PDA

View Full Version : Peavey Bandit 112 presets



BrainDamage
24 juli 2004, 20:04
Ik heb een vraagje, ik speel zo metallica enzo achter, kan iemand met deze versterker(peavey bandit 112) presets geven voor genre metallica te spelen? ik heb al die 'metal' presets geprobeert van in handleiding, maar ik mis gelijk nog iets :) nog niet echt hun geluid...

En ook volgens mijn vriendin hoor je m'n aanslag met een plectrum te goed door de versterker...enige oplossingen? of is dit omdat ze te dicht zat of iets dergerlijks...

Groetjes,
BrainDamage

Vincent Vega
24 juli 2004, 20:27
draai je mid dicht, klinkt stoer, heb je geenfok aan. banaan.

Sir Peckerkäse
24 juli 2004, 21:10
ga zelf met de knopjes pielen tot het erop lijkt

BrainDamage
24 juli 2004, 21:38
probeer ik langepink, maar ik kom maar niet juist uit :p
alé khoop dat iemand me kan helpen:)

Groetjes

AART
24 juli 2004, 21:49
juist niet alle mids weg, klinkt ruk, en als je later in een band speelt hoor je jezelf als een schelle idioot.

piel es wat maar draai de mids niet weg.

en als je echt dat typische metallica geluid wil,spaar en koop een mesa....

Ronald
25 juli 2004, 13:02
ik heb zelf ook ( maar nie lang meer :razz: ) een peavey bandit 112. en je kan er echt geen metallica geluid uithalen hoor. dus probeer da ook nie. zoek gewoon een metalinstelling die je bevalt. ik speel zelf met de pre-gain helemaal open. de low op 2 uur, de mid op 9 uur en de high op 2 uur ( of anders gezegd low: 7 mid: 3 high:7 ) en da schakelaartje op modern , de middelste dus.

da is volges mij het beste metalgeluid wat er uit da ding te halen is.

jw009
25 juli 2004, 14:55
high gain
low : 7
mid : 8
high : 7

ik heb me pre-gain op 6,5 maar das omdat ik emg's heb, ik vind de bandit trouwens een super versterkertje voor thuis

Ronald
25 juli 2004, 17:11
is in zijn klasse in ieder geval zeker een van de beste versterkers die je kan krijgen

Megadeth
29 juli 2004, 12:12
Mijn 'metal' instelling:

Pregain: 7
Style: Modern
Low: 9
Mid: 3
High: 9
Reverb: 3
Presence: 9
Resonance: Loose
T.dynamics: 90%

Voor solo's de mids naar 5/6, en reverb naar 6/7.

Ronald
29 juli 2004, 13:49
ik dacht dat solo geluid juist met weinig mids waren?

maar goed ik heb de presence trouwens altijd op 5 staan , in neutraal positie dus en de dynanamics helemaal voluit.


maar als jij de low en treble op 9 hebt staan en de presence ook dan moet je wel een heel erg treble-achtig geluid of nie ?

Megadeth
29 juli 2004, 23:38
Valt reuze mee, maar ik moet er misschien aan toevoegen dat dit ook 'slaapkamer' metal instellingen zijn. Het ligt ook wel enigszins in wat voor ruimte je hem neerzet, in een grotere ruimte kan wordt ie wat sneller treble-achtig idd. En in een bandsituatie moet je zowiezo wat meer mids hebben, maar helaas kan ik maar geen fijne band vinden, dus is dat voor mij niet van toepassing. :lol:

Ronald
30 juli 2004, 13:23
kheb jou instellingen ff geprobeerd en ik moet zeggen dat ie zo wel een stuk meer scheurt zeg maar, alleen issie nie bassig genoeg.

maar goed nu vind ik mn eigen instellingen ook nie perfect, ik vind sowieso dat een peavey bandit meer geschikt is als rockversteker dan als metal versterker. maar goed ik koop toch binnekort een nieuwe amp dus dan gaat deze in de verkoop :)

BrainDamage
5 augustus 2004, 14:05
ik heb zelf ook ( maar nie lang meer :razz: ) een peavey bandit 112. en je kan er echt geen metallica geluid uithalen hoor. dus probeer da ook nie. zoek gewoon een metalinstelling die je bevalt. ik speel zelf met de pre-gain helemaal open. de low op 2 uur, de mid op 9 uur en de high op 2 uur ( of anders gezegd low: 7 mid: 3 high:7 ) en da schakelaartje op modern , de middelste dus.

da is volges mij het beste metalgeluid wat er uit da ding te halen is.

heb ik geprobeert en vind deze best klinkend toch ^
maareuh, kunde soms ook eens schone cleane klanke geven? ik probeer die van in de boek maar die staan me niet aan (vb solo van fade to black, past bij geen) ik heb al beetje gezocht maar toch...zal waarschijnlijk ook aan de gitaar&elementen ligge ;) maar tips zijn altijd handig

enneuh, ik heb ook nog een vragske, als ge de achterkant bekijkt, normaal hebde helemaal links een schakelaar met 0 - 1 dachtik, staat toch zo in de manual, en ik heb dat dus niet...?

ps: sorry dat ik zolaat antwoord, ben pas terug van vakantie

groetjes

Ronald
5 augustus 2004, 18:37
da van die achterkant da zou ik zo nie weten hoor, maar ik vraag me wel af hoe jullie allemaal de clean hebben staan , want ik vind de clean toch wel het grootste minpunt van de bandit


ik heb um sinds gister op low:5 mid:7 high:7 staan , en daarvoor had ik um altijd opdezelfde manier staan als het lead kanaal

BrainDamage
5 augustus 2004, 19:37
ok ik zal die clean settings eens proberen

enneuh van da ding dat ik niet heb op m'n peavey, het is die "Ground Switch" die er niet aan is...

groetjes

Megadeth
6 augustus 2004, 00:14
Ground switch is nodig voor andere voltages o.i.d. Clean valt er inderdaad geen geweldig geluid uit te krijgen, het blijft nogal 'dood'. Wat voor gitaar je op speelt maakt wel aardig wat uit, op m'n Ibanez SZ kan ik nog wel een redelijk geluid uit krijgen clean, maar met m'n Dean met EMGHZ-pickups is het heel wat minder.

jw009
6 augustus 2004, 14:18
met me emg 60, krijg ik echt wel een lekkere sound

Megadeth
6 augustus 2004, 17:08
Stoer! :-?

Ronald
6 augustus 2004, 18:01
nou ik met mn ibanez pickupsje nie in ieder geval

maar goed , binnekort heb ik nieuwe versterker en ik laat mn ibanez pickups vervangen voor dimarzio's, en mn lage A snaar vervangen voor een dikkere aangezien deze klettert. en mn brug staat achterovergebogen en die moet dus weer recht staan.

als da allemaal gedaan is dan zal het wel goed zitten met het geluid lijkt me :) , mits ik een goeie clean instelling op mn nieuwe versterker weet te vinden natuurlijk :razz:

Megadeth
6 augustus 2004, 19:39
Wat wordt je nieuwe versterker als ik vragen mag?

Shaggy
7 augustus 2004, 11:46
de high gain input gebruiken en gain op minimaal 9

trash knopje indrukken

humbucker bij de brug gebruiken

metaler als dat gaat niet lukken met de 112

Ronald
7 augustus 2004, 14:34
megadeth , waarschijnlijk en van de randall modellen, kmoet ze nog uittesten


en shaggy , jij hebt dus de ouwe versie , want op de nieuwe zit geen trash knopje.