PDA

View Full Version : V30 cab onder mn 6100 top?



gershwin5150
25 juli 2004, 13:44
Ok, ik heb een blauwe Marshall 6100 top met een standaard 1960 cab er onder. Nu krijg ik hier (ook op hoge volumes) niet echt een 'smoothe' (lead)tone uit (op kanaal 3).
Het geluid blijft vrij dun en korrelig.

Zou dit misschien aan de speakercab kunnen liggen? Ik hoor vaak dat V30's beter klinken dan die standaard speakers. Zou het een idee zijn om er een 4x12 V30 cab onder te zetten?
En zou ik misschien een boostpedaal ofzo voor mn amp moeten gebruiken (zoals bv de Boss DS-1 die Satch gebruikt)?
Ik zoek echt zo'n smoothe vette leadtone zoals bv Vai gebuikt.

BLOK182
25 juli 2004, 14:09
v30 klinkt wat donkerder, goeie rockspeaker, kan goed dat je daar beter mee uitkomt. Ook experimenteren met cabs van andere merken kan helpen!

ieme
25 juli 2004, 14:31
Dat kan... maar ik zou gewoon eens een dagje cabs gaan testen, niet alleen V30 is goed... Vai gebruikt toch Bogner XTC?

Negative K3 fan
25 juli 2004, 14:50
over die g12t-75s die in de standaard marshall cabs zitten hoor je vaker dat mensen ze niet mooi vinden op hogere volumes...

Thijssie
25 juli 2004, 15:02
Ok, ik heb een blauwe Marshall 6100 top met een standaard 1960 cab er onder. Nu krijg ik hier (ook op hoge volumes) niet echt een 'smoothe' (lead)tone uit (op kanaal 3).
Het geluid blijft vrij dun en korrelig.

Zou dit misschien aan de speakercab kunnen liggen? Ik hoor vaak dat V30's beter klinken dan die standaard speakers. Zou het een idee zijn om er een 4x12 V30 cab onder te zetten?
En zou ik misschien een boostpedaal ofzo voor mn amp moeten gebruiken (zoals bv de Boss DS-1 die Satch gebruikt)?
Ik zoek echt zo'n smoothe vette leadtone zoals bv Vai gebuikt.

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken.

Andere speakers zijn vaak een grote verbetering maar als het karakter van je amp je niet zint, ga je dat met andere speakers niet oplossen.
Ik ben bang dat als het karakter je niet aan staat dat je OF de verkeerde amp hebt OF je er een verkeerde gitaar in prikt.

De zoektocht naar je eigen geluid kun je altijd het beste beginnen met de juiste amp en gitaar. Als je die eenmaal hebt gevonden, kun je zaken gaan finetunen door te experimenteren met speakers, elementen, verschillende buizen etc maar het complete karakter veranderen door andere speakers, zou ik niet zo snel doen....

pol
26 juli 2004, 23:26
speakers kunnen nogal veel verschil maken in het geluid vind ik.
Gewone marshall cabs klinken idd nogal dun en korrelig, probeer es een cab met vintage 30's en je merkt het verschil onmiddellijk.
Ik heb zelf een gewone marshall kast gehad, ben daarna overstapt op een vintage kast van marshall, en nu speel ik op een mesa rectocab.
die marshall vintage was ook wel ok, en zeker een hele verbetering op de gewone 1960 kast.

Jeee
29 juli 2004, 13:12
1960AV klinkt mijns inziens veel smoother dan de 1960A, die heeft zo'n irritant "piercing" hoog, dat je bijna niet wegkrijgt met de eq van je amp. Dus zo'n V30 cab onder je 6100 zal zeker een verbetering zijn, in elk geval voller en minder korrelig.

pol
29 juli 2004, 13:17
een kast met van die ouwe 30 watters klinkt ook niet slecht, G30H is dat geloof ik.

Speeddemon
29 juli 2004, 13:33
Probeer eens een Marshall kast met Greenbacks (1926B ofzo?).
Die klinken het volste en romigste.
Heb zelf een Engl Savage 60 met een 2x12" Vintage30 Engl cab. Ook heerlijk geluid. Heb m ge A/B-ed met een V60 kast, en de Vintage30 had lekkerder laag-mid en was iets minder schel (voor zover Engl kasten uberhaupt schel kunnen zijn).

pol
29 juli 2004, 13:44
greenbacks zijn nog altijd vrij schel vind ik, niet zo erg als de 75 watters, maar toch scheller dan een vintage 30 of een 30 watter