PDA

View Full Version : Minidisc en midi.....



WesMontgomery
6 mei 2002, 10:43
Hallo,

kan je ook simpel een midifile op een minidisc zetten via zo'n draagbaar minidiscrecordertje..? Hoe moet dat dan?

Alvast bedankt!

jaccoos
6 mei 2002, 11:02
Dan moet je op je minidisc een optische in/uitgang hebben. Achter de pc dan natuurlijk ook. Kabel tussen doen. Dan kun je de midi versturen volgens mij.

mirage
6 mei 2002, 19:53
kan prima, gewoon de line out van je geluidskaart aansluiten op je minidisc speler (hoeft niet optisch te zijn maar met normale kabel moet je even oppassen dat ie niet zoemt)
en hoe dat dan heet?
muziek :smile:
nee het geluid komt als normaal bestand op je md te staan hetzelfde als van cd of waardan ook vandaan, dat het geluid anders gegenereerd word is niet intresant

Ic3gl0vE
6 mei 2002, 22:52
zelfde idee als gewoon mp3 opnemen vanaf je computer!
ik heb het zo:
kabeltje van speakeruitgang op m'n soundcard aangesloten op de line-in's van m'n stereotoren en MD speler en knalle maar :smile:

WesMontgomery
7 mei 2002, 09:52
Thankx...
Trouwens, de kwaliteit is dan gewoon als op de pc toch?

Bates15
7 mei 2002, 12:20
En de compressie die MD uitvoert op de bestanden dan ?? Volgens mij kan je geen MIDI file op MD branden hoor. Maar dan zit ik er mischein heel erg ver naast.

Ik kan het me in ieder geval niet voorstellen....

pimmetje
7 mei 2002, 14:15
Als je geen optisch kabeltje gebruikt, dan wordt 't bestand gewoon analoog doorgegeven en op de MD gezet. Da's 't grote voordeel van een optische kabel. Je kan 't bestand dan via een optische kabel dan ook weer aan een andere computer voeren zonder dat de informatie op een andere manier is opgeslagen. Via een gewone audio-kabel is het dus geen midi-bestand meer.

Ic3gl0vE
9 mei 2002, 12:26
als je het op MD zet is het zowiesoow geen midi bestand meer want een MD werkt gewoon met groefjes en putjes net zoals een cd

Bates15
9 mei 2002, 13:18
Ik zou inderdaad hoogst verbaasd zijn als je een midifile zou opnemen op een md. Ik kan het me werkelijk niet voorstellen dat er iets zinnigs van overblijft bij het afspelen.

MD zet een heleboel info op eem heel klein schijfje. Waar gaat aal die info heen ??? Dat wordt dus gewoon weggehaald. En als je midi info weghaald snapt je ontvanger er dus niets meer van. Blijft me verbazen en als ik niet gelijk heb geef ik mijn vrouw een taart kado. (Zij bemoeit zich nu ook in de discussie)

pimmetje
9 mei 2002, 14:04
Ik heb 't nooit uitgeprobeerd. Het zou inderdaad gewoon pure nonsense kunnen zijn, want onze drummer heeft 't me ooit gezegd :smile:.
Ik heb zelf alleen nog maar opgenomen troep van MD tot mp3tjes verwerkt. Misschien wel aardig om de handleiding van de MD erbij te pakken.... die ligt op dit moment jammer genoeg nog in de oefenruimte.

Ic3gl0vE
9 mei 2002, 22:18
Op 2002-05-09 12:18, schreef Bates15:
Ik zou inderdaad hoogst verbaasd zijn als je een midifile zou opnemen op een md. Ik kan het me werkelijk niet voorstellen dat er iets zinnigs van overblijft bij het afspelen.

MD zet een heleboel info op eem heel klein schijfje. Waar gaat aal die info heen ??? Dat wordt dus gewoon weggehaald. En als je midi info weghaald snapt je ontvanger er dus niets meer van. Blijft me verbazen en als ik niet gelijk heb geef ik mijn vrouw een taart kado. (Zij bemoeit zich nu ook in de discussie)


nee kijk het zit zo;
je hebt een geluidssignaal, dit geluidssignaal wordt door je md speler geregistreerd op een md en dan kan je dit later weer beluisteren omdat het is vastgelegd.
de info zoals 16 midi kanalen en hoe die kanalen heten enzo wordt niet doorgegeven omdat de md speler alleen het geluidssignaal registreert en de rest niet.

als je een cd opname maakt komt er op de cd ook niet meer te staan op welk kanaal van de (bijv.) 8 sporen recorder jouw gitaar stond

easy :smile:

Bates15
10 mei 2002, 10:58
Ik krijg dus een taart als ik het iets anders aan mijn vrouw breng....lachen zeg. Nou morgen is mijn kleine jarig dus dan eet ik wel een extra stuk.

WesMontgomery
10 mei 2002, 15:42
Dus als ik het goed begrijp, kan je een midi file wel op md zetten; zodat je het kan afluisteren?

pimmetje
11 mei 2002, 16:43
ha... die weet ik WEL zeker: JA!!

Wbremer
3 juni 2002, 15:02
ALLE geluid dat via de line out van de P.C. geluidskaart komt, wordt om m.d. gezet. Al sluit je je mike of je motorboot aan op de geluidskaart..... Als er maar geluid uitkomt. M.d. zet dat gewoon als een geluisbestand bestand op de disk.

WesMontgomery
3 juni 2002, 16:12
okidoki