PDA

View Full Version : Mixers, wie wat waar wanneer en vooral WELKE?



LordRiffenstein
25 juli 2004, 17:03
Heb sinds een weekje mijn G-Major in parallel hangen (loop-mix op 9:00) en het klinkt toch allemaal nog wat lekkerder dan in serie. Dus nu uitkijken naar een leuke mixer. Op dit ogenblik staat de Masotti MXM (http://www.masottiamp.it/std-mxm.html) boven aan het lijstje:

http://www.masottiamp.it/images/mxm-prospettiva.jpg

Ik ben ZEER tevreden over mijn Masotti buffer dus lijkt het me een goed idee om bij dezelfde firma te blijven.

Toch vroeg ik me af welke mixers er nog zijn, wie gebruikt wat en waarom precies DIE?

Thanks,

Yoeri

robzilla
25 juli 2004, 17:23
Ik heb geen idee verder, maar ben je niet bang dat je met het steeds toevoegen van nieuwe componenten je toon onbewust steeds verder naar beneden haalt? Ik heb dat idee met spelers met grote racks wel eens, hoe zou het klinken als ze eens rechtstreeks in hun amp pluggen?

kokeleko
25 juli 2004, 17:27
Ik heb de Voodoolab Dual Line Mixer onderweg, half 19"
veel split mogelijkheden, etc, en een redelijke prijs.
Ga em gebruiken om mijn MPX-G2 en de IPS-33B parallel te zetten in de loop van mijn TOL 100, die een series en parallel loop heeft.

http://img22.exs.cx/img22/9517/SystemmixBack.jpg

srv-man
25 juli 2004, 17:52
Masotti ziet er interessant uit, jammer dat de site in het italiaans is. Is er nog ergens info in een andere taal (en/du) te vinden?
Die preamp klinkt trouwens ook niet verkeerd, zo aan de clips te horen. Is ook wel weer redelijk prijzig :(

En Ko, waarom de G2 via een mixer, die heeft toch al een direct signaalpad? :wink:

kokeleko
25 juli 2004, 18:36
En Ko, waarom de G2 via een mixer, die heeft toch al een direct signaalpad? :wink:

Omdat ik de parallele loop van mijn amp gebruik, en de IPS-33B weer parallel met de G2 wil laten lopen.

En idd de G2 heeft een Straight Wire bypass.

LordRiffenstein
25 juli 2004, 18:52
Masotti ziet er interessant uit, jammer dat de site in het italiaans is. Is er nog ergens info in een andere taal (en/du) te vinden?
Die preamp klinkt trouwens ook niet verkeerd, zo aan de clips te horen. Is ook wel weer redelijk prijzig :(

Een Engelse versie van site is in aanbouw. Ik heb info over de buffer en de line mixer in het Engels dus als je interesse hebt in een van deze producten, mail me dan even. SRV-Theo, check yer mail :-D

Een kennis van HC Amp Forum heeft onlangs de pre-amp getest en vergeleken met zijn VHT GP3 en hij was ERG te spreken over de Masotti!

LordRiffenstein
25 juli 2004, 18:57
Ik heb geen idee verder, maar ben je niet bang dat je met het steeds toevoegen van nieuwe componenten je toon onbewust steeds verder naar beneden haalt? Ik heb dat idee met spelers met grote racks wel eens, hoe zou het klinken als ze eens rechtstreeks in hun amp pluggen?

Wel, als je mijn rack bekijkt dan speel ik eigenlijk rechtstreeks in de amp. Het enige dat ALTIJD tussen mijn gitaar en versterker zit is een buffer en mijn wah. De pedaaltjes en Mod Pro hangen in een looper, die schakel ik dus in enkel wanneer nodig. Door de G-Major parallel te hangen gaat er slechts een stukje van je klank door het apparaat, gebruik je hiervoor een mixer dan is het echt parallel, dus je originele toon verandert niets. Het EXTRA leuke aan de Masotti mixer is dat de sends kunnen gemute worden waardoor niks van je signaal door de fx gaat.

Ik speel HEEL vaak guitar-amp en ik probeer nu dezelfde toon te krijgen terwijl ik toch fx ter beschikking heb waar nodig.

robzilla
25 juli 2004, 19:06
Ik heb geen idee verder, maar ben je niet bang dat je met het steeds toevoegen van nieuwe componenten je toon onbewust steeds verder naar beneden haalt? Ik heb dat idee met spelers met grote racks wel eens, hoe zou het klinken als ze eens rechtstreeks in hun amp pluggen?

Wel, als je mijn rack bekijkt dan speel ik eigenlijk rechtstreeks in de amp. Het enige dat ALTIJD tussen mijn gitaar en versterker zit is een buffer en mijn wah. De pedaaltjes en Mod Pro hangen in een looper, die schakel ik dus in enkel wanneer nodig. Door de G-Major parallel te hangen gaat er slechts een stukje van je klank door het apparaat, gebruik je hiervoor een mixer dan is het echt parallel, dus je originele toon verandert niets. Het EXTRA leuke aan de Masotti mixer is dat de sends kunnen gemute worden waardoor niks van je signaal door de fx gaat.

Ik speel HEEL vaak guitar-amp en ik probeer nu dezelfde toon te krijgen terwijl ik toch fx ter beschikking heb waar nodig.

Ah ok, ik wist niet dat je je mod pro in een looper had hangen. Ik wil altijd nog een een keer een CAE looper (2x4 oid) met wat pedalen en verder niks, bestuurd door een CAE controller of een Ernst Navigator ofzo. Eerst maar eens een mooie Marshall kopen :)

Jimi Hendrix
25 juli 2004, 19:31
Ziet er goed uit, die Masotti mixer.
De klassieke oplossing is een aparte looper gebruiken als effect send en dan een lijnmixer voor de returns gebruiken (bijv. Rane SM26B).
Maar die Masottie is eigenlijk een parallelle looper als ik het zo zie?
Dus looper en mixer in één. Das heel handig, ik heb ook zo'n soort ding in bestelling (bij ernst).

Voor de veelzijdigheid laat ik daar ook een soort W/D/W matrix inbouwen, zodat je kunt kiezen of je Dry signaal naar de stereouitgangen gaat of alleen Wet en 2 schakelbare in/uitgangen voor aansluiten op 2 versterkers en nog wat extra's.

Maar goed. Wat ik prettig vind is als je iets koopt wat eigenlijk nèt een maatje te groot/uitgebreid is voor wat je nu nodig hebt, kun je nog een tijdje vooruit.

Chiel
25 juli 2004, 19:44
Ghi! Ik heb dan weer een Ernst Rover Preamp. Da's meteen mijn mixer :D . Zonder deze Preamp had ik een serieus probleem om alles fatsoenlijk aan te kunnen sturen!

Jimi Hendrix
25 juli 2004, 21:37
Ernst is een master!

LordRiffenstein
26 juli 2004, 07:24
Voor de geinteresseerden, de Masotti mixer kost slechts 380 euro, exclusief verzending.

Jimi Hendrix
26 juli 2004, 07:47
das niet gek, hiervoor krijg je dus 2 schakelbare parallelle loops en een dry mute... En kun je ook de mix van par. 1 sturen naar de send van par. 2?

Een mooi apparaat!

bluegate
26 juli 2004, 09:11
Volgens mij heeft Behringer nu ook een splitter/mixer op de markt.
Dacht iets van 200 Euro.

Behringer is niet echt super maar de analoge schakelingen zijn nog wel redelijk.
Van de Masotti weet ik niets.

Misschien kun je de specs vergelijken...

LordRiffenstein
26 juli 2004, 10:00
das niet gek, hiervoor krijg je dus 2 schakelbare parallelle loops en een dry mute... En kun je ook de mix van par. 1 sturen naar de send van par. 2?

Een mooi apparaat!

Nee ik denk niet dat dit kan!

vinni
26 juli 2004, 14:27
Zag op de website dat dat ding nog midi-bestyuurbaar is ook.....da' wist ik niet.....


Dan is Eur 380 niet zoveel nee......aan de andere kant......
Daarvoor zit ik een weekje op Kreta......Exclusief de booze & food

Groet,
Vinni

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 19:34
In dit geval (in welk geval eigenlijk niet?) geldt: goedkoop is duurkoop

kokeleko
30 juli 2004, 19:37
Ik heb net de System Mix , van DMC binnen, mooie veelzijdige mixer, heel transparant en muisstil.
Split mogelijkheden etc, 275,- bij van de Haar.

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 19:39
Heeft die ook MIDI?

kokeleko
30 juli 2004, 19:50
Nee geen midi, is dat dan nodig bij een mixer???
Ik gebruik em om 19" fx-dozen parallel mee te zetten, goede aansluit mogelijkheden.

Jimi Hendrix
30 juli 2004, 20:29
is niet nodig, maar wel handig :-D :-D