08:25
HOi.

in mn kist (veel gitaristen hebben een flightcase met een amp of een rack met amps en meer maar ik heb een kist...)heb ik de aanlsuiting voor mn pedaal voor mn amp en de stroom voor de pedalen aan elkaar gehecht en dit zit altijd vast. mn deksel is mn pedalboard en ik kan dus als mn kosy staat mn pedal board neer leggen en spelen.
alleen nog stroom aansluiten en de signaal kabels van fx send naar pedals naar fx return. hier heb ik zo'n 12 meter kabel voor.
ik wou dit ook aansluiten (bijhechten) aan de kabel voor het aansturings pedal en het 9 volt kebeltje. maar door stroom en signaal naast elkaar te laten lopen krijg je verlies en brom.wie kan me zeggen of dat ook echt kwaad kan? en er schijnen ook buffers te zijn voor lange afstanden als je met kabels werkt. waat kan ik daarvoor gebruiken. op zich ben ik blij met het geluid en heb ik geen signaal verlies met fx+12 m kabel; of zonder. maar was toch benieuwd.

wie kan hier zn licht over laten schijnen


Nocki

bluegate
26 juli 2004, 09:07
Probleem met lange kabels en gelijkspanning is bekend.
Bij een lange kabel heb je een hogere weerstand.
Hierdoor zakt de gelijkspanning aan het einde van de kabel.
Oplossing hiervoor is wisselspanning gebruiken en aan het einde van de kabel deze gelijkrichten naar gelijkspanning.
Hierdoor kun je veel langere afstanden overbruggen.
Nadeel, ongebalanceerde signalen storen.

Met 12 meter krijg je ook hoog verlies door de capaciteit van de kabel.

Ik zou alle kabels van en naar het rack (12m) volledig gebalanceerd uitvoeren. (Dus omzetters van Hi-Z naar Lo-Z en omgekeerd aan de andere kant) en de spanning in wisselstroom versturen en vervolgens gelijkrichten.

Voordelen: Je hebt echt 9V tot je beschikking, de wisselspanning stoort niet omdat je kabels gebalanceerd zijn.
Nadelen: Meer spullen en wat bewerkelijk.

Succes.

LordRiffenstein
26 juli 2004, 09:58
Ik heb een snake van ongeveer 9m tussen mijn pedalen en rack met daarin het volgende:

Midi-kabel met phantom voeding voor midi-controller
9vDC kabel voor de stroom voorziening voor wah
2 audio kabels

Signaal loopt als volgt:

gitaar -> 6m kabel -> buffer -> 9m kabel -> wah -> 9m kabel ->rack input

De audio kabels zijn ongebalanceerd. Ik heb goed afgeschermde kabel gebruikt en er is GEEN storing op het audio signaal. De 9v-kabel is ongeveer 10m lang en ik heb een verlies van 0.2v op deze lengte. Aangezien mijn pedal power meer dan 9v geeft is dit geen probleem. Gebalanceerde kabels werken maar niet altijd, het hangt af van systeem tot systeem. Ik heb het geprobeerd maar ik had meer ruis dan tevoren. Ik gebruik nu Mogami 2524 kabel, goed afgeschermd en klinkt heel lekker.