PDA

View Full Version : Gezocht: nieuwe versterker, maar welke?



theworst
26 juli 2004, 01:22
Ik zoek een nieuwe versterker maar welke?

Ik heb een gibson SG en een zoom gfx-8 effecten pedaaltje
Mijn huidige marshall valvestate 8080 voldoet niet aan mijn verwachtingen, omdat ik ongeveer de sound wil van pop-punk.
Denk aan Green Day en Blink en meer van die accoordenbandjes.
(vooral de pedaal met de marshall is een vreselijke combinatie, maar directe distortion heeft te weinig bas)

Verder wil ik niet alleen goede distortion, maar ook een mooi clean geluid
(ska bijvoorbeeld)

Wat raden jullie mij aan??

BartL
26 juli 2004, 01:29
Hoeveel heb je te besteden? Super'clean' clean zal je nooit krijgen als je met een SG speelt.

Marshall DSL-serie iets voor je?

theworst
26 juli 2004, 01:33
Ik heb een kleine 800 euro te besteden...natuurlijk is een optie doorsparen, maar ik zou eigelijk de mogelijkheden willen weten voor 800 euro...

verder vind ik marshall niet zo geweldig klinken....
dus ik denk eigelijk meer aan ander merk versterker

Flatcat
26 juli 2004, 01:33
Brunetti? :)

(als 90% op dit board engl zegt mag dit ook wel hé hehe)

Ik zou geneigd zijn te zeggen een Mesa Rectifier maar de clean is er niet zo goed op, op die Brunetti wel, daarom... Blink schakelt ook over op een andere amp (of deed dat toch eerder, namelijk op de marshall rack die ik overigens verkoop).

Green Day zijn oude modded marshall amps, no way dat je die z'n sound nabootst!

Andere amps die bij mij goed bevonden werden voor de meer high gain punkrock: Diezel vh4, Bogner Uberschall,...

Voor je clean sound (in diezelfde high gain amp) zou ik je dus Brunetti of een Soldano decatone aanraden, die klinkt ook echt wel goed clean.

Tot zover mijn ervaringen.

En ik speelde 6 jaar punkrock op de mijne, pm if interested! ;)

Flatcat
26 juli 2004, 01:34
shit zet ik zo'n lange post :p

ik heb niet veel ervaring met een goeie lampenamp te kopen voor 800 euro eigenlijk (toch niet nieuw).

*edit*

lose the effects (zoals je zelf zegt)! geen enkele punkrockband die ik ken speelt daardoor, gewoon kabel in die amp, moet lukken!

misschien is zo'n peavey 5150 wel iets voor je, alhoewel ik die clean ook niet ken en beetje voor vrees?

gouden tip: BLIJF DOORSPAREN voor iets goeds als je toch afstapt van je marshall die je nu hebt

schizo910
26 juli 2004, 10:03
Koch Power- of Multitone!

PeteRS
26 juli 2004, 12:34
Koch valt waarschijnlijk af voor 800 euro 2e hands. Met een 5150 wordt je clean waarschijnlijk nog beroerder. Ik heb in een grijs verleden ook pop/punk/metal op een 8080 gespeeld met een Boss DS1 distortion ervoor. Prima soundje voor dat genre, dikke palmmutes en lekkere powerchords. Deze oplossing kost je slechts 69,-
Kun je voorlopig nog even doorsparen voor een Engl Power/fireball.

Flatcat
26 juli 2004, 12:36
Ik moet je volgen ivm die pedaal. Ik moest es op een backline spelen met die pedaal op een clean lampenversterker en was ZEER aangenaam verrast.

PeeVee
26 juli 2004, 13:58
Wat raden jullie mij aan??
Koop een amp met een goede brede warme basis sound, b.v. oude Fender buizenbak b.v. Twin, Bandmaster, Showman etc. Dan heb je mooi hard en vol clean, de rest doe je met pedaaltje. Oude Fender buizenbakken zijn bovendien dol op pedaaltjes... Toevallig weet ik nog een mooie te koop... ;-)

Jeee
26 juli 2004, 14:42
Ik zoek een nieuwe versterker maar welke?

Wil je eigenlijk opnieuw een combo, of een head + cab?

theworst
26 juli 2004, 17:46
combo of head+cab maakt niet zoveel uit...
Comco is makkelijker te slepen voor optredens, maar de valvestate is erg mager voor een zaal....verder bevalt me de distortion niet (te heftig) en de clean (te mager).
Ik wil dan wel zo'n pop punk-geluid, maar ik speel geen pop-punk covers, dus vrijwel eigen muziek of "calssics" die we omzetten in stevige rocknummers.

Ik wil dus wel een versterker die ik voornamelijk on stage wil gebruiken,
goed hoorbaar (voor mezelf), goed geluid en eigelijk wil ik van dat pedaal gedoe af.

damn ik ben veeleisend hehehehe :P:P

Harry
26 juli 2004, 19:41
Bedrock!!!!!