PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van Fender-versterkers?



Drawmaniac
25 juli 2004, 16:11
Aloha,

Ik ben op zoek naar een leuke versterker en ben overal info aan het verzamelen om tot een goed besluit te komen.

Nou viel mijn oog op de Fender 90 DSP Deluxe. Is da wa?

Hoe presteren Fender-versterkers nu in het algemeen? Zijn er mensen met goed ervaringen?

sickpunk
25 juli 2004, 16:47
ik heb een bass versterker van ze(bxr300c)
en ben er wel tevreden mee hoor, weinig poepas en gewoon duidelijk!

BLOK182
25 juli 2004, 16:53
Tja, Fender in het algemeen "ff beoordelen" is natuurlijk niet zo makkelijk he, je hebt die vintage amps die het einde zijn, je hebt leuke transistoramps voor het geld, je hebt cheapass rommel, vanalles wat eigenlijk :D Maar over het algemeen zit je wel goed, het moet echter wel je sound zijn natuurlijk...

jw009
25 juli 2004, 18:04
wat voor soort muziek wil je gaan spelen?

maylingjv
25 juli 2004, 18:48
ik vind ze veel te duur voor wat je krijgt maar dat vind ik van bijna alle massa merken :wink: ,maar dat wil niet zeggen dat ze daarom perse slecht klinken hoor,

Drawmaniac
25 juli 2004, 21:35
Ik speel van Alternative rock tot Metal

dejohan
26 juli 2004, 10:04
Al is het moeilijke om 'algemeen' iets te zeggen over Fender amps, maar hun sterke punt is toch vaak het cleane geluid.
Ook vind ik dat hun iets grotere transistor amps niet slecht zijn, voor transistor amps dan (vb de Deluxe 112 plus vind ik niet slecht).

Maar jij wil een modelling amp (=eentje met ampsimulaties en ingebouwde effecten enzo) kopen als ik het goed heb. Ik heb geen idee of die goed presteren, maar zelf vind ik Fender wel te vertrouwen op gebied van amps.

jw009
26 juli 2004, 12:19
als je metal speelt zou ik geen fender nemen, probeer de Peavy Bandit is dat is echt een super ding als je veel verschillende dingen speelt, en een goede prijs ook

Squier4ever
26 juli 2004, 13:23
Hmmm die nieuwe 100-watter klinkt anders uitermate lekker, ik dacht de FR100 ofzoow. DEze heeft 2*12" er is er ook een 1*12". Ik vind ze iig lekker klinken, kijk ook eens naar de Marshall MG serie, ook niet slecht of een Line 6 Spider II (heb ik zelf ook). die zijn pas echt leuk!

ieme
26 juli 2004, 21:59
neem een Fender Twin, Vox ac30 en een Marshall plexi en je bent de man! ow ja, je kan ook meteen een Guytron kopen :lol: :lol: :razz: :P :wink: :P :lol: :-D :D :lol: :razz: :P

sandman4justice
27 juli 2004, 18:08
voor een beetje meer geld dan die fender, De peavey XXL 212. Heerlijke versterker, ga hem dit weekend gaan kopen, heb hem vorig weekend gaan testen. Van lekker clean tot een deftige scheur.

Anders Destium
27 juli 2004, 18:50
Metal op een Fender is niet fatsoenlijk mogelijk (op de meeste Marshalls trouwens ook niet -> :D ).

Ik weet niet wat je budget is, maar als je veel verschillende dingen speelt is modeling vaak een erg goede optie :)

Bins
27 juli 2004, 19:10
Ik heb een Ultra Chorus gehad (2x12, soort Jazz-chorus imitatie), is een goeie bak! Echt fantastische clean, en hij houdt ook erg van pedaaltjes, zoals dat heet. Ik had er een Proco Rat voor hangen, en dat klonk zeker niet slecht.
Ik zeg: Een goede (luide) cleane Fenderbak is een uitstekende ondergrond, waar je met een paar leuke pedaaltjes erbij een hele tijd mee vooruit kan.

guitartub
28 juli 2004, 22:46
Fender Clean is zowat niet te verslaan,
dan heb je als optie om daar idd een pedaaltje voor te hangen voor de scheur, bijv. Tubescreamer of Boss Heavy Metal, dat levert zeker goede resultaten op.