PDA

View Full Version : Ibanez RG2550EXGK



jw009
25 juli 2004, 20:41
iemand ervaring met deze iba??

http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page_big/RG2550EXGK.html


http://www.ibanez.co.jp/world/products/eg/page_big/RG2550EXGK.html

• 3pc Super Wizard neck
• Basswood body
• Large frets
• Edge Pro bridge
• DiMarzio® IBZ-N (H) neck pu
• DiMarzio® IBZ-S (S) mid pu
• DiMarzio® IBZ-B (H) bridge pu

Reverse
25 juli 2004, 20:45
Nee, maar hij ziet er iig mooi uit :razz:

slayurrr
25 juli 2004, 20:47
1 keer op gespeeld, maar ik kan er weinig over zeggen want dat was meer heel even.
Ik vind het iig een hele mooie gitaar, vooral die slagplaat is cool !

RRRobin
25 juli 2004, 22:41
ik heb de 2570, zelfde specs, alleen zonder slagplaat :)

vind t een fijne gitaar, zeer aardig geluid, en zoals je wel vaker gehoord zult hebben is de hals erg dun en speelt t voor mij daarom erg lekker, maar je moet er natuurlijk wel van houden.
daarnaast is de hals blank en niet op de ordinary manier gelakt waardoor t minder stroef is etc :) weet ff nie meer hoe t heet ;)
als je nog vrage hebt moet je maar gewoon stelle :)

Edge pro werkt btw ook prima, helemaal geen last van ontstemmen, het enige probleem wat ik wel in het begin had was dat er standaard .09 snaren opzaten en ik .10 prefereer, tremolo moest dus wel helemaal opnieuw afgesteld worden en ik heb er zelfs andere veren in gezet omdat het anders niet werkte (standaard veren gaven niet genoeg tegendruk).

Na dat gedaan te hebben helemaaaal geen problemen mee gehad

Maiden Michiel
26 juli 2004, 08:27
Ik heb er lang over gedacht om er ook zo een te kopen.
Fantastische specs, goede brug, fijne access. Kan je geen miskoop aan doen denk ik.

Raffel
26 juli 2004, 10:09
die zijn heeeeeeel fijn! :)
Maar ik ben dan ook wel fan van de Ibanez RG's.

Inderdaad goede brug, naar mijn mening ook fijner dan Floyd's. Fijnste nek die je op de prestige's kunt vinden en sowieso z'n geld wel waard.

Ze stoppen in vrijwel alle Ibbi's van die zwakke veren, men gaat er denk ik van uit dat iedereen op .009 speelt of zo.

Vincent Vega
26 juli 2004, 11:25
ik zou toch voor de RG55045OMFGWTF gaan.

punt: waarom altijd van die kutnamen van ibanez, en ja het zal wel weer ergens voor staan. :-?

Maiden Michiel
26 juli 2004, 11:29
Toch wel belangrijk als je kleur en uitvoering enzo wilt bestellen.

jw009
26 juli 2004, 12:17
iemand id waar ze deze in de winkel hebben staan?

RRRobin
26 juli 2004, 15:18
ehmmm maybe feedback utrecht?
volgens mij hing ie daar laatst nog

woonplaats rotterdam, dan is utrecht wel een pokke end rijde :P
feedback r'dam probere? :P
je kan ze ook ff maile om te vrage of ze m hebbe

hij staat iig wel op hun website, maar daar kwam ik nog iets vreemds tegen, de 2550 is duurder dan de 2570, terwijl t eigenlijk dezelfde gitaar alleen is de 2550 met slagplaat, slagplaat kost tog geen 100 euris? :O

Diedo
26 juli 2004, 17:27
dat er iets op hun site staat zegt geen flikker... ik dacht mooi een RG620 voor 639,- op de kop te kunnen tikken... mooi niet dat werd dan een RG2620 voor een slordige 900 uiers... dus dat heb ik maar laten schieten... (ookal was ie erg mooi...)

vester86
16 augustus 2004, 04:41
grappig: ik ga deze gitaar ook kopen (misschien de 1570EX, weet ik nog niet, de 2570EX is wel mooier).
ik heb zelf al veel research gedaan, onder andere op gitaar.net.

+ punten:
+ goeie afwerking (hier wel prestige afwerking, he jeroen )
+ mooie snelle hals (je moet er van houden)
+ goeie brug, komt in de buurt van een originele floyd rose, alleen
dan ontwikkeld door ibanez zelf. stemvast, hoeft geen snaar-einde
af te knippen
+ H-S-H elementencofiguratie: je hebt ongeveer alle mogelijkheden
van een H-H configuratie, maar je hebt een extra single coil voor
de wat cleanere geluiden. in mijn ogen een betere keus dan H-H of
H-S-S (HSH is veelzijdiger)
+ niet te dure,maar voor (hard)rock en metal goed klinkende
houtsoort gebruikt voor de body.
+ niet overdreven duur (hoewel daar altijd over te discusseren is)

- punten:
- geen originele verschijning (te koop van 200 tot 2000 euro, heel
veel gitaristen hebben er eentje
- Dimarzio/IBZ elementen zijn nauwelijks beter dan de normale IBZ
elementen (v7/v8)
- de brug heeft een lastig systeem, zeker voor beginners; als er
een snaar knapt is de hele gitaar vals omdat de snaren dan een
andere spanning krijgen
- vooral geschikt voor "hardere" muziek; voor jazz o.i.d. moet je
deze niet kopen
- de 2570 is er niet linkshandig, de 1570 wel.

verder dan de verschillen tussen de 1570 en de 2570: de prijs:
als ik bij Feedback kijk:
1570: 619 euro
2550: 799 euro
2570: 689 euro!!!
het verschil tussen de 2550 en de 2570 kan ik nu niet verklaren, op de kleur en de inleg op de hals (positieaanduiding) na is alles hetzelfde
de prijs bij SERLUI, de importeur, (http://www.serlui.nl/prijzen/IBZ%20pdf/Pagina2.pdf) is voor de 2550 en de 2570 gelijk....

de gitaar:
veel positieve reacties, ik heb er nog geen slechte dingen over gehoord, op enkele kleine schoonheidsfoutjes na (scherpe brugzadels=snaren breken, een schakelaartje dat niet werkt of kraakt) maar verder niets. als je kijkt naar de prijzen tussen de 1570 en de 2570 is die verhouding een beetje scheef, die 'speciale' elementen voegen niets toe, ze hebben totaal geen karakter. leuk voor heftige distortion, maar ik zelf ga voor 2 dimarzio humbuckers en (ik denk) 1 SC seymour duncan.
ik vind zelf de 2570 (de blauwe, maar volgens mij is die dit jaar uit het pakket gehaald) mooier dan de 1570. ik wacht ook in ieder geval tot begin 2005, ik hoop dat ze dan: 1: met een nieuwe serie komen 2: de blauwe kleur weer in het pakket doen.
naar wat ik heb gehoord zijn het allebei prima gitaren voor het geld, gezien de specificaties kosten ze niet te veel, ook al kan de prijs natuurlijk altijd nog wat naar beneden en zal je er erg veel plezier mee kunnen beleven.
bedenk voor jezelf wel goed of je een floyd rose achtige brug op je gitaar wil, het is lastig,zeker voor beginners, om daarmee te kunnen spelen.
veel meer weet ik op dit moment niet over de gitaar te vertellen (net 2 uur schoolexamen scheikunde, en te lam om nog meer te gaan denken) als ik nog iets bedenk post ik het in ieder geval, en je kunt me altijd toevoegen op msn: jorisjans AAP hotmail PUNT com

Joris

abbys
16 augustus 2004, 11:31
ik zou toch voor de RG55045OMFGWTF gaan.

punt: waarom altijd van die kutnamen van ibanez, en ja het zal wel weer ergens voor staan.


gheheheh, jij las men gedachten

maar over die hoe ie nou ook noemt, die ziet er zeker goed uit! veel succes!

abbys
16 augustus 2004, 11:31
ik zou toch voor de RG55045OMFGWTF gaan.

punt: waarom altijd van die kutnamen van ibanez, en ja het zal wel weer ergens voor staan.


gheheheh, jij las men gedachten

maar over die hoe ie nou ook noemt, die ziet er zeker goed uit! veel plezier als je hem koopt

lennartengel
16 augustus 2004, 12:13
mwah simpel,
rg=model
2xxx is prestige serie met dimarzio ibz elementen
550 model met slagplaat
en dan natuurlijk nog de kleurcode

simpel zat, maar nou moet ik toegeven dat ik ieder jaar weer boven de nieuwe ibanez catalogus zit te kwijlen. Dan word het ook wat duidelijker :razz:

vester86
16 augustus 2004, 14:34
jup, da maakt het een stuk logischer

NeeraDJ
16 augustus 2004, 14:51
Uhmm gasten ik spam meestal niet (misschien zelfs nooit gedaan :???:), maar nu ik zie wat voor belachelijke prijzen jullie neer willen leggen voor deze net-niet basswood-bakkies, vind ik dat ik best even in mag grijpen.

Ik heb nu al anderhalve week een RG3120 Prestige te koop, dat al deze modellen zwaar overclassed. Ik onderbouw het even:

Houtsoorten: Mahonie is vele malen tonaler dan basswood, dat soms zelfs al onkarakteristiek wordt beschreven. De albekende Ibanez lovers op dit forum kunnen daar echt wel meer over vertellen. Verder is het een stuk steviger dan het zachte basswood

Elementen: Mijn RG3120 heeft een échte Seymour Duncan TB-4 JB in de brug en een échte DiMarzio Paf Pro in de halspositie. Bij de DiMarzio IBZ heb ik altijd het net niet gevoel gehad, probeer zelf maar een gitaar met echte DMZ of SD's te vergelijken met die pups.

Looks: Mijn RG3120 heeft een redelijk dikke AAA Flame Maple top die ook nog eens natural bound is. Probeer dat maar op een betaalbare Ibanez te vinden, volgens mij is er zelfs nog maar 1 RG die dat nog heeft (3020fm).

Prijs: De mijne heb je voor ongeveer de nieuwprijs van deze gitaren, ik zit tussen de 800-900 euro in, en das echt niet duur voor een gitaar die anderhalf jaar geleden bij feedback voor €1459,- te koop stond. Ik denk dat forummers zoals Anders Destium daar ook garant voor kunnen staan.

Verder heeft de mijne ook die heerlijke Wizard hals, is gemaakt in Japan, is het op een paar krasjes (achter op de body weinig zichtbaar) als nieuw, en wat hardware betreft eigenlijk identiek. De brug is alleen een Lo Pro Edge, en wordt soms beter geschat dan de Edge Pro. Hij is minder kolosaal en naar mijn ervaring wat gemakkelijker in omgang.

Ik weet niet of dat altijd zo is, maar bij deze krijg je er ook nog een authentieke Prestige koffer bij (staat op de koffer). Ik ben voor het merendeel echt objectief bezig, start zelf maar een onderzoek. Ik wil alleen zeggen dat je bij mij een stuk zeldzamere en veel beter gitaar hebt.

lennartengel
16 augustus 2004, 15:01
Dat hangt er dan met net vanef of je op mahonie zit te wachten... Ben het echter wel met je eens dat basswood het net niet is...

NeeraDJ
16 augustus 2004, 15:19
Hoe bedoel je?

Mahonie sustained beter dan basswood, eigenlijk is het daarom naast zijn muziekale kwaliteiten een veelgebruikte houtsoort. In sommige gitaren kan het wat bassiger of midraney uitkomen, maar omdat het een maple hals en top heeft wordt dat sterk onderdrukt, en ook door de wat schelle pups mooi gebalanceerd. M.a.w. je krijgt dus eigenlijk alleen de goede eigenschappen van mahonie