PDA

View Full Version : Green_Counterfeit.mp3 \/ Shakeel & Bosch



Bosch
24 juli 2004, 18:40
Hail to all you bad Squirrels mating out there,

This is by far the B e s T shredjamtrack Shakeel and I recorded so far.

Some very explicit melody stuff, a twist of shred and a few wicked vibes.

Hope you enjoy it!

Green_Counterfeit.mp3

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschwouter/Green_Counterfeit.mp3

0:00 - 0:20 Bosch
0:21 - 0:56 Shakeel
0:57 - 1:15 Shakeel & Bosch
1:16 - 1:34 Bosch
1:35 - 1:51 Shakeel
1:52 - 2:31 Bosch

Both of us used Charvel guitars, Rocktron preamps and green plectra.

The backing was homemade with various customized samples and a solid can of Shandy.

Regardz,

~Shakeel aNd boscH~

Diedo
24 juli 2004, 19:52
sowieso dikke complimenten voor de backing! de intro is erg vet! tja, eigenlijk weer een beetje het gebruikelijke commentaar; technisch fantastisch (voor zover ik daarover kan oordelen), maar ik mis toch een beetje een slagpartij...
en van jullie beiden had ooit iets met een slagpartij gemaakt geloof ik, en dat was meteen een stuk boeiender.
inderdaad wel af en toe weirde dingen, maar dat houdt je wel bij de les. het is geen dingetje dat ik vaak zal luisteren, maar toch zeker een hele grote duim voor jullie!

Maiden Michiel
24 juli 2004, 20:00
Waaaah vette arpeggios Shakeel!

amon
24 juli 2004, 20:26
leuk om een keer te luisteren, klinkt top! maar 1 keer is dan ook meteen genoeg...
inderdaad, een slagpartijtje eronder zou leuk zijn en op het stuk dat jullie samen spelen, zou het leuker geweest zijn als jullie allebei iets anders spelen.

Vincent Vega
24 juli 2004, 20:33
wow weirde shit man, maar idd pop er eens een slagpartijtje onder lijkt mij ook vetter. verder vind ik er wel tamelijk vette stukjes in zitten maar ja as said before, 1 keer luisteren wittewel, t gaat allemaal iets te snel.

sunday violence
24 juli 2004, 21:29
sorry guys, maar ik vind dit dan weer helemaal niks. het is voornamelijk op hoge snelheid pielen, maar echt geen enkele boeiende melodielijn heb ik gehoord. Het is niet dat ik niet van shred hou, maar dit klinkt een beetje alsof jullie helemaal niet naar de backing hebben geluisterd en alleen maar wat arpeggio's en andere licks hebben gespeeld. volgens mij kunnen jullie wel veeel beter. rock on!

Barret Wallace
25 juli 2004, 20:09
Bedankt voor het replyen/ luisteren mensen :)

Let's walk the earth and listen to some green genuine shred 8-)

http://members.lycos.nl/mrpressure/opwind.gifhttp://members.lycos.nl/mrpressure/opwind.gifhttp://members.lycos.nl/mrpressure/opwind.gif

slayurrr
25 juli 2004, 20:11
Ik zou niet weten wat ik hieraan moet toevoegen, ik vind 'm gewoon top dudes (duimen omhoog).
Hij's weer lekker apart, da's vette shit! 8-) en shakeel; je speelt vette arp's dude!

Barret Wallace
25 juli 2004, 20:13
Ik zou niet weten wat ik hieraan moet toevoegen, ik vind 'm gewoon top dudes (duimen omhoog).
Hij's weer lekker apart, da's vette shit! 8-) en shakeel; je speelt vette arp's dude!

Thanks man, Paul Gilbert® string skip sweep 'n slide all the way 8-)

http://members.lycos.nl/mrpressure/opwind.gifhttp://members.lycos.nl/mrpressure/opwind.gifhttp://members.lycos.nl/mrpressure/opwind.gif

jaywalker
25 juli 2004, 22:26
Hoe maken jullie de drums/backing track of hoe vinden jullie ze?

edit:
Wat ik toch heel knap vind:
OP het eind van het nummer shredden jullie zo dat ik heel erg aan die oude nes en commedor computergame muziekjes moet denken :-D

Negative K3 fan
26 juli 2004, 00:12
ik vind het allemaal wel mooi en aardig, vooral technisch, maar te veel gepiel en hier eindig je echt niet hoog mee bij de Sena ofzo.

Hempo
26 juli 2004, 00:14
das natuurlijk ook je doel, muziek maken om de sena te winnen.

Maruh heb ff geluisterd, klinkt cool, niet mijn stijl/smaak. Maar wel vet gedaan.

krizz
26 juli 2004, 00:47
ik vind het allemaal wel mooi en aardig, vooral technisch, maar te veel gepiel en hier eindig je echt niet hoog mee bij de Sena ofzo.
Misschien dat de admin naast een FAQ over huisregels ook een FAQ kan maken voor Bosch en Barret. Zodat er elke keer dat er weer een nummer gepost wordt, bij het reageren de context van hun nummers in acht wordt genomen. :wink:

Of je de muziek die hier gepost leuk vind of niet is een kwestie van smaak, niet een kwestie van Sena. En het is dus ook niet het doel om de Sena te winnen. :o

My 2ct... :-?

the joshua tree
26 juli 2004, 10:45
Geweldig gespeeld!

Maar ik word er een beetje zenuwachtig van...
Ik moet wel zeggen dat ik Bosch fijner in het gehoor vind liggen dan Shakeel, ik heb het gevoel dat die een beetje bewijsdrang heeft. Terwijl je na 0:38 juist een geweldig stukje hebt ingelast! Dat maakt muziek in mijn ogen nou juist spannend. Dan krijg je het gevoel dat je ergens naar toe wilt met je muziek, als je van die sweeppraktijken hebt heb ik al gauw het gevoel dat het als eens soort opvulling wordt gebruikt.

Barret Wallace
27 juli 2004, 00:49
@gaywalker - bosch zoekt meestal samples op dc++ en maakt er dan backings van. Hij lapt de samples mooi op, edit ze soms, geeft ze water en brood en maakt er een geheel van.

@Negative K3 - zie krizz zen post


@krizz - hehe bosch/ shak faq goed plan ;) :P


@Hempo - Thanks! zeer tof dat je er naar geluisterd hebt, ondanks het niet je smaak is :)


@the joshua boom - thanks! Bewijsdrang heb ik niet ik speel gewoon iets wat op het moment dat de track op rec staat in me opkomt. Ik ben een gitarist die nog volop aan het leren is, als ik een nieuwe lick geleerd heb ben ik er zo enthousiast over dat ik em ook gewoon werkelijk opneem. Leer ik zeer veel van, je hoort duidelijker de onzuiverheden, fouten etc. en kan ze dan verbeteren :)

Tof dat je dat stukje na 0.38 noemt vind ik zelf ook erg vet. Sweeps bij eerste stuk gebruik ik niet als opvulling maar als opbouw naar het thema dat we samen spelen. Sweeps bij men 2e stuk zijn wel als opvulling ik had toen niet echt inspiratie meer.. :( :oops:

sneez0r
27 juli 2004, 15:43
Het volgende klinkt misschien heel negatief, maar is echt als constructieve kritiek bedoeld.

Jullie sound tijdens snelle stukken alternate picking is soms niet al te fijn. Bijvoorbeeld rond 1:20 vind ik het te onduidelijk klinken. Zelf kick ik op de haarfijne, glasheldere jaren '80 Shrapnel-releases, en dit vind ik niet optimaal. Ieder diertje z'n pleziertje natuurlijk :) Voor de rest is jullie sound goed genoeg voor dit soort doeleinden.

Ik ben niet enthousiast over het gebruik van backingtracks, en zeker niet op deze manier. Een goede song, ook al is het geimproviseerd, heeft richting nodig, progressie. Dat is het beste met akkoorden te bereiken, of desnoods met backingtracks die akoorden impliceren. Harmonisch gezien moet een nummer ook interessant zijn. Jullie kunnen misschien een keer proberen meer te gaan componeren, en secties openlaten om de improviseren. Kijk, een academische studie Compositieleer is niet nodig, maar het kan iets interessanter.

Ik zou ook iets meer aan de melodie gaan werken. De overgang tussen shred en niet-shred ligt niet altijd goed. Beperk jezelf gewoon een keer tot achtste of zestiende noten, en probeer daar wat van te maken. Het is ook leuker om verschillende ideeën te combineren. Bijvoorbeeld gedeeltes van een arpeggio afwisselen met een snelle lick, die je onderbreekt voor een blues-achtige bend met een artificial harmonic en een overdosis vibrato. Het sweeppicken rond 1:50 klinkt zo misplaatst, en kan je leuker in de context verwerken.

Bosch speelt IMHO iets cleaner en netter dan Shakeel, en ook qua timing is hij beter.

Hopelijk kunnen jullie hier wat mee! Het is altijd leuk als mensen eigen materiaal opsturen, zeker als het van enig niveau is!

Barret Wallace
27 juli 2004, 15:56
Hey sneez0r coole reply 8-) Tof dat je de tijd hebt genomen om zoveel constructieve kritiek te geven.

Om even op je kritiek in te gaan:

Natuurlijk zijn akkoordenprogressies en ritmegitaar erbij etc. voor sommige veel interessanter. We zullen dit in de toekomst misschien ook wel gaan doen ( een ''echte'' song componeren) Maar for now geven dit soort tracks onszelf genoeg voldoening. En daar is het bij ons waar het in eerste instantie om gaat. Ik ben het er trouwens 100% mee eens dat Bosch veel beter speelt, '' I'm the student, he's the master '' 8-) 8-) 8-)

adios (OO)

Shak

Bosch
28 juli 2004, 21:14
Hey Mannen,

Hartstikke bedankt voor de (sympathieke, soms zeer uitgebreide) replies!

8-)

Shakeel en ik ga nog wel een keer een echt nr maken, maar zoals gezegd, wij vinden dat jammen gewoon te leuk. Wij spelen gewoon voor ons zelf, MAAR!@ dat neemt niet weg dat het leuk is om onze mp3's te "delen" met andere gitaristen. De ene zit in hetzelfde straatje en vindt het tof; de ander ziet het vanuit een andere hoek en merkt terecht op dat het ontbreekt aan compositie en soms opbouw. Elke vorm van feedback blijft niettemin tof.

So, ...

thanx for listening!

Houssée,

~BoscH~