PDA

View Full Version : What the Hell heb ik nodig?



Grandmaster J
5 mei 2002, 22:15
Ik speel sinds een jaar electrische gitaar. Ik probeer zelf weleens met behulp van tabs mee te spelen met wat leuke rock/metal nummers. Nu ga ik met een paar vrienden in een (cover-)bandje spelen en om het echt goed te laten klinken heb ik volgens mij meer nodig dan alleen een gitaar (jackson) en een versterkertje (london city MVB 300). MAAR WAT? Kan iemand mij dus vertellen wat ik nodig heb en hoeveel dat zo'n beetje kost (hou er a.u.b. rekening mee dat ik maar een arme scholier ben)

Bij voorbaat dank,

Jeroen

vinni
5 mei 2002, 23:46
Tja....
Wat je nog meer nodig hebt hangt deels van jezelf af en deels van de muziek die je wilt gaan spelen.

Laat ik dat nader verklaren.....
Als je covers speelt en je wilt het geluid van een nummer zoveel mogelijk benaderen dan moet je als het effe kan een aantal verscvhillende gitaren hebben. Denk hierbij aan gitaren met single coil en/of humbucker elementen. Ook een leuke semi-accoustische is welkom. Vervolgens de versterkers. Nu-metal bands zijn gek op Mesa Boogie versterkers de ouwe rockers op Marshall en Fender....Keuze wordt dan een versterker die ook goed is in het naapen van andere versterkers. Denk hierbij aan Line6, Fender Cybertwin, de Zenterra.....ook aan effecten kan je je geld kwijt....er is zoveel te koop....t'is maar net hoever je daarin zelf wil gaan. Voor jou budget zou ik uitkijken naar een multieffect van Zoom of Digitech...en dan tweedehands...

Groet,
Vinni

Grandmaster J
6 mei 2002, 20:25
We zijn van plan om te beginnen met wat covers van nirvana, daarna waarschijnlijk iets iets harder (metallica of deep purple). Het is de bedoeling dat we daarna zelf wat heavy metal gaan schrijven.
Ik heb ooit wat gelezen over distortion, heb ik hier ook speciale spullen voor nodig?