PDA

View Full Version : recording out



jw009
25 juli 2004, 20:58
ik heb een mesa quad pre-amp hier zit een recording out op, zou ik dit op me pc aankunnen sluiten?

Br@mbo
25 juli 2004, 21:39
ja

guhlenn
26 juli 2004, 13:00
ja maar 't is niet geweldig.

Frits van Mourik
26 juli 2004, 23:25
ik heb een mesa quad pre-amp hier zit een recording out op, zou ik dit op me pc aankunnen sluiten?

Wat denk je zelf? Wat doet die output daar? Verwarring & brand stichten?
Probéér het gewoon eens! ( En laat ons vooral het resultaat weten...)

Groeten,

Frits

bert k
26 juli 2004, 23:50
NEEE!!! Dan kan zn PC stuk gaan... :o Denk ik...

hadv
27 juli 2004, 21:11
recording out, en dan je pc stuk ?????
BS :evil:

jw009
27 juli 2004, 22:56
nee mijn quad had ik niet bij de hand dus ik dacht eerst maar is vragen voor dat ik een eind ga rijden, maar het lukt opzich wel alleen heb ik een betere geluidskaart nodig en me versterker geeft aardig wat vermogen dus dat wordt ook niet echt goed verwerkt.
Maar wel leuk om mee te kloten

bert k
28 juli 2004, 10:00
recording out, en dan je pc stuk ?????
BS :evil:Nee joh, flauw geintje... :)

Horus
28 juli 2004, 11:36
nee mijn quad had ik niet bij de hand dus ik dacht eerst maar is vragen voor dat ik een eind ga rijden, maar het lukt opzich wel alleen heb ik een betere geluidskaart nodig en me versterker geeft aardig wat vermogen dus dat wordt ook niet echt goed verwerkt.
Maar wel leuk om mee te kloten

:-? Ik zou eerst eens wat over opnemen gaan leren. Ik weet niet of je van plan was 50 watt door je computer heen te pompen maar ik zou het niet proberen. "dus dat wordt ook niet echt goed verwerkt" is nogal weinig zeggend. Een recording output is altijd een laag signaal, omdat het niet door een eindversterker gaat. Dus ookal gebruik je een 400 watt muur van geluid, daar trekt de recording output zich nix van aan. Wat je iig nooit moet doen is het snoertje dat van je eindversterker naar je speaker gaat loshalen en deze in je computer steken. Dan stuur je dus een veels te hoog signaal je computer in en ik geef je ongeveer 5 kans dat je geluidkaart dat overleefd.

jw009
28 juli 2004, 12:56
bij mij lijkt het dat de recoring out juist veel output geeft, zelfs als ik me poweramp volume uit zet zie je nog alles uitpringen ( die heen en weer lijntjes die je ziet als je opneemt bij cool edit)

bert k
28 juli 2004, 13:13
Nee, dat klopt, (nu ff serieus) de rec out staat in principe los van de volumeregelaar. Wat er uitkomt is lijnniveau, dus geschikt voor een line-in op je geluidskaart. Bij sommige pre-amps is de rec out apart te regelen, bij jou kennelijk niet. Geen probleem, je moet alleen op je computer het niveau bijregelen. Windows volumecontrol ergens. Als je een soundbalster hebt of on-board geluid: klik op het luidsprekertje rechts onder en ga naar record controls.

guhlenn
30 juli 2004, 10:46
download de manaul op mesaboogie.com